Katalog Monika Grzywna-Wołoszyn, 2013-06-13 Sosnowiec Zajęcia zintegrowane, Konspekty Nasza podróż w przeszłośćTemat: Nasza podróż w przeszłość Cel ogólny: rozwijanie umiejętności interpersonalnych, przedsiębiorczości, umiejętności logicznego myślenia. Cele operacyjne: Uczeń: - wypowiada się gdzie chciałby się przenieść (przeszłość, przyszłość), dokonuje świadomych wyborów, - opowiada historię na podstawie ilustracji, - wykonuje ruch do muzyki, - umie określić z jaką porą dnia jest związana muzyka, - potrafi określić jaką przyjęto zasadę przy pakowaniu walizek, - bierze aktywny udział w pracy w grupie. Metody pracy: rozmowa, praktyczne działanie Formy: indywidualna jednolita, grupowa, zbiorowa. Środki dydaktyczne: rysunki przedmiotów i obiektów z dawnych czasów (zbroja, zamek, berło, kareta, ciżemki), karton, L. Boccherini ”Menuet z Kwintetu smyczkowego A- dur, muzyka – Cloud Debussy „Dziewczyna o włosach jak len”, Jan Brams ”Tańce węgierskie”, koperty z wyrazami, PRZEBIEG ZAJĘĆ: 1 Wprowadzenie: odwrotny zegar – rozmowa o tym, co wydarzyło się w przeszłości, pokazanie zegara i odliczanie z dziećmi od dwunastej do pierwszej, dzieci zastanawiają się co by się stało gdyby cofnęły się w czasie. 2 Podróż w czasie – dzieci zastanawiają się, czy woleliby odwiedzić przeszłość, czy przyszłość. Porównują zalety i wady życia w przeszłości, przyszłości i teraźniejszości (zabawa rozwija inteligencję intrapersonalną). 3 Uniwersalny przedmiot – uczniowie uzgadniają, jaki przedmiot byłby najbardziej potrzebny w podróży w przeszłość, prezentują typowe i nietypowe zastosowanie (zabawa rozwijająca inteligencję interpersonalną). 4 Turniej rycerski – określają, co mogło być przyczyną konfliktów w przeszłości i obecnie, sposoby ich rozwiązywania dawniej i dziś – praca w grupach (zabawa rozwijająca inteligencję interpersonalną). 5 Dawna historia – uczniowie otrzymują rysunki przedmiotów i obiektów z dawnych historycznych epok, mają stworzyć historię z dawnych czasów wykorzystując obrazki w opowiadaniu – praca w grupach (zabawa rozwijająca inteligencję językową). 6 Plan zamku — uczniowie mają narysować plan zamku na kartonie, wspólnie wybierają i zaznaczają ważne miejsca – praca w grupach. (zabawa rozwijająca inteligencję wizualno- przestrzenną). 7 Taniec dworski (kompozycja L. Boccheriniego) mają opracować taniec – praca w grupach (zabawa rozwijająca inteligencję ruchową). 8 Muzyka nocy i dnia – uczniowie słuchają fragmentów muzyki (noc – Cloude Debussy ”Dziewczyna o włosach jak len” dzień – Jan Brams ”Tańce węgierskie”) określanie przez uczniów z jaką porą dnia łączy się muzyka (zabawa rozwijająca inteligencję muzyczną). 9 Pakowanie walizki – uczniowie otrzymują walizki podróżników (koperty z wyrazami) mają odkryć zasadę przyjętą przy jej pakowaniu (zabawa rozwijająca inteligencję matematyczno- logiczną). 10 Co by było gdyby stanęły zegary – uczniowie wypowiadają się, co by było gdyby przestały działać zegary, do wypowiedzi dołączają rysunki (zabawa rozwijająca inteligencję językową). 11 Dobieranie podpisów do zestawów różnych pokarmów w zeszycie ćwiczeń, wykorzystanie podpisów (ćw.1/24 i wyklejanka). 12 Przerwa śródlekcyjna: inscenizacja ruchowa piosenki. 13 Porządkowanie na tablicy i w zeszycie ćwiczeń – rozsypaniki wyrazowe, ćwiczenia w czytaniu i pisaniu zdań (ćw.2/24). 14 Wykonanie wyklejanki warzyw. 15 Podsumowanie: dokończenie zdania: Zdrowo się odżywiam kiedy jem........................... oraz wykonanie ilustracji zdrowego produktu spożywczego. Wyświetleń: 732
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |