Katalog

Anna Wulw, 2013-06-03
Haczów

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Konspek zajęć edukacyjnych - Wiosna

- n +

KONSPEKT ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH
Nauczyciel: Anna Wulw
Klasa: I b
Data: 12.03.2013 r.
Przedmiot: edukacja wczesnoszkolna – edukacja przyrodnicza, polonistyczna, matematyczna
Temat bloku: Wiosną
Temat dnia: Dywany z kwiatów
Cele podstawowe:
Uczeń:
- słucha tekstów i informacji czytanych przez nauczyciela;
- odpowiada na pytania do tekstu;
- czyta sylaby, wyrazy, zdania i krótkie teksty;
- wypowiada się na temat ilustracji i tekstu;
- uzupełnia zdania wyrazami;
- przepisuje zdania;
- wie, jakie zmiany zachodzą w przyrodzie wiosną;
- zna nazwy wybranych kwiatów wiosennych;
- dodaje i odejmuje liczby w zakresie 10;
- porządkuje liczby w zakresie 10.
Cele ponadpodstawowe:
Uczeń:
- słucha ze zrozumieniem tekstów i informacji czytanych przez nauczyciela;
- czyta płynnie krótkie teksty;
- czyta ze zrozumieniem teksty i opowiada na pytania do tekstu;
- sprawnie dodaje i odejmuje liczby w zakresie 10.
Czas trwania zajęć: 3 godziny lekcyjne.
Formy oceniania osiągnięć: bieżąca słowna.
Metody pracy:
słowne: pogadanka, objaśnienia;
oglądowa: pokaz;
działań praktycznych: ćwiczenia, praca z tekstem, zadaniowa, zabawa edukacyjna.
Formy pracy:
zbiorowa jednolita;
indywidualna jednolita.
Środki i pomoce dydaktyczne:
podręcznik cz. 7, s. 45 – 49; prezentacja multimedialna: „Wiosenne kwiaty”, „Dywany z kwiatów”; multibook; tablica interaktywna; rysunki z konturami kwiatów wiosennych, sznurek, klamerki do bielizny, kartki z liczbami.
Edukacja polonistyczna, przyrodnicza
1. Rozpoczęcie zajęć; czynności organizacyjno – porządkowe; sprawdzenie zadania domowego.
2. Wprowadzenie do tematu.
Rozwiązanie krzyżówek (wiosna, krokus, przebiśnieg, zawilec).
3. Oglądanie prezentacji multimedialnej „Wiosenne kwiaty”.
4. Słuchanie fragmentu opowiadania „Wiosenne kwiatki” M. Kownackiej.
Słuchanie tekstu czytanego przez nauczyciela - podręcznik s. 45.
Udzielenie odpowiedzi na pytania do tekstu.
5. Czytanie zdań – podręcznik s. 45.
6. Utrwalenie nazw i wyglądu kwiatów wiosennych; kwiaty chronione – podręcznik s. 46, ćw. 3.
Uzupełnienie zdania wyrazami i przepisanie go do zeszytu.
7. Rozwiązanie rebusów – podręcznik s. 46, ćw. 4.
8. Słuchanie informacji – nazwy roślin.
9. Słuchanie wiersza „Sasanka” D. Gellnerowej – podręcznik s. 47, ćw. 5.
Słuchanie wiersza czytanego przez nauczyciela.
Odczytanie pytania i pisanie odpowiedzi do zeszytu.
10. Rozwiązanie zagadki Poli i Oskara – dywan.
11. Słuchanie ciekawostki o dywanach z kwiatów w Brukseli; oglądanie prezentacji „Dywany z kwiatów.
Edukacja matematyczna
1. Zabawy przygotowujące do wprowadzenia pojęcia osi liczbowej.
Skaczące żabki – nauczyciel kładzie na podłodze sznurek; wybrany uczeń ustawia się na początku sznurka i wykonuje skoki, po każdym skoku inny uczeń kładzie kartkę z kolejną liczbą.
Wieszanie prania – nauczyciel rozdaje wybranym uczniom kartki z zapisaną liczbą (od 0 do 10); wskazane osoby przypinają na sznurku klamerkami do bielizny kartki w odpowiedniej kolejności.
2. Poznanie osi liczbowej.
3. Uzupełnianie liczb na osi liczbowej – podręcznik, s. 48, ćw. 1.
4. Czytanie liczb na osi liczbowej – podręcznik, s. 48, ćw. 2.
5. Zapisywanie wyników na osi liczbowej – podręcznik, s. 49, ćw. 3.
Podsumowanie zajęć całodziennych.
Podpisywanie rysunków nazwami kwiatów, kolorowanie ich i wklejenie do zeszytu.
Słowna ocena aktywności i zachowania uczniów.
Zadanie i wyjaśnienie pracy domowej – Zeszyt ćwiczeń 7 - s. 16 - 17.
Pożegnanie uczniów.
Wyświetleń: 2079


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.