AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Bożena Gradzik, 2013-05-31
Busko-Zdrój

Uroczystości, Scenariusze

Scenariusz balu karnawałowego - "Baśniowy bal"

- n +

Cel ogólny:
• integracja ze środowiskiem poprzez zabawę i taniec.

Cel szczegółowy:
• usprawnienie małej i dużej motoryki,
• ćwiczenia koordynacji wzrokowo- ruchowej,
• usprawnienie manualne,
• czerpanie radości z tańca, zabaw tanecznych, zabaw i konkursów,
• dziecko potrafi oddać ruchem, gestem charakter muzyki,
• dostarczenie różnych wrażeń sensorycznych.

Przebieg balu:
1.Przywitanie się z dziećmi.
Powitanie przez prowadzącego:
Proszę, aby wszyscy, którzy poczują się powitani podnieśli rękę i zawołali: hej!
Witam wszystkich, a szczególnie –
- wszystkie dziewczynki - hej!
- wszystkich chłopców - hej!
- wszystkich zgromadzonych na tej sali - hej!
- wszystkich, którzy lubią się wspólnie bawić - hej!
- wszystkich, którzy lubią muzykę - hej!
2.Zaproszenie do wspólnej zabawy.
Jest karnawał.
W karnawale wszyscy urządzają bale.
To tradycja bardzo stara – strojów pięknych, co niemiara!
Niech się bawią duzi, mali
zgromadzeni na tej sali.
(zaproszenie gości do kręgu na środku sali)
3.Zabawy integracyjne w kółku.
A. „Rozruszanka” – sprawdźmy, czy wszyscy zabrali ze sobą na bal:
- ręce? (machamy)
- nogi? (tupiemy)
- głowy? (potrząsamy)
- bioderka? (kręcimy)
B. Zabawa „Stary niedźwiedź”.
C. pląs radości
- A ram tam tam, a ram tam tam (uderzamy rękami o kolana)
gili gili gili gili gili (łaskoczemy własne boki)
ram tam tam! (uderzamy o kolana)
(całość powtarzamy)
O jeju! o jeju! (ręce nad głowę, głębokie skłony)
gili gili gili gili gili ram tam tam! (łaskotki i uderzanie o kolana)
O jeju! o jeju!
gili gili gili gili gili ram tam tam! (jw.)
(całość powtarzamy od początku – tym razem łaskoczemy sąsiadów po obu stronach)
4.Zabawy taneczne przy muzyce dziecięcej w kółku. Improwizacja ruchowa przez naśladowanie ukazanych ruchów.
5.Utwożenie węża i ruszenie do wspólnej zabawy przy stanowiskach. Przy każdym stanowisku będzie obecny nauczyciel- organizator balu, który objaśni zasady zabawy i będzie czuwał nad bezpieczeństwem wychowanka/ ucznia.
I stanowisko
Kopciuszek
Materiały: sypkie produkty (mak, groch, kukurydza), 3 duże miski, 16 małych miseczki lub kubków jednorazowych.
Liczba graczy: 8 osób (przedstawiciele szkół)
Do dużej miski wsypujemy kilka różnych produktów (ziarna). Dzieci w grupkach po 2 osoby przedstawiciele z każdej klasy muszę wybrać poszczególne rzeczy. Komu pierwszemu uda się zapełnić np. całą miseczkę - ta drużyna wygrywa. Nagroda coś słodkiego.

II stanowisko Rybak
Materiały: 2 wędki, 7 rybek do wyłaniania.
Liczba graczy: 4 osoby ( przedstawiciele szkół)
Zadaniem uczestników zabawy jest wyłowienie za pomocą wędki rybek ze stawu .Wygrywa osoba która wyłowi najwięcej rybek. Nagroda słodkość

III stanowisko Baba Jaga
Zabawa w Raz dwa trzy Baba Jaga patrzy. Baba Jaga staje w jednej części pokoju, odwraca się plecami do dzieci i mówi "Raz dwa trzy Baba Jaga patrzy". Dzieci w tym czasie muszą jak najszybciej do niej dobiec. Gdy Baba Jaga się odwróci, dzieci zastygają w bezruchu. Jeśli któreś się poruszy, wraca na koniec sali. Kto pierwszy dobiegnie, ten staje się Babą Jagą.

IV stanowisko Królowa Śniegu
Materiały: puzzle z obrazkiem z bajki pt: ”Królowa Śniegu” w ilości 3 sztuki.
Liczba graczy: 4 osoby( przedstawiciele szkół).
Zadaniem graczy jest jak najszybsze ułożenie puzzli. Wygrywa osoba, która skończy, jako pierwsza. Nagroda słodkość.
V stanowisko Baśniowe zagadki
Materiał: treści zagadek( załącznik nr 1)
Liczba graczy: wszystkie dzieci
Odgadywanie przez dzieci zagadek z bajek i baśni. Nagrody dla wszystkich dzieci. Nagroda słodycz.
6. Zabawy taneczne przy muzyce w kółku.
7. Podziękowanie dla uczestnictwo w balu.
Podziękowanie dzieciom za miłą zabawę karnawałową, zaproszenie na przyszły rok.
8.Pożegnanie się z uczestnikami balu.
Iskierka. Dzieci, rodzice, opiekunowie i organizatorzy ustawiają się w kole, chwytają się za ręce i zostaje puszczona przez organizatora iskierka (uścisk dłoni) w prawą stronę, kiedy iskierka wróci do lewej strony bal się kończy.

Cały wystrój sali będzie nawiązywał do świata bajek i baśni. Stanowska, przy których dzieci/uczniowie będą się bawić również będzie bajkowy i baśniowy, bogaty w rekwizyty
i w oryginalną scenografię. Uczestnicy balu będą bawić się przy muzyce starych zespołów muzycznych: „Fasolki”, N. Kukulska, M. Jeżowska, ect.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 996


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.