Katalog Joanna Kramarz, 2013-05-31 Warszawa Zajęcia zintegrowane, Konspekty Konspekt zajęć świetlicowychKonspekt zajęć świetlicowych Miejsce: świetlica szkolna Czas zajęć: 45 minut Grupa wiekowa: 6-9 lat Temat: Poznajemy zawody. Cel ogólny: zapoznanie dzieci z zawodami. Cele szczegółowe: •uczniowie potrafią nazywać różne zawody; •uczniowie wiedzą czym zajmują się przedsztawiciele poszczególnych profesji; •uczniowie rozumieją, co znaczy dokładność, dążenie i osiąganie celu, współpraca. Metody: rozmowa kierowana, twórcza ekspresja, konkurs Formy pracy: praca w grupach, praca z całą grupą Pomoce i materiały: wiersz Juliana Tuwima "Wszyscy dla wszystkich", drewniane klocki, 4 gazety, nożyczki, klej, woreczki gimnastyczne dla każdego dziecka, 4 kosze, 4 buty, 4 sznurówki. Przebieg zajęć: 1. Dzieci siadają w kręgu i słuchają czytanego przez nauczyciela wiersza Juliana Tuwima Wszyscy dla wszystkich . Murarz domy buduje, Krawiec szyje ubrania, Ale gdzieżby co uszył, Gdyby nie miał mieszkania. A i murarz by przecie Na robotę nie ruszył, Gdyby krawiec mu spodni I fartucha nie uszył. Piekarz musi mieć buty, Więc do szewca iść trzeba, No, a gdyby nie piekarz, Toby szewc nie miał chleba. Tak dla wspólnej korzyści I dla dobra wspólnego Wszyscy muszą pracować, Mój maleńki kolego. 2. Po wysłuchaniu wiersza nauczyciel rozmawia z dziećmi na temat jego treści (wyodrębnianie nazw zawodów zawartych w treści wiersza, naśladowanie ruchów charakterystycznych dla danego zawodu). 3. Próba wspólnego ustalenia innego znaczenia wyrazu zawody, np. współzawodnictwo, rywalizacja, itp. 4. Następnie nauczyciel ogłasza konkurs: Zawody zawodów •Dzieci zostają podzielone na 4 grupy: Murarzy, Piekarzy, Krawców i Szewców. •Rywalizacja pomiędzy grupami będzie polegała na wykonaniu przez każdą grupę 4 zadań, naśladujących prace wykonywane przez poszczególne grupy zawodowe. Zadania: 1.Budowanie muru z cegieł – klocków: Każda grupa otrzymuje jednakową liczbę klocków. Kolejni zawodnicy z każdej grupy dobiegają do placu budowy i nakładając jeden klocek na drugi, starają się ustawić jak najwyższą wieżę. Jeżeli z jakiegoś powodu wieża runie, kolejny zawodnik zaczyna ją budować od początku. Zwycięzcą zostaje ta grupa, której uda się wybudować najwyższą wieżę. 2.Krojenie materiału. Każdy z zawodników ucina dla siebie pas materiału z przygotowanych gazet. Zadanie polega na sklejaniu końcówek poszczególnych pasów. Wygrywa ta grupa, która najszybciej zakończy swoje zadanie bez podarcia materiału i sklei najdłuższy pas. 3.Pieczenie bułek w piecu. Zawodnicy wkładają (wrzucają) bułeczki (woreczki gimnastyczne) do pieca (kosza). Wygrywa grupa, której uda się upiec (wrzucić) więcej bułeczek. 4.Naprawa butów. Każda grupa otrzymuje 1 but i 1 sznurówkę. Zadanie polega na jak najszybszym jego zasznurowaniu. Wygrywa ta grupa, która zrobi to najszybciej i najładniej. 5.Dzieci ponownie siadają w kręgu i podsumowują zajęcia przedstawiając swoje plany zawodowe np. Nazywam się Kacper, gaszę pożary, jestem strażakiem. Nazywam się ................., co robię, jestem ..... . itp. opracowała: Joanna Kramarz Szkoła Podstawowa nr 351 w Warszawie Wyświetleń: 1924
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |