![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Anna Wulw, 2013-06-03 Haczów Edukacja czytelnicza, Konspekty Konspek zajęć edukacyjnych - Książka - moja przyjaciółkaKONSPEKT ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH Nauczyciel: Anna Wulw Klasa: I b Data: 20.11.2012 r. Przedmiot: edukacja wczesnoszkolna Temat bloku: Książka rozświetla mój świat. Temat dnia: Książka – moja przyjaciółka Cele podstawowe: Uczeń: - odpowiada na pytania do tekstu; - słucha za zrozumieniem tekstów czytanych przez nauczyciela; - pisze poznane litery; - rozumie znaczenie książki w życiu człowieka; - czynnościowo dodaje i odejmuje liczby w zakresie 6; - stosuje poznane liczby i znaki do zapisu działania do ilustracji; - rysuje właściwą liczbę elementów; - dostrzega symetrię i rysuje drugą połowę figury symetrycznej; - przyjmuje właściwą postawę podczas czytania. Cele ponadpodstawowe: Uczeń: - spontanicznie wypowiada się na temat ulubionej książki; - dodaje i odejmuje liczby w zakresie 6 w oderwaniu od konkretu. Czas trwania zajęć: 3 godziny lekcyjne. Formy oceniania osiągnięć: bieżąca słowna. Metody pracy: słowne: pogadanka, objaśnienia; oglądowa: pokaz; działań praktycznych: ćwiczenia, praca z tekstem; zadaniowa; gra edukacyjna. Formy pracy: zbiorowa jednolita; indywidualna jednolita; praca w parach. Środki i pomoce dydaktyczne: podręcznik cz. 3, s. 64 – 67; różne książki; baśń „Kopciuszek”; ilustracje do baśni; pchełki, pudełka; kartoniki z rysunkami postaci z różnych bajek. Edukacja polonistyczna, społeczna 1. Rozpoczęcie zajęć; czynności organizacyjno – porządkowe; sprawdzenie zadania domowego. 2. Wprowadzenie do tematu. Rozmowa na temat „Książka w moim domu”. 3. Praca w parach – ustalenie odpowiedzi na pytanie „Dlaczego dobrze, że na świecie są książki?” Uczniowie dobierają się w pary; każda para otrzymuje jedną książkę; zastanawiają się, czego mogą dowiedzieć się z tej książki. Każda para uczniów prezentuje swoje ustalenia. 4. Podsumowanie pracy w parach. Słuchanie tekstu „Książka – moja przyjaciółka” - podręcznik s. 64. Udzielenie odpowiedzi na pytania do tekstu. 5. Zabawa pantomimiczna „Pokaż, jak i gdzie czytasz książki” Chętni uczniowie wybierają różne miejsca w sali i prezentują różne sposoby czytania. Ustalenie właściwej postawy ciała podczas czytania. 6. Rysowanie po śladzie – podręcznik s. 64, ćw. 2. 7. Pisanie poznanych liter – podręcznik s. 64, ćw. 3. 8. Ćwiczenie spostrzegawczości – podręcznik s. 65, ćw. 4. 9. Rozmowa na temat ulubionych książek. Uczniowie prezentują przyniesione książki próbują uzasadnić swój wybór i przekonać innych do lektury danej książki. 10. Rozwiązanie zagadki Poli i Oskara – baśń. 11. Wysłuchanie baśni pt. „Kopciuszek” 12. Pogadanka na temat baśni. Uczniowie wymieniają postaci; ustalają miejsce akcji; oceniają postępowanie postaci. Edukacja matematyczna 1. Gra matematyczna „Ile pchełek ukryto?” Uczniowie tworzą pary; zabierają po 6 pchełek i dwa otwarte pudełka; siadają w parach naprzeciw siebie; jeden z nich odwraca się do kolegi, który w tym czasie chowa pchełki pod dwoma pudełkami, rozdzielając je w dowolny sposób; na hasło „już” poszukujący podnosi jedno pudełko i odgaduje, ile pchełek jest pod drugim pudełkiem; gra toczy się dalej przy zmianach ról. 2. Wykonywanie działań w zakresie 6 – podręcznik, s. 66, ćw. 1. 3. Tworzenie zbiorów – podręcznik, s. 66, ćw. 2. 4. Uzupełnianie działań – podręcznik, s. 66, ćw. 3. 5. Kolorowanie rysunku – symetria – podręcznik, s. 66, ćw. 4. Wykonanie zadania 6., s. 54. Podsumowanie zajęć całodziennych. Zabawa „W chowanego” - nauczyciel umieszcza w klasie w różnych miejscach kartoniki z postaciami z różnych bajek i baśni tak, aby były mało widoczne; uczniowie szukają kartoników; pod koniec zabawy wszyscy siadają w kręgu, podają nazwę postaci i z jakiej bajki pochodzi. Słowna ocena aktywności i zachowania uczniów. Zadanie i wyjaśnienie pracy domowej – Zeszyt ćwiczeń 3- s. 16. Pożegnanie uczniów. Zgłoś błąd Wyświetleń: 1647
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |