Katalog MAŁGORZATA KOWALSKA-TUSZYŃSKA, 2013-05-28 LIPNO Lekcja wychowawcza, Scenariusze SCENARIUSZ LEKCJI WYCHOWAWCZEJ - "Moje zachowanie świadczy o mnie...".ADRESAT: uczniowie klasy …………. TERMIN: ……………………… r. ORGANIZATOR…………………………………………... TEMAT: Moje zachowanie świadczy o mnie. CELE: • zwiększenie świadomości uczniów dotyczącej zasad dobrego wychowania w życiu codziennym, • poszerzenie wiedzy uczniów na temat znajomości zwyczajów i form towarzyskich, reguł grzecznościowych, • kształtowanie zmiany postaw i zachowań zgodnie z obowiązującymi zasadami dobrego wychowania, • rozwijanie umiejętności wykorzystania wiedzy w praktyce, • kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie. FORMY: zbiorowa, grupowa. METODY PRACY: zadaniowa, prezentacja. ŚRODKI: karteczki samoprzylepne (po 10 sztuk dla każdego zespołu), flamastry, szary papier z hasłem „Moje zachowanie świadczy o mnie”, 3 kartki A4 z hasłami: „Dziękuję”, „Proszę”, „Przepraszam”. PRZEBIEG ZAJĘĆ: 1. Powitanie i przedstawienie tematu, celu zajęć; przypięcie brystolu z hasłem „Moje zachowanie świadczy o mnie”. 2. Podział uczniów na 3 zespoły. 3. Rozdanie zespołom kartek z hasłami (grupa 1 – hasło „Przepraszam”, grupa 2 – hasło „Dziękuję”, grupa 3 – hasło „Proszę”), karteczek samoprzylepnych i flamastrów. 4. Wytłumaczenie zadania (zadanie: podajcie jak najwięcej przykładów zachowań międzyludzkich związanych z waszym hasłem, zapiszcie te sytuacje na kartkach samoprzylepnych). 5. Prezentacja prac zespołów – każde dziecko przykleja pod hasłem „Moje zachowanie świadczy o mnie” karteczkę samoprzylepną oraz wyjaśnia zapisany przez siebie przykład sytuacji związanej ze słowem: „Proszę”, „Dziękuję”, „Przepraszam”. 6. Podsumowanie lekcji – prezentacja plakatu z hasłem „Moje zachowanie świadczy o mnie”. Wyświetleń: 2465
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |