![]() |
![]() |
Katalog Anna Chodyń, 2013-06-04 Chocianów Język polski, Konspekty Guziki z wiersza Z. Herberta ,, nieugiętym świadkiem zbrodni"- Jak mowić o Zbrodni Katyńskiejcele lekcji;kształtowanie postaw szacunku do przeszłości i tradycji naszego narodu,rozbudzanie poszanowania dla wartości, o które walczyli nasi dziadkowie, cele operacyjne; wskazanie wydarzeń z czasu II wojny światowej,rozumienie pojęć: wolność- niewola, łączenie wiedzy historycznej na temat Zbrodni Katynskiej z literackich jej odbiciem,analiza wiersza- metaforyka Metody: pogadanka, burza mózgów, prezentacja, fr. filmu, wiersz, karty pracy Formy: indywidualna, grupowa, zbiorowa Przebieg lekcji 1. Rozmowa kierowana- burza mózgów- definiowanie pojęć " wolność- niewola. 2. Wydarzenia II wojny światowej - zwrócenie uwagi na rok rok 1940.( taśma czasu) 3. Prezentacja multimedialna na temat mordu w Katyniu i drogi do prawdy o nim. 4. Materiał filmowy- praca z fragmentem filmu dokumentalnego. 5. Interpretacja wiersza,, Guziki; - wskazanie okreslen pod adresem guzików- interpretacja wskazanych okresleń - model świadka" widzi, słyszy - Czy guziki z mundurów polskich żołnierzy są dokumentem , swiadkiem zbrodni/ - Wskazanie środków poetyckich w wierszu oraz określenie ich funkcji. - Kiedy odkryto masowe groby w lesie katyńskim? 1943 Kiedy strona rosyjska przyznała sie do zbrodni w Katyniu? 1990 Wyświetleń: 1011
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |