Katalog Katarzyna Jarosz, 2013-06-10 Ziębice Ogólne, Konkursy TURNIEJ SUDOKUSCENARIUSZ SZKOLNEGO TURNIEJU SUDOKU Sudoku to łamigłówka pochodząca z Japonii. W przeciwieństwie do innych łamigłówek sudoku nie wymaga od gracza wykonywania żadnych rachunków matematycznych, dzięki czemu wydaje się banalna. W rzeczywistości bez cierpliwości oraz umiejętności logicznego myślenia rozwiązanie diagramu sudoku nie jest możliwe. Zasady gry: Kwadratowy diagram gry podzielony jest na 9 identycznych kwadratów. Każdy z nich jest podzielony na 9 kolejnych. Zadaniem gracza jest wypełnienie wszystkich 81 kwadratów, na które podzielony jest diagram cyframi od 1 do 9. W każdym rzędzie i każdej kolumnie dana cyfra może wystąpić jedynie raz. Podobnie w każdym z 9 większych kwadratów - cyfry nie mogą się powtarzać. CELE TURNIEJU SUDOKU: • Upowszechnianie wiedzy matematycznej, • Popularyzacja łamigłówek liczbowych, • Kształtowanie cierpliwości i umiejętności samodzielnego logicznego myślenia, • Promowanie osiągnięć uczniów, • Rozwijanie współpracy między nauczycielami szkoły. • Efektywne spędzanie czasu wolnego przez uczniów; ZAŁOŻENIA REGULAMIN I PRZEBIEG TURNIEJU SUDOKU: 1. Turniej Sudoku adresowany jest do wszystkich uczniów. 2. Organizatorami turnieju są nauczyciele matematyki i biblioteka szkolna. 3. Pierwszy etap konkursu rozpoczyna się 17. 12.2012r. i trwa do 28. 02. 2013r. 4. Uczestnicy rozwiązują samodzielnie otrzymane diagramy Sudoku w nieograniczonym czasie. 5. Diagramy należy rozwiązywać samodzielnie jedynie na terenie biblioteki. 6. Uczestnik zobowiązany jest do zapoznania się (przed konkursem) z regulaminem turnieju. 7. Za niestosowne zachowania, tzn. niesamodzielne rozwiązywanie, przeszkadzanie innym lub inne zachowania budzące zastrzeżenia organizatorów, uczestnik może zostać wykluczony z turnieju. 8. Uczniowie wypełniają podpisany imieniem i nazwiskiem diagram Sudoku ołówkiem, w przypadku błędu używają gumki, pola nieczytelnie wypełnione będą uznane jako błąd. 9. Ilość rozwiązywanych diagramów nie jest ograniczona. 10. Każdy diagram jest sprawdzany i przyznawane są za niego punkty: 4,5 punkta za poziom łatwy, 9 za poziom średni i 18 za poziom trudny. 11. Czterej uczestnicy konkursu, którzy zdobędą najwyższą ilość punktów będą uczestniczyli w pojedynku mistrzowskim „twarzą w twarz” z przeciwnikiem. 12. W pojedynku wykorzystana zostanie gra planszowa SUDOKU TREFL zgodnie z zasadami gry. 13. W turnieju wyłoniony zostanie mistrz i wicemistrz szkoły. 14. Organizatorzy zastrzegają sobie możliwość zmiany Regulaminu, jeżeli nie wpłynie to na pogorszenie warunków uczestnictwa w konkursie. mgr Katarzyna Jarosz Wyświetleń: 664
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |