![]() |
![]() |
Katalog Barbara Kaliszewicz, 2013-06-13 Białystok Język angielski, Konspekty Present Simple, Present Continuous – porównanie czasówKlasa: 4 Temat zajęć: Present Simple, Present Continuous – porównanie czasów Cele ogólne: · rozwijanie umiejętności praktycznego korzystania z wiedzy teoretycznej · kształcenie umiejętności pracy w grupach Cele szczegółowe: - uczeń: · umie zbudować zdanie twierdzące, pytające i przeczące w każdym z omawianych czasów gramatycznych · umie budować krótkie odpowiedzi · przedstawić zasady dodawania do czasownika końcówek „-s”, „-ing”, · umie wymienić wyrazy charakterystyczne dla omawianych czasów Metody pracy: · burza mózgów · rozwiązywanie ćwiczeń (karta pracy, tablica) Formy pracy: · grupowa · indywidualna Środki dydaktyczne: · karty pracy · tablica · ewentualnie podręcznik Sposoby ewaluacji: · ocenienie uczniów najbardziej aktywnych na lekcji · podsumowanie pracy całej klasy · pytanie do uczniów co podobało im się w zajęciach, a co chcieliby zmienić Przebieg zajęć: 1. Przedstawienie tematu zajęć i formy pracy na lekcji. 2. Podział uczniów na dwie grupy. 3. Praca w grupach – każda grupa przygotowuje informacje dotyczące przypisanego jej czasu gramatycznego, poszczególne osoby w grupach przygotowują przydzielone im zadania. 4. Prezentacja przygotowanych informacji na tablicy. 5. Karta pracy - każdy uczeń otrzymuje kartę pracy z ćwiczeniami: dodawanie końcówek do czasowników. 6. Karta pracy – dwa ćwiczenia na zastosowanie czasu Present Continuous. 7. Karta pracy – uczniowie czytają krótki tekst, a następnie poprawiają błędne informacje w zdaniach (zastosowanie czasu Present Simple). 8. Karta pracy – wstawianie w zdaniu czasowników w nawiasie w odpowiedniej formie; ewentualnie ustana zamiana zdania na pytanie i przeczenie. 9. Praca domowa – zadaniem domowym jest napisanie własnych zdań z użyciem omawianych czasów gramatycznych (3 zdania dotyczące życia codziennego, 3 zdania na temat tego co w danej chwili wykonują członkowie rodziny ucznia). 10. Podsumowanie lekcji. 1. Do podanych czasowników dodaj, w odpowiedni sposób, końcówki „-s” oraz „-ing” czasownik końcówka „-s” końcówka „-ing” write go play read miss make swim do study watch take sit eat wash run mix get 2. Czasownik w nawiasie wstaw w odpowiedniej formie (Present Simple or Present Continuous). a) Jane __________ (go) to the cinema every Saturday. b) Tom and Peter __________ (study) for the Maths test now. c) We __________ (start) school at 8 o’clock on Mondays. d) My mother __________ (play) volleyball in this photo. e) My friend __________ (wear) a yellow t-shirt today. f) We __________ (eat) lunch after school. g) My parents __________ (watch) TV after lunch. h) Look! The boys over there __________ (dance) in the street. i) My English teacher __________ (look) at me at the moment. Wyświetleń: 2674
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |