Katalog

Katarzyna Jarosz, 2013-06-10
Ziębice

Ogólne, Konkursy

TURNIEJ SUDOKU

- n +

SCENARIUSZ SZKOLNEGO TURNIEJU SUDOKU

Sudoku to łamigłówka pochodząca z Japonii. W przeciwieństwie do innych łamigłówek sudoku nie wymaga od gracza wykonywania żadnych rachunków matematycznych, dzięki czemu wydaje się banalna. W rzeczywistości bez cierpliwości oraz umiejętności logicznego myślenia rozwiązanie diagramu sudoku nie jest możliwe.
Zasady gry: Kwadratowy diagram gry podzielony jest na 9 identycznych kwadratów. Każdy z nich jest podzielony na 9 kolejnych. Zadaniem gracza jest wypełnienie wszystkich 81 kwadratów, na które podzielony jest diagram cyframi od 1 do 9. W każdym rzędzie i każdej kolumnie dana cyfra może wystąpić jedynie raz. Podobnie w każdym z 9 większych kwadratów - cyfry nie mogą się powtarzać.

CELE TURNIEJU SUDOKU:
• Upowszechnianie wiedzy matematycznej,
• Popularyzacja łamigłówek liczbowych,
• Kształtowanie cierpliwości i umiejętności samodzielnego logicznego myślenia,
• Promowanie osiągnięć uczniów,
• Rozwijanie współpracy między nauczycielami szkoły.
• Efektywne spędzanie czasu wolnego przez uczniów;


ZAŁOŻENIA REGULAMIN I PRZEBIEG TURNIEJU SUDOKU:

1. Turniej Sudoku adresowany jest do wszystkich uczniów.
2. Organizatorami turnieju są nauczyciele matematyki i biblioteka szkolna.
3. Pierwszy etap konkursu rozpoczyna się 17. 12.2012r. i trwa do 28. 02. 2013r.
4. Uczestnicy rozwiązują samodzielnie otrzymane diagramy Sudoku w nieograniczonym czasie.
5. Diagramy należy rozwiązywać samodzielnie jedynie na terenie biblioteki.
6. Uczestnik zobowiązany jest do zapoznania się (przed konkursem) z regulaminem turnieju.
7. Za niestosowne zachowania, tzn. niesamodzielne rozwiązywanie, przeszkadzanie innym lub inne zachowania budzące zastrzeżenia organizatorów, uczestnik może zostać wykluczony z turnieju.
8. Uczniowie wypełniają podpisany imieniem i nazwiskiem diagram Sudoku ołówkiem, w przypadku błędu używają gumki, pola nieczytelnie wypełnione będą uznane jako błąd.
9. Ilość rozwiązywanych diagramów nie jest ograniczona.
10. Każdy diagram jest sprawdzany i przyznawane są za niego punkty: 4,5 punkta za poziom łatwy, 9 za poziom średni i 18 za poziom trudny.
11. Czterej uczestnicy konkursu, którzy zdobędą najwyższą ilość punktów będą uczestniczyli w pojedynku mistrzowskim „twarzą w twarz” z przeciwnikiem.
12. W pojedynku wykorzystana zostanie gra planszowa SUDOKU TREFL zgodnie z zasadami gry.
13. W turnieju wyłoniony zostanie mistrz i wicemistrz szkoły.
14. Organizatorzy zastrzegają sobie możliwość zmiany Regulaminu, jeżeli nie wpłynie to na pogorszenie warunków uczestnictwa w konkursie.

mgr Katarzyna Jarosz
Wyświetleń: 664


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.