AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Hanna Lis, 2013-05-31
Toruń

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Scenariusz zajęć polonistyczno-społecznych w klasie III

- n +

Scenariusz zajęć
Termin: 9.03.12r.
Klasa: III
Nauczyciel: Hanna Lis
Rodzaj edukacji: polonistyczno-społeczna
Cele zajęć:
• poznanie informacji o laureatce Nagród Nobla - Marii Skłodowskiej-Curie,
• wskazywanie podobieństw w życiorysach sławnych osób,
• rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi,
• dostrzeganie potrzeby zdobywania nowych wiadomości i umiejętności,
• kształcenie świadomości, że każdy może odnieść sukces dążąc do niego wytrwałością i pracowitością,
• bogacenie słownictwa i wiadomości ucznia
Treści podstawy programowej:
• uważnie słucha wypowiedzi i korzysta z przekazywanych informacji
• wyszukuje w tekście potrzebne informacje i w miarę możliwości korzysta ze słowników i encyklopedii przeznaczonych dla dzieci w I etapie edukacyjnym,
• uczestniczy w rozmowach: zadaje pytania, udziela odpowiedzi i prezentuje własne zdanie; poszerza zakres słownictwa i struktur składniowych,
• orientuje się w tym, że są ludzie szczególnie zasłużeni dla miejscowości, w której mieszka, dla Polski i świata.
Środki dydaktyczne: podręczniki s.14-17, tablica demonstracyjna 25, portret M. Skłodowskiej-Curie, kartoniki z nazwiskami znanych Polaków, oś czasu
Przebieg
1. Zabawa na dywanie Kim jestem? – dziecko stojące w środku kręgu musi odgadnąć kim jest zadając pytania, pytania muszą być tak sformułowane, aby odpowiedź brzmiała tak/nie.
2. Rozmowa o poznanych Polakach – umieszczenie nazwisk na osi czasu.
3. Czytanie tekstu „Maria Skłodowska-Curie” - n-l czyta z komentarzem, uczniowie śledzą tekst i czytają wskazane fragmenty.
4. Oglądanie zdjęć w podręczniku i na tablicy demonstracyjnej, czytanie podpisów, zwrócenie uwagi na zdjęcie prezentujące światowej sławy fizyków ( parytet)
5. Czytanie kalendarium życia M. Skłodowskiej- Curie, ułożenie jej nazwiska na osi czasu.
6. Wskazanie znanych Polaków, których Maria mogła spotkać.
7. Wyszukiwanie w tekście odpowiedzi na pytania w podręczniku s.17 w grupach (pytania 3,4,5,6,9, 10,11,12,13) i ich prezentacja .
8. Wskazanie źródeł, w których można by znaleźć informacje o Marii.
9. Indywidualne wykonanie zadania 1 str.17 (uczniowie z dostosowaniem podkreśl właściwe cechy)
ładna, wykształcona, bogata, zazdrosna, skromna, uprzejma, smutna, utalentowana, towarzyska, wyrachowana, sprytna, pracowita, wytrwała, mądra, wysportowana, niedbała, złośliwa, biedna, łakoma, zaradna

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 699


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Średnia ocena: 5



Ilość głosów: 1

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.