|
|
Katalog Kinga Grześkowiak, 2013-06-13 Wilkowyja Język angielski, Konspekty KonspektyData hospitacji: 10.04.2006r. Nauczyciel: Kinga Grześkowiak Klasa :1a Unit 20 : Focus - Grammar – Past Simple Tense ( regular verbs) Culture – Bruce Springsteen. Vocabulary – verbs describing life events Skills – reading, listening Temat: Born in the U.S.A. – Urodziłem się w USA. Cele: Poznanie zasady tworzenia formy czasownika regularnego w czasie Past Simple, ćwiczenie umiejętności słuchania i czytania na głos, zapoznanie z częścią kultury amerykańskiej – piosenka i życiorys B. Springsteen’a, zapoznanie ze słownictwem dotyczącym opisywania życiowych wydarzeń -Uczeń będzie potrafił utworzyć formę czasu przeszłego czasowników regularnych: - learn -die -stay -look -play -like -form -talk -start -visit -receive -want -decide - finish -divorce - open -marry - close -watch Metody: Ćwiczenia Formy: praca indywidualna i w grupie, wykład. Pomoce: Książka, płyta CD, magnetofon, tablica, kreda. Przebieg lekcji: 1. Powitanie i sprawdzenie obecności. – 3 min. 2. Sprawdzenie wiedzy z poprzedniej lekcji - 5 min. 3. Wstęp – rozdanie tekstu piosenki Born in the USA, n-l poleca uczniom wysłuchanie piosenki i uzupełnienie brakujących słów. 5 min. 4. N-l zwraca uwagę u. na to, że tekst piosenki jest w czasie przeszłym – Past Simple. 5. Rozwinięcie - N-l poleca uczniom wykonanie w parach ćw. 4 ze str. 82. 7 min. (Przeczytaj i połącz pasujące części zdań). 6. N-l zwraca uwagę na końcówkę występujących w tekście czasowników ‘–ed’ i prosi o wypisanie ich w zeszycie w bezokoliczniku i obok w zmienionej formie. 7 min. (n-l wypisuje na tablicy). 7. N-l poleca przeczytanie na głos tekstu ze str. 3. U. kolejno czytają na głos, n-l poprawia błędy. 5 min. 8. N-l poleca podkreślenie wyrazów w tekście w formie Past Simple z końcówką ‘-ed’, u. zgłaszają się , n-l wypisuje te nowe na tablicy 5 min. 9. N-l poleca wykonanie ćw. 7. ze str. 82 ( dopisz forme czasu przeszłego do podanych czasowników) - indywidualnie. 10. Podsumowanie – n-l pyta kolejno uczniów: Jaka jest forma przeszła czasownika…? 11. Zadanie domowe - n-l poleca wykonanie ćw. 8. ze str. 82 (Uzupełnij zdania czasownikami z ćw. 7.). Data hospitacji: …………………. Nauczyciel: Kinga Grześkowiak Klasa :………….. Unit 20 : Focus - Grammar – future forms Skills – speaking, listening Temat: The natural world. Cele: ćwiczenie umiejętności słuchania i mówienia, zapoznanie ze słownictwem dotyczącym środowiska naturalnego -Uczeń zastosuje na lekcji słowa: environment, habitat, protect, rare, save, global, energy, climate, species, survive, wild, endangered, extinct - Uczeń ułoży w kolejności ilustracje na podst. usłyszanego materiału. Metody: Ćwiczenia Formy: praca indywidualna i w parach. Pomoce: Książka, płyta CD, magnetofon, tablica, kreda. Przebieg lekcji: 1. Powitanie i sprawdzenie obecności. – 2 min. 2. Sprawdzenie wiedzy z poprzedniej lekcji - 5 min. 3. Wstęp – n-l poleca uczniom przeczytać pytania z ćw. 2. ze str. 18 i zastanowić się nad odpowiedziami 5 min. 4. N-l zadaje na głos pytania i wysłuchuje odpowiedzi indywidualnych, następnie zapisuje je na tablicy. 4 min. 5. Rozwinięcie - N-l poleca uczniom wykonanie w parach ćw. 3 ze str. 18. 5 min. (Podziel wyrazy na rzeczowniki, przymiotniki i czasowniki). 6. N-l tłumaczy wyrazy i prosi o wpisanie ich do zeszytu 5 min. 7. N-l poleca wykonanie dalszej części ćw. 3. – uzupełnienie zdań wyrazami. Uczniowie kolejno czytają na głos, n-l poprawia błędy. 4 min. 8. N-l poleca wykonanie ćw. 4. – słuchanie opowiadania o wycieczce do parku narodowego i ułożenie w kolejności historyjki obrazkowej na podst. wysłuchanego tekstu. 5 min. 9. N-l poleca wykonanie ćw. 4. ze str. 19 ( odpowiedz na pytania) – u. kolejno odpowiadają, n-l zapisuje odpowiedzi na tablicy, u. zapisują odpowiedzi do zeszytu. 5 min. 10. Podsumowanie – n-l zadaje u. pytania do usłyszanego materiału, u. odpowiadają. 4min. 11. Zadanie domowe - n-l poleca wykonanie ćw. 7. ze str. 19 (Utwórz z podanej rozsypani wyrazowej pytania i odpowiedz na nie (na podst. zasłyszanego opowiadania) 1 min. Data hospitacji: 08.12.2010r. Nauczyciel: Kinga Grześkowiak Klasa 4c Temat: Transport towarów – rodzaje, wady i zalety. Cele: ćwiczenie umiejętności współpracy w grupie, zapoznanie ze słownictwem dotyczącym transportu towarów, ćwiczenie znanego już słownictwa. Uczeń zapamięta słowa: ground/land/air/ sea/rail transport, door-to-door shipment, courier, merchant navy, restrictive, affordable. Metody: ćwiczeniowa. Formy: praca w grupach. Pomoce: materiały ksero, tablica, kreda, kolorowe kółka. Przebieg lekcji: 1. Powitanie i sprawdzenie obecności. – 2 min. 2. Przypomnienie słownictwa z poprzednich lekcji – z zakresu transportu (quiz) - 5 min. Wstęp – n-l poleca uczniom zastanowić się nad odpowiedziami na pytania: 3 min. Jakie znamy środki transportu towarów? What means of transport do you know? A plane, a ship, a truck, a train. Jakie stosuje się trzy podstawowe rodzaje transportu? What are the three basic ways of transport?Land/ground, air and sea. Czy kupiłeś coś przez Internet i jaką drogą to otrzymałeś? Have you ever bought anything on the Internet and which way did you receive the parcel? By car/van/ motorcycle/ cycle courier, by post. Zapisujemy odpowiedzi na tablicy. Uczniowie robią notatkę. 5 min. 3. Rozwinięcie - n-l dzieli uczniów na grupy i rozdaje tekst do złożenia w logiczną całość. Po złożeniu tekstu uczniowie szukają odpowiedzi na dodatkowe pytania na temat transportu: Który jest najbardziej/najmniej przystępny? Land/air Który jest najbardziej/najmniej restrykcyjny co do ilości, wagi, typu towaru? Air/sea Który jest najdroższy/najtańszy? Air/sea Który jest najwolniejszy/najszybszy? Sea/a Air - less affordable, fast, restrictive as to size, quantity, weight and type of freight. Ground – affordable, faster than plane and rail, expensive, less restrictive as to size, quantity, weight and type of freight. Ship – slow, cheaper than ground, not restrictive as to size, quantity, weight and type of freight. Jaki jest najbardziej popularny? Land. Co to jest przesyłka door-to-door? Directly from the shipper to destination. Grupy przedstawiają pracę. Podsumowanie – n-l prosi o nazwanie trzech głównych typów transportu. 4. Dodatkowe zadanie - ćwiczenia ze słownictwa – zdania. QUIZ carr…er ship…e…t shipp…ng tr…ck ca…go inter…on…ine…ta… full l…a… dom…stic gro…pa…e p…r…cel inter…at…on…l di…tri…uti…n cu…to…er full tr…ck lo…ds. expr…ss prio…i…y deliver… p…i…e ch…rg… cou…ier post de…iv…ry transport costs expe…i…ion mailing Se…vi…es vol…me weig…t consig…ee consig…me…t go…ds lab…l dist…ib…tio… mod…rn trans…ort mana…e wr…p reloa…in… have e…peri…nc… Data hospitacji: …………………. Nauczyciel: Kinga Grześkowiak Klasa :………….. Unit 4 : Focus - Grammar – the first conditional Skills – reading Temat: Planet watch. Cele: ćwiczenie umiejętności czytania ze zrozumieniem, utrwalanie słownictwa dotyczącego środowiska naturalnego -uczeń przeczyta tekst i wykona ćw. typu „prawda – fałsz”: Metody: ćwiczenia. Formy: praca indywidualna. Pomoce: książka. Przebieg lekcji: 1. Powitanie i sprawdzenie obecności. – 2 min. 2. Sprawdzenie wiedzy z poprzedniej lekcji - 5 min. 3. Wstęp – n-l zadaje na głos pytania dotyczące problemów ochrony środowiska i wysłuchuje odpowiedzi indywidualnych. 4 min. 4. Rozwinięcie - N-l poleca uczniom przeczytanie tekstu ze str. 20. 10 min. 5. N-l tłumaczy wyrazy i prosi o wpisanie ich do zeszytu 10 min. 6. N-l poleca wykonanie ćw. 10. – prawda- fałsz – n-l czyta pytania, u. odpowiadają na ochotnika i sprawdzają odpowiedzi 4 min. 7. N-l poleca wykonanie ćw. 15. –ułożenie zdań z podanych fragmentów – u. kolejno odpowiadają, n-l sprawdza, u. zapisują odpowiedzi do zeszytu. 5 min. 8. Podsumowanie – n-l poleca u. wykonanie ćw. 16 – uzupełnij zdania podanymi czasownikami. 5 min. Konspekt lekcji dla klasy drugiej. Data hospitacji: 21.12.2010r. Nauczyciel: Kinga Grześkowiak Temat: Christmas. Cel ogólny: Zapoznanie ze słownictwem dotyczącym świąt Bożego Narodzenia. Cele operacyjne: Śpiewanie piosenki ‘Oh Christmas Tree’. Słuchanie tekstu i dekorowanie choinki. Pomoce: książka, płyta, zeszyt ćwiczeń, karty obrazkowe, magnesy, kreda, tablica. Metody: audiolingwalna, bezpośrednia. Przebieg lekcji: 1. Powitanie - piosenka na powitanie. 2. Rozgrzewka językowa piosenka na powitanie – dni tygodnia, ćwiczenie z maskotką dzieci podają sobie renifera i mówią ‘Hello, how are you?’. 3. Wstęp – nauczyciel mówi: It’s Christmas! It’s nearly Christmas! Are you happy it’s Christmas? N-l pyta czy dzieci pamiętają jakieś słowa związane z Bożym Narodzeniem. Dzieci odpowiadają spontanicznie. 4. Rozwinięcie - N-l powoli odsłania karty obrazkowe ze słowami: star, bell, present, card, ball, a dzieci odgadują co na nich jest. Po odgadnięciu wiesza karty na tablicy. 5. N-l umieszcza karty w kilku miejscach klasy i wydaje polecenia: One, two, three, point the present/card/star…! Dzieci pokazują karty. 6. N-l rysuje choinkę na tablicy i poleca po kolei dzieciom umieścić na niej obrazki: Put the ball/star/… on the tree! Po umieszczeniu wszystkich kart dzieci chórem wymieniają wyrazy. 7. N-l poleca wysłuchać piosenki i opowiedzieć czy są w niej wyrazy poznane na lekcji: Are all these things in the song? Następnie dzieci próbują śpiewać, układamy karty w usłyszanej kolejności. 8. N-l zaprasza 5 ochotników na środek i ustawia ich w rzędzie, następnie mówi wskazując na pierwszego w kolejności: The Christmas Tree’s got a …dziecko wybiera sobie jakąś rzecz, następne dodaje kolejną powtarzając poprzednie. Powtarzamy zadanie z inną grupą. 9. Wykonujemy ćwiczenia ze strony 73. 10. Dodatkowo możemy kolorować na zadany kolor obrazki z ćwiczenia. 11. Ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń. Konspekt lekcji dla klasy drugiej. Data hospitacji: 06.10.2011r. Nauczyciel: Kinga Grześkowiak Temat: Piosenka o stonodze – liczby 1-10. Cel ogólny: Liczenie 1-10. Cele operacyjne: Śpiewanie piosenki ‘The Centipede’s’ song. Liczenie na głos przy pomocy kart obrazkowych i świnki skarbonki. Dopasowywanie kart z liczbami do nazw słownych na tablicy. Liczenie nóg stonogi. Demonstrowanie i nazywanie czynności wymienionych w piosence za pomocą dramy (walk, jump, dance, run, stand). Kolorowanie i dopasowywanie liczb do napisów w ćwiczeniach. Rysowanie nóg stonodze i podpisywanie ich w kolejności wg wzoru Pomoce: świnka skarbonka, książka, płyta, zeszyt ćwiczeń, karty obrazkowe, magnesy, kreda, tablica. Metody: audiolingwalna, drama. Przebieg lekcji: 1. Powitanie. 2. Rozgrzewka językowa - piosenka What’s the weather like today? Po piosence jedno z dzieci odpowiada na pytanie o pogodę i przykleja odpowiedni obrazek na mapie pogody. Powtórzenie wiadomości – zabawa ‘Pick up your…’(prowadzi nauczyciel lub uczniowie na zmianę). 5 min. 3. Wstęp – nauczyciel pyta czy dzieci pamiętają jak się liczy po angielsku do 10 i prosi dwóch uczniów o wyjście na środek i policzenie monet w śwince skarbonce. Jeśli dzieci chcą powtarzamy ćwiczenie parami. N-l prosi, aby dzieci liczyły na głos i pokazuje karty obrazkowe z liczbami po kolei następnie w przypadkowej kolejności. Nauczyciel rysuje palcem w powietrzu jakąś liczbę, a dzieci zgadują, kto zgadnie pierwszy wychodzi prowadzić zabawę dalej. 10 min. 4. Rozwinięcie – Nauczyciel pokazuje swoje nogi i mówi Look these are my legs. I’ve got two legs. Let’s count them! One, two… N-l rysuje stonogę na tablicy i prosi, aby w trakcie rysowania dzieci liczyły jej nogi na głos. 3 min. 5. N-l odtwarza piosenkę i pokazuje palcami czynności śpiewane, aby pomóc w rozumieniu tekstu. 3min. N-l prosi, aby dzieci naśladowały czynności przy pomocy palców. 6. N-l poleca wysłuchać piosenki i włączyć się w śpiewanie. 4 min. 7. Podsumowanie - n-l wypisuje nazwy liczb po kolei na tablicy i prosi ochotników o powieszenie wylosowanej karty przy odpowiednim napisie. 5 min. 8. Wykonujemy ćwiczenia ze strony 11 – dopasowujemy podpisy do obrazków, rysujemy nogi stonodze i podpisujemy je po kolei. 10 min. 9. Wysłuchujemy ponownie piosenki i uzupełniamy brakujące nazwy liczb w tekście w zeszycie ćwiczeń. 5 min. Konspekt lekcji dla klasy czwartej. Data hospitacji: 08.11.2011r. Nauczyciel: Kinga Grześkowiak Temat: Historia o czarodzieju odc.2 – odmiana czasownika ‘to be’. Cel ogólny: Odmiana czasownika ‘być’ - kontynuacja. Cele operacyjne: Recytowanie pełnej odmiany czasownika ‘to be’. Słuchanie historii ‘The Magician’. Podkreślanie w tekście form odmiany w zdaniach. Zakreślanie wyrazów zgodnych z tekstem historii w zdaniach. Uzupełnianie zdań brakującymi formami ‘to be’. Pomoce: książka, płyta, karty do losowania, kreda, tablica, materiały ksero. Metody: audiolingwalna, translacyjna. Przebieg lekcji: 1. Powitanie. 2. Rozgrzewka językowa - zabawa przypominająca kolory – ‘Pick up red crayon…’. Powtórzenie wiadomości - odmiana czasownika – recytowanie chórem. Po odmianie pełnej dzieci odpowiadają na wyrywki tłumacząc zwroty. 6 min. 3. Wstęp – wysłuchanie historyjki o czarodzieju. Rozwinięcie –N-l prosi, aby dzieci podkreśliły ołówkiem w książce formy odmiany. 6 min. Uczniowie czytają podkreślone zdania i tłumaczą. Nauczyciel wypisuje nowe wyrazy z tekstu na tablicy uczniowie przepisują. 6 min. Uczniowie zakreślają wyrazy zgodne z tekstem historii w zdaniach. 3min. 4. Uczniowie losują karty kolorowe – podział losowy na 4 grupy następnie wykonują w grupach zadanie polegające na uzupełnieniu brakujących form ‘to be’ w zdaniach 20 min. 5. Podsumowanie - n-l sprawdza zadanie prosi ochotników o powieszenie kart pracy na tablicy wspólnie omawiamy błędy 8 min. Konspekt lekcji dla klasy czwartej. Data hospitacji: …………………. Nauczyciel: Kinga Grześkowiak Temat: Rodzina – słownictwo, zastosowanie czasownika ‘to be’. Cel ogólny: Poznanie wyrazów z zakresu „rodzina”. Cele operacyjne: Recytowanie pełnej odmiany czasownika ‘to be’. Słuchanie dialogu o rodzinie. Podkreślanie w tekście form odmiany pełnej i skróconej w zdaniach. Uzupełnianie drzewa genealogicznego zdrobnieniami nazw członków rodziny. Uzupełnianie danych wiekowych na drzewie genealogicznym. Numerowanie obrazków – zadanie ze słuchu. Pomoce: książka, płyta, kreda, tablica, materiały ksero. Metody: audiolingwalna, translacyjna. Przebieg lekcji: 1. Powitanie. 2. Rozgrzewka językowa - zabawa przypominająca kolory – ‘Pick up red crayon…’. Powtórzenie wiadomości - odmiana czasownika – recytowanie chórem. Po odmianie pełnej dzieci odpowiadają na wyrywki tłumacząc zwroty. 6 min. 3. Wstęp – wysłuchanie dialogu o rodzinie. 4min. Rozwinięcie –N-l prosi, aby dzieci podkreśliły ołówkiem w książce formy odmiany. 6 min. Uczniowie czytają podkreślone zdania i tłumaczą. Nauczyciel wypisuje nowe wyrazy z tekstu na tablicy uczniowie przepisują. 6 min. 4. Uczniowie losują karty z drzewem genealogicznym następnie wykonują zadanie polegające na komunikowaniu się z innymi w celu uzupełnienia brakujących danych wiekowych na drzewie. Np. How old is daddy? Osoba, która pierwsza uzupełni dane wygrywa. 10 min. 5. N-l sprawdza zadanie prosząc ochotników o zacytowanie pytań z odpowiedziami 8 min. 6. Podsumowanie – nauczyciel pyta o znajomość wyrazów: mama, tata, babcia, dziadek, wujek, ciocia, kuzyn, brat, siostra. 5 min. Konspekt lekcji dla klasy drugiej. Lekcja otwarta dla rodziców 28.02.2012r. Nauczyciel: Kinga Grześkowiak Temat: Rodzina Sandry. Cel ogólny: Poznanie wyrazów z zakresu „rodzina”. Cele operacyjne: Nazywanie postaci na obrazkach. Zabawa w Hello!...i Who’s in the garden? Dopasowywanie podpisów do obrazków. Pomoce: książka, płyta, kreda, tablica, karty. Metody: audiolingwalna, zabawowa Przebieg lekcji: 1. Powitanie. 2. Rozgrzewka językowa - piosenka o domu, zabawa przypominająca kolory – ‘Pick up red crayon…’. 3 min. Wstęp – Prezentacja kart z mamą, tatą, babcią, dziadkiem i siostrą. Prezentacja kart z rodziną Sandry i pytanie Who’s this? Here’s Sandra’s … Dzieci odpowiadają 4min. Rozwinięcie –N-l prosi, aby 6 dzieci ustawiło się i odegrało role członków rodziny. You’re mum/dad/sister/brother. Macham ręką mówiąc Hello mum! Itd. Dziecko odpowiada Hello! (2 razy) Pytam: Who’s in the garden? Dzieci w klasie zadają 3 pytania: Mum? Dad? Grandma? Jeśli zgadną wygrywa klasa jeśli nie rodzina Sandry.6 min. 6 min. 3. Uczniowie dopasowują nazwy do drzewa genealogicznego. 4. Uczniowie zapisują temat lekcji i przepisują z tablicy nazwy członków rodziny. 10 min. (opcjonalnie zadanie z balonikami). 5. Podsumowanie – nauczyciel pyta o znajomość wyrazów: mama, tata, babcia, dziadek, wujek, ciocia, kuzyn, brat, siostra. 5 min. 6. Uczniowie podchodzą do tablicy dopasowując karty obrazkowe do nazw. 7. Uczniowie zgadują Who’s missing? Przyczepione wszystkie karty, oprócz jednej. Wyświetleń: 1419
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |