Katalog

Monika Grzywna-Wołoszyn, 2013-06-13
Sosnowiec

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Nasza podróż w przeszłość

- n +

Temat: Nasza podróż w przeszłość


Cel ogólny: rozwijanie umiejętności interpersonalnych, przedsiębiorczości, umiejętności logicznego myślenia.

Cele operacyjne:
Uczeń:
- wypowiada się gdzie chciałby się przenieść (przeszłość, przyszłość), dokonuje świadomych wyborów,
- opowiada historię na podstawie ilustracji,
- wykonuje ruch do muzyki,
- umie określić z jaką porą dnia jest związana muzyka,
- potrafi określić jaką przyjęto zasadę przy pakowaniu walizek,
- bierze aktywny udział w pracy w grupie.

Metody pracy: rozmowa, praktyczne działanie
Formy: indywidualna jednolita, grupowa, zbiorowa.
Środki dydaktyczne: rysunki przedmiotów i obiektów z dawnych czasów (zbroja, zamek, berło, kareta, ciżemki), karton, L. Boccherini ”Menuet z Kwintetu smyczkowego A- dur, muzyka – Cloud Debussy „Dziewczyna o włosach jak len”, Jan Brams ”Tańce węgierskie”, koperty z wyrazami,

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

1 Wprowadzenie: odwrotny zegar – rozmowa o tym, co wydarzyło się w przeszłości, pokazanie zegara i odliczanie z dziećmi od dwunastej do pierwszej, dzieci zastanawiają się co by się stało gdyby cofnęły się w czasie.
2 Podróż w czasie – dzieci zastanawiają się, czy woleliby odwiedzić przeszłość, czy przyszłość. Porównują zalety i wady życia w przeszłości, przyszłości i teraźniejszości (zabawa rozwija inteligencję intrapersonalną).
3 Uniwersalny przedmiot – uczniowie uzgadniają, jaki przedmiot byłby najbardziej potrzebny w podróży w przeszłość, prezentują typowe i nietypowe zastosowanie (zabawa rozwijająca inteligencję interpersonalną).
4 Turniej rycerski – określają, co mogło być przyczyną konfliktów w przeszłości i obecnie, sposoby ich rozwiązywania dawniej i dziś – praca w grupach (zabawa rozwijająca inteligencję interpersonalną).
5 Dawna historia – uczniowie otrzymują rysunki przedmiotów i obiektów z dawnych historycznych epok, mają stworzyć historię z dawnych czasów wykorzystując obrazki w opowiadaniu – praca w grupach (zabawa rozwijająca inteligencję językową).
6 Plan zamku — uczniowie mają narysować plan zamku na kartonie, wspólnie wybierają i zaznaczają ważne miejsca – praca w grupach. (zabawa rozwijająca inteligencję wizualno- przestrzenną).
7 Taniec dworski (kompozycja L. Boccheriniego) mają opracować taniec – praca w grupach (zabawa rozwijająca inteligencję ruchową).
8 Muzyka nocy i dnia – uczniowie słuchają fragmentów muzyki (noc – Cloude Debussy ”Dziewczyna o włosach jak len” dzień – Jan Brams ”Tańce węgierskie”) określanie przez uczniów z jaką porą dnia łączy się muzyka (zabawa rozwijająca inteligencję muzyczną).
9 Pakowanie walizki – uczniowie otrzymują walizki podróżników (koperty z wyrazami) mają odkryć zasadę przyjętą przy jej pakowaniu (zabawa rozwijająca inteligencję matematyczno- logiczną).
10 Co by było gdyby stanęły zegary – uczniowie wypowiadają się, co by było gdyby przestały działać zegary, do wypowiedzi dołączają rysunki (zabawa rozwijająca inteligencję językową).
11 Dobieranie podpisów do zestawów różnych pokarmów w zeszycie ćwiczeń, wykorzystanie podpisów (ćw.1/24 i wyklejanka).
12 Przerwa śródlekcyjna: inscenizacja ruchowa piosenki.
13 Porządkowanie na tablicy i w zeszycie ćwiczeń – rozsypaniki wyrazowe, ćwiczenia w czytaniu i pisaniu zdań (ćw.2/24).
14 Wykonanie wyklejanki warzyw.
15 Podsumowanie: dokończenie zdania: Zdrowo się odżywiam kiedy jem........................... oraz wykonanie ilustracji zdrowego produktu spożywczego.

Wyświetleń: 732


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.