AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Joanna Kramarz, 2013-05-31
Warszawa

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Konspekt zajęć świetlicowych

- n +

Konspekt zajęć świetlicowych


Miejsce: świetlica szkolna
Czas zajęć: 45 minut
Grupa wiekowa: 6-9 lat


Temat: Poznajemy zawody.

Cel ogólny: zapoznanie dzieci z zawodami.
Cele szczegółowe:
•uczniowie potrafią nazywać różne zawody;
•uczniowie wiedzą czym zajmują się przedsztawiciele poszczególnych profesji;
•uczniowie rozumieją, co znaczy dokładność, dążenie i osiąganie celu, współpraca.

Metody:
rozmowa kierowana, twórcza ekspresja, konkurs
Formy pracy:
praca w grupach, praca z całą grupą

Pomoce i materiały:
wiersz Juliana Tuwima "Wszyscy dla wszystkich", drewniane klocki, 4 gazety, nożyczki, klej, woreczki gimnastyczne dla każdego dziecka, 4 kosze, 4 buty, 4 sznurówki.

Przebieg zajęć:
1. Dzieci siadają w kręgu i słuchają czytanego przez nauczyciela wiersza Juliana Tuwima Wszyscy dla wszystkich .

Murarz domy buduje,
Krawiec szyje ubrania,
Ale gdzieżby co uszył,
Gdyby nie miał mieszkania.

A i murarz by przecie
Na robotę nie ruszył,
Gdyby krawiec mu spodni
I fartucha nie uszył.

Piekarz musi mieć buty,
Więc do szewca iść trzeba,
No, a gdyby nie piekarz,
Toby szewc nie miał chleba.

Tak dla wspólnej korzyści
I dla dobra wspólnego
Wszyscy muszą pracować,
Mój maleńki kolego.

2. Po wysłuchaniu wiersza nauczyciel rozmawia z dziećmi na temat jego treści (wyodrębnianie nazw zawodów zawartych w treści wiersza, naśladowanie ruchów charakterystycznych dla danego zawodu).

3. Próba wspólnego ustalenia innego znaczenia wyrazu zawody, np. współzawodnictwo, rywalizacja, itp.
4. Następnie nauczyciel ogłasza konkurs: Zawody zawodów
•Dzieci zostają podzielone na 4 grupy: Murarzy, Piekarzy, Krawców i Szewców.
•Rywalizacja pomiędzy grupami będzie polegała na wykonaniu przez każdą grupę 4 zadań, naśladujących prace wykonywane przez poszczególne grupy zawodowe.

Zadania:
1.Budowanie muru z cegieł – klocków: Każda grupa otrzymuje jednakową liczbę klocków. Kolejni zawodnicy z każdej grupy dobiegają do placu budowy i nakładając jeden klocek na drugi, starają się ustawić jak najwyższą wieżę. Jeżeli z jakiegoś powodu wieża runie, kolejny zawodnik zaczyna ją budować od początku. Zwycięzcą zostaje ta grupa, której uda się wybudować najwyższą wieżę.

2.Krojenie materiału. Każdy z zawodników ucina dla siebie pas materiału z przygotowanych gazet. Zadanie polega na sklejaniu końcówek poszczególnych pasów. Wygrywa ta grupa, która najszybciej zakończy swoje zadanie bez podarcia materiału i sklei najdłuższy pas.

3.Pieczenie bułek w piecu. Zawodnicy wkładają (wrzucają) bułeczki (woreczki gimnastyczne) do pieca (kosza). Wygrywa grupa, której uda się upiec (wrzucić) więcej bułeczek.

4.Naprawa butów. Każda grupa otrzymuje 1 but i 1 sznurówkę. Zadanie polega na jak najszybszym jego zasznurowaniu. Wygrywa ta grupa, która zrobi to najszybciej i najładniej.

5.Dzieci ponownie siadają w kręgu i podsumowują zajęcia przedstawiając swoje plany zawodowe np. Nazywam się Kacper, gaszę pożary, jestem strażakiem.
Nazywam się ................., co robię, jestem ..... . itp.



opracowała: Joanna Kramarz
Szkoła Podstawowa nr 351 w Warszawie
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1924


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.