Katalog Joanna Kramarz, 2013-06-03 Warszawa Zajęcia zintegrowane, Konspekty Konspekt zajęć świetlicowychKonspekt zajęć świetlicowych Temat: Dokarmiamy ptaki. Cel ogólny: Kształtowanie przyjaznego stosunku do zwierząt. Uświadomienie konieczności niesienia pomocy ptakom w okresie zimy. Cele operacyjne: Wiadomości: ●uczeń nazywa ptaki przylatujące do karmnika, opisuje ich wygląd, wie czym można je dokarmiać; ●uczeń wymienia cechy charakteryzujące zimę. Umiejętności: ●uczeń potrafi aktywnie słuchać czytany tekst; ●uczeń umie wymienić i rozpoznać ptaki przylatujące do karmnika; ●uczeń sprawnie posługuje się plasteliną, kredkami, klejem, watą; ●uczeń potrafi sprawnie poruszać się z zachowaniem środków ostrożności. Formy pracy: ●praca z całą grupą; ●praca indywidualna. Metody pracy: ●czynna – zajęcia praktyczne; ●oglądowa – pokaz ilustracji przedstawiających ptaki przylatujące do karmnika; pokaz pokarmu, którym można dokarmiać ptaki; ●słowna – czytanie wiersza, rozmowa, instruktaż. Pomoce dydaktyczne: ●ilustracje ptaków przylatujących do karmnika; ●tekst wiersza G. Koby pt.: Ptaszki; ●płyta CD z nagraniem śpiewu ptaków; ●kartki z narysowanymi konturami karmnika i ptaków, plastelina, kredki, klej, wata, ziarna; ●pokarm dla ptaków (ziarna zbóż, płatki owsiane, kasza, mak itp.) Przebieg zajęć: 1.Zaproszenie dzieci do zajęcia miejsc. 2.Poinformowanie dzieci o temacie zajęć. 3.Odczytanie wiersza G. Koby pt.: Ptaszki. Ptaszki Biało wszędzie, zimno wszędzie, co to będzie, co to będzie? Fruwają ptaszki, fruwają i pożywienia szukają. Biegają ptaszki dookoła, a tu nagle ktoś je woła: - Chodźcie tu do Karolinki, ona sypie okruszynki. Wszystkie ptaki się zleciały, o wróblach zaś zapomniały. O są! Ćwierkają już z daleka! Chodźcie. Coś dobrego na was czeka! Sikorki słoninkę już dzióbią, Wróbelki pszeniczkę zjadają, a jemiołuszki się zastanawiają, co „dobrego” wybrać mają. A wtem gile przyleciały i wszystko powyjadały! Karmnik opustoszał w mig, lecz nie zmartwił się tym nikt. Tak dzieci ptaszki dokarmiały, że lekcje odrobić zapomniały. 4 Omówienie z dziećmi przeczytanego wiersza z prezentacją ilustracji ptaków występujących w wierszu. - O jakiej porze roku jest usłyszany wiersz? - Jakie ptaki przyleciały do karmnika? (Prezentacja ilustracji ptaków. Przypomnienie dzieciom wyglądu wróbla, sikorki, gila, jemiołuszki). - Kto przywołał ptaki do karmnika? - Co dziobały sikorki? - Co jadły wróble? - Nad czym zastanawiały się jemiołuszki? - Jakie ptaszki wyjadły wszystko z karmnika? (Prezentacja pokarmu dla ptaków). - Kto zatroszczył się o ptaki? 5.Zabawa dydaktyczno – ruchowa: Ptaki w karmnikach z wykorzystaniem płyty CD ze śpiewem ptaków. Nauczyciel włącza płytę CD ze śpiewem ptaków. Dzieci biegają po sali między rozłożonymi na podłodze obręczami. Na przerwę w śpiewie ptaków nauczyciel pokazuje cyfrę np. 3, a dzieci – ptaki wchodzą do obręczy tylko po troje. Zabawę powtarzają po 3 – 4 razy,nauczyciel każdorazowo pokazuje inną cyfrę. 6.Praca plastyczna: Ptaki w karmniku – collage. Dzieci otrzymują karton z narysowanymi konturami karmnika i ptaków. Wyklejają je plasteliną, kolorują kredkami świecowymi, przyklejają na karmnik watę i ziarna. 7.Omówienie prac dzieci. 8.Porządkowanie miejsca pracy, mycie rąk. 9. Podsumowanie i podziękowanie za udział w zajęciach. Opracowała: Joanna Kramarz SP175 w Warszawie Wyświetleń: 1305
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |