![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Wioletta Sobieralska, 2013-06-07 Praszka Pedagogika, Konkursy Regulamin i scenariusz konkursu "Uczeń na medal"Regulamin konkursu „Uczeń na medal” Adresatami konkursu są uczniowie szkół podstawowych i gimnazjum - z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym. Czas trwania konkursu około 2,5 do 3 godzin. CELE KONKURSU: - wdrażanie uczniów do współpracy w zespołach zadaniowych; - budowanie poczucia wiary we własne siły i możliwości; - integracja dzieci niepełnosprawnych z różnych Placówek; - rozwijanie zainteresowań uczniów. ZADANIA KONKURSOWE: Konkurs będzie składał się z pięciu konkurencji: plastycznej, muzycznej, kulinarnej, matematycznej, sportowej. ZASADY KONKURSU: 1. Każda Placówka powinna: - wytypować 3 – osobową drużynę , może być mieszana oraz jednego opiekuna; - zgłosić do naszej Placówki pisemnie lub telefonicznie potwierdzenie udziału w konkursie „Uczeń na medal”. 2. Każda drużyna pracować będzie pod kierunkiem opiekuna. 3. Dobór opiekuna odbędzie się drogą losowania przed rozpoczęciem działań. 4. Wykonanie poszczególnych zadań oceniać będzie 3 – osobowe jury. 5. Każdy uczestnik konkursu otrzyma medal za udział w konkursie, a Placówka dyplom. ORGANIZATORZY ZAPEWNIAJĄ: •warsztat pracy • posiłek dla uczestników – żurek z kiełbaską • dobrą zabawę SCENARIUSZ KONKURSU „Uczeń na medal” Czas trwania: ok. 2,5 godziny. Uczestnicy: uczniowie szkół podstawowych i gimnazjum z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym. Cel główny: - wspomaganie wszechstronnego i harmonijnego rozwoju ucznia; - ukazanie zasad zdrowej rywalizacji. Cele szczegółowe: Uczniowie: - nawiążą nowe kontakty; - nabiorą pewności siebie, wiary we własne siły i możliwości; - zdobędą nowe doświadczenia i umiejętności; - potrafią współpracować w grupie; - czerpią radość ze wspólnej zabawy i współzawodnictwa; - nabiorą chęci do starania się o osiąganie lepszych wyników w nauce na miarę swoich możliwości. Metody: • słowne, • oglądowe – pokaz, obserwacja uczestnicząca, • metody aktywizujące, • sytuacji zadaniowej. Forma: zespołowa, grupowa. Pomoce dydaktyczne: sprzęt muzyczny – magnetofon, głośniki, mikrofon, tablica zbiorcza do punktacji, karty pracy do zadania plastycznego, mazaki, kredki, farby i pędzelki, kubki na wodę, plastelina, bibuła, klej, nożyczki, płyta CD z nagraniami dźwięków, plansze z obrazkami przedmiotów/instrumentów, bryły geometryczne, plansze z wzorami budowli do odwzorowania, tablice z przykładami działań na dodawanie. Forma nagrody: medal dla każdego uczestnika biorącego udział w konkursie, dyplom dla każdej placówki, słodki poczęstunek dla wszystkich – baton i napój. Przebieg konkursu: 1). Uroczyste powitanie wszystkich zgromadzonych na sali przez głównego prowadzącego i Panią Dyrektor. 2). Zapoznanie z przebiegiem konkursu. 3). Przystąpienie do zadań konkursowych: KONKURENCJA PLASTYCZNA: • Zadaniem każdej z drużyn jest pokolorowanie i wycięcie znaku drogowego STOP. Na początku wybierają kolor kredki, później kolorują odpowiednie elementy znaku i wycinają go. Na wykonanie zadania jest max. 10 min. KONKURENCJA KULINARNA: • Obieranie jabłka – konkurs na najdłuższą skórkę: Proszę wybrać jednego przedstawiciela z uczniów, który będzie obierać jabłko. Proszę pracować spokojnie i ostrożnie, podkreślam, że liczy się długość skórki, a nie szybkość obrania jabłka. KONKURENCJA MUZYCZNA: • Zadanie polega na wysłuchaniu i rozpoznaniu dźwięków wydawanych przez różne przedmioty/instrumenty i ich dopasowaniu do odpowiedniego obrazka. KONKURENCJA MATEMATYCZNA: 1. Układanie puzzli: Zadanie polega na ułożeniu puzzli, składających się z 6 elementów. Po ułożeniu puzzle przyklejamy na karton i oceniamy czas tej pracy. 2. Orientacja w przestrzeni. Tekst zawiera 7 elementów, które zgodnie z poleceniem należy umieścić w odpowiednim miejscu na kartce. Te elementy to: piłka, bramka, kibice, bramkarz, trybuny, tablica, sędzia. Tekst brzmi: Na boisku piłkarskim rozgrywa się mecz piłki nożnej. Zadanie dla Was polega na umieszczeniu obrazków zgodnie z moim poleceniem: 1 – Na środku kartki nalep sędziego, 2 – W prawym górnym rogu bramkarza, 3 – W lewym górnym rogu umieść bramkę, 4 – W prawym dolnym rogu umieść kibiców, 5 – W lewym dolnym rogu umieść trybuny – miejsca siedzące dla kibiców, 6 – Na samej górze, na środku tablicę z wynikami meczu, 7 – a w bramce, co umieścisz? KONKURENCJA SPORTOWA: • Strzały piłeczką do bramki z użyciem kija hokejowego: Każdy zawodnik danej drużyny oddaje trzy starzy do bramki. •Rzuty dużą piłką do bramki: Każdy zawodnik danej drużyny oddaje trzy rzuty do bramki. 4). Podsumowanie wyników. 5). Uroczyste wręczenie przez Panią Dyrektor dyplomów i medali. Każdy uczeń biorący udział w konkursie otrzymuje medal, a każda placówka dyplom. 6). Oddanie głosu Pani Dyrektor. 7). Poczęstunek. 8). Wspólna zabawa przy muzyce – tańce, pląsy, korowody. 9). Zakończenie imprezy, podziękowanie wszystkim za udział. 10). Posprzątanie sali przez uczniów Szkoły Przysposabiającej do Pracy. Opracowała: Wioletta Sobieralska Zgłoś błąd Wyświetleń: 764
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |