![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Hanna Lis, 2013-05-31 Toruń Zajęcia zintegrowane, Konspekty Scenariusz zajęć polonistyczno-społecznych w klasie IIIScenariusz zajęć Termin: 9.03.12r. Klasa: III Nauczyciel: Hanna Lis Rodzaj edukacji: polonistyczno-społeczna Cele zajęć: • poznanie informacji o laureatce Nagród Nobla - Marii Skłodowskiej-Curie, • wskazywanie podobieństw w życiorysach sławnych osób, • rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi, • dostrzeganie potrzeby zdobywania nowych wiadomości i umiejętności, • kształcenie świadomości, że każdy może odnieść sukces dążąc do niego wytrwałością i pracowitością, • bogacenie słownictwa i wiadomości ucznia Treści podstawy programowej: • uważnie słucha wypowiedzi i korzysta z przekazywanych informacji • wyszukuje w tekście potrzebne informacje i w miarę możliwości korzysta ze słowników i encyklopedii przeznaczonych dla dzieci w I etapie edukacyjnym, • uczestniczy w rozmowach: zadaje pytania, udziela odpowiedzi i prezentuje własne zdanie; poszerza zakres słownictwa i struktur składniowych, • orientuje się w tym, że są ludzie szczególnie zasłużeni dla miejscowości, w której mieszka, dla Polski i świata. Środki dydaktyczne: podręczniki s.14-17, tablica demonstracyjna 25, portret M. Skłodowskiej-Curie, kartoniki z nazwiskami znanych Polaków, oś czasu Przebieg 1. Zabawa na dywanie Kim jestem? – dziecko stojące w środku kręgu musi odgadnąć kim jest zadając pytania, pytania muszą być tak sformułowane, aby odpowiedź brzmiała tak/nie. 2. Rozmowa o poznanych Polakach – umieszczenie nazwisk na osi czasu. 3. Czytanie tekstu „Maria Skłodowska-Curie” - n-l czyta z komentarzem, uczniowie śledzą tekst i czytają wskazane fragmenty. 4. Oglądanie zdjęć w podręczniku i na tablicy demonstracyjnej, czytanie podpisów, zwrócenie uwagi na zdjęcie prezentujące światowej sławy fizyków ( parytet) 5. Czytanie kalendarium życia M. Skłodowskiej- Curie, ułożenie jej nazwiska na osi czasu. 6. Wskazanie znanych Polaków, których Maria mogła spotkać. 7. Wyszukiwanie w tekście odpowiedzi na pytania w podręczniku s.17 w grupach (pytania 3,4,5,6,9, 10,11,12,13) i ich prezentacja . 8. Wskazanie źródeł, w których można by znaleźć informacje o Marii. 9. Indywidualne wykonanie zadania 1 str.17 (uczniowie z dostosowaniem podkreśl właściwe cechy) ładna, wykształcona, bogata, zazdrosna, skromna, uprzejma, smutna, utalentowana, towarzyska, wyrachowana, sprytna, pracowita, wytrwała, mądra, wysportowana, niedbała, złośliwa, biedna, łakoma, zaradna Zgłoś błąd Wyświetleń: 699
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |