Katalog Agnieszka Kacprowicz, 2013-06-05 Radom Pedagogika, Scenariusze Scenariusz zajęć techniki w kl. 6 -Kolorowe koła - MANDALEScenariusz zajęć techniki w kl. 6 Prowadząca: Agnieszka Kacprowicz Temat : Kolorowe koła - MANDALE Czas trwania: 4 jednostki lekcyjne Cele ogólne: - Rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej - Usprawnianie małej motoryki - Doskonalenie koncentracji uwagi - Wyrabianie motywacji i wytrwałości w działaniu - Budzenie wrażliwości estetycznej - Czerpanie radości z tworzenia Cele operacyjne: Uczeń - słucha opowiadania n-la - uważnie słucha poleceń n-la - wykonuje proste ćwiczenia Kinezjologii Edukacyjnej - wypełnia kredkami świecowymi kontury wg wzoru i wg własnego pomysłu - dba o estetykę wykonywanej pracy - smaruje klejem wzór na mandali - posypuje powierzchnię mandali produktami sypkimi (używając łyżeczki) - określa kształt, wielkość i kolor elementów użytych w szablonach - słucha muzyki relaksacyjnej - cieszy się z własnych osiągnięć (efektu pracy) Metody: - pokaz, demonstracja - działania praktyczne - elementy Kinezjologii Edukacyjnej Formy pracy: - zbiorowa jednolita i zróżnicowana - indywidualna zróżnicowana Środki dydaktyczne i narzędzia: - szablony mandali, modele (wzory) mandali wykonane różnymi technikami plastycznymi, elementy do naklejania, płyta CD z muzyką relaksacyjną, magnetofon, klej introligatorski, pędzelki, kredki świecowe, produkty sypkie (mak, kasza manna), farby plakatowe, wzór „leniwej ósemki”. Przebieg zajęć 1. Rozpoczęcie zajęć - powitanie uczniów - ustalenie bieżącej daty (pora roku, miesiąc, dzień tygodnia) - ustalenie i zaznaczenie stanu pogody na kalendarzu pogody w sali - zaznaczenie obecności na liście 2. Wprowadzenie w temat: - przypomnienie tematyki poprzednich zajęć - podanie czynności i zadań zaplanowanych na dzisiejsze zajęcia 3. Zapoznanie z nową techniką - krótka historia powstawania mandali - wyjaśnienie pojęcia „mandala” (koło) - prezentacja wzorów do malowania, gotowych mandali - omawianie ich wyglądu - podanie tematu zajęć: „Kolorowe mandale” 4. Przygotowanie do pracy - ćwiczenia z Kinezjologii Edukacyjnej (picie wody, krążenie szyją, leniwe ósemki, energetyczne ziewanie, punkty przestrzeni i ziemi) - rozdanie przez dyżurnych przyborów, narzędzi 5. Ćwiczenia praktyczne - prezentacja sposobu wypełniania szablonu – od środka - na zewnątrz - wypełnianie mandali kredkami świecowymi 6. Wykonanie „Kolorowej mandali” - relaksacja przy muzyce - prezentacja przez n-la wzoru (wykonanego techniką naklejania produktów suchych na papier) - malowanie wzoru klejem - posypywanie konturu makiem - wypełnianie mandali kaszą manną - malowanie naklejonej kaszy farbami –tworzenie barwnej kompozycji - porządkowanie miejsc pracy 7. Prezentacja i omówienie wykonanych mandali - zawieszenie mandali na wystawie klasowej 8. Relaksacja przy muzyce - słuchanie muzyki relaksacyjnej 9. Ewaluacja - wybór dowolnego wzoru mandali – do pokolorowania w domu (wg własnego pomysłu) - podsumowanie i ocena dnia pracy 10. Zakończenie zajęć - pożegnanie Opracowała i przygotowała mgr Agnieszka Kacprowicz Wyświetleń: 1390
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |