Katalog Bożena Gradzik, 2013-05-31 Busko-Zdrój Uroczystości, Scenariusze Scenariusz balu karnawałowego - "Baśniowy bal"Cel ogólny: • integracja ze środowiskiem poprzez zabawę i taniec. Cel szczegółowy: • usprawnienie małej i dużej motoryki, • ćwiczenia koordynacji wzrokowo- ruchowej, • usprawnienie manualne, • czerpanie radości z tańca, zabaw tanecznych, zabaw i konkursów, • dziecko potrafi oddać ruchem, gestem charakter muzyki, • dostarczenie różnych wrażeń sensorycznych. Przebieg balu: 1.Przywitanie się z dziećmi. Powitanie przez prowadzącego: Proszę, aby wszyscy, którzy poczują się powitani podnieśli rękę i zawołali: hej! Witam wszystkich, a szczególnie – - wszystkie dziewczynki - hej! - wszystkich chłopców - hej! - wszystkich zgromadzonych na tej sali - hej! - wszystkich, którzy lubią się wspólnie bawić - hej! - wszystkich, którzy lubią muzykę - hej! 2.Zaproszenie do wspólnej zabawy. Jest karnawał. W karnawale wszyscy urządzają bale. To tradycja bardzo stara – strojów pięknych, co niemiara! Niech się bawią duzi, mali zgromadzeni na tej sali. (zaproszenie gości do kręgu na środku sali) 3.Zabawy integracyjne w kółku. A. „Rozruszanka” – sprawdźmy, czy wszyscy zabrali ze sobą na bal: - ręce? (machamy) - nogi? (tupiemy) - głowy? (potrząsamy) - bioderka? (kręcimy) B. Zabawa „Stary niedźwiedź”. C. pląs radości - A ram tam tam, a ram tam tam (uderzamy rękami o kolana) gili gili gili gili gili (łaskoczemy własne boki) ram tam tam! (uderzamy o kolana) (całość powtarzamy) O jeju! o jeju! (ręce nad głowę, głębokie skłony) gili gili gili gili gili ram tam tam! (łaskotki i uderzanie o kolana) O jeju! o jeju! gili gili gili gili gili ram tam tam! (jw.) (całość powtarzamy od początku – tym razem łaskoczemy sąsiadów po obu stronach) 4.Zabawy taneczne przy muzyce dziecięcej w kółku. Improwizacja ruchowa przez naśladowanie ukazanych ruchów. 5.Utwożenie węża i ruszenie do wspólnej zabawy przy stanowiskach. Przy każdym stanowisku będzie obecny nauczyciel- organizator balu, który objaśni zasady zabawy i będzie czuwał nad bezpieczeństwem wychowanka/ ucznia. I stanowisko Kopciuszek Materiały: sypkie produkty (mak, groch, kukurydza), 3 duże miski, 16 małych miseczki lub kubków jednorazowych. Liczba graczy: 8 osób (przedstawiciele szkół) Do dużej miski wsypujemy kilka różnych produktów (ziarna). Dzieci w grupkach po 2 osoby przedstawiciele z każdej klasy muszę wybrać poszczególne rzeczy. Komu pierwszemu uda się zapełnić np. całą miseczkę - ta drużyna wygrywa. Nagroda coś słodkiego. II stanowisko Rybak Materiały: 2 wędki, 7 rybek do wyłaniania. Liczba graczy: 4 osoby ( przedstawiciele szkół) Zadaniem uczestników zabawy jest wyłowienie za pomocą wędki rybek ze stawu .Wygrywa osoba która wyłowi najwięcej rybek. Nagroda słodkość III stanowisko Baba Jaga Zabawa w Raz dwa trzy Baba Jaga patrzy. Baba Jaga staje w jednej części pokoju, odwraca się plecami do dzieci i mówi "Raz dwa trzy Baba Jaga patrzy". Dzieci w tym czasie muszą jak najszybciej do niej dobiec. Gdy Baba Jaga się odwróci, dzieci zastygają w bezruchu. Jeśli któreś się poruszy, wraca na koniec sali. Kto pierwszy dobiegnie, ten staje się Babą Jagą. IV stanowisko Królowa Śniegu Materiały: puzzle z obrazkiem z bajki pt: ”Królowa Śniegu” w ilości 3 sztuki. Liczba graczy: 4 osoby( przedstawiciele szkół). Zadaniem graczy jest jak najszybsze ułożenie puzzli. Wygrywa osoba, która skończy, jako pierwsza. Nagroda słodkość. V stanowisko Baśniowe zagadki Materiał: treści zagadek( załącznik nr 1) Liczba graczy: wszystkie dzieci Odgadywanie przez dzieci zagadek z bajek i baśni. Nagrody dla wszystkich dzieci. Nagroda słodycz. 6. Zabawy taneczne przy muzyce w kółku. 7. Podziękowanie dla uczestnictwo w balu. Podziękowanie dzieciom za miłą zabawę karnawałową, zaproszenie na przyszły rok. 8.Pożegnanie się z uczestnikami balu. Iskierka. Dzieci, rodzice, opiekunowie i organizatorzy ustawiają się w kole, chwytają się za ręce i zostaje puszczona przez organizatora iskierka (uścisk dłoni) w prawą stronę, kiedy iskierka wróci do lewej strony bal się kończy. Cały wystrój sali będzie nawiązywał do świata bajek i baśni. Stanowska, przy których dzieci/uczniowie będą się bawić również będzie bajkowy i baśniowy, bogaty w rekwizyty i w oryginalną scenografię. Uczestnicy balu będą bawić się przy muzyce starych zespołów muzycznych: „Fasolki”, N. Kukulska, M. Jeżowska, ect. Wyświetleń: 996
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |