Katalog

MAŁGORZATA KOWALSKA-TUSZYŃSKA, 2013-05-28
LIPNO

Lekcja wychowawcza, Scenariusze

SCENARIUSZ LEKCJI WYCHOWAWCZEJ - "Moje zachowanie świadczy o mnie...".

- n +

ADRESAT: uczniowie klasy ………….
TERMIN: ……………………… r.
ORGANIZATOR…………………………………………...
TEMAT: Moje zachowanie świadczy o mnie.
CELE:
• zwiększenie świadomości uczniów dotyczącej zasad dobrego wychowania w życiu codziennym,
• poszerzenie wiedzy uczniów na temat znajomości zwyczajów i form towarzyskich, reguł grzecznościowych,
• kształtowanie zmiany postaw i zachowań zgodnie z obowiązującymi zasadami dobrego wychowania,
• rozwijanie umiejętności wykorzystania wiedzy w praktyce,
• kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie.
FORMY: zbiorowa, grupowa.
METODY PRACY: zadaniowa, prezentacja.
ŚRODKI: karteczki samoprzylepne (po 10 sztuk dla każdego zespołu), flamastry, szary papier z hasłem „Moje zachowanie świadczy o mnie”, 3 kartki A4 z hasłami: „Dziękuję”, „Proszę”, „Przepraszam”.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Powitanie i przedstawienie tematu, celu zajęć; przypięcie brystolu z hasłem „Moje zachowanie świadczy o mnie”.
2. Podział uczniów na 3 zespoły.
3. Rozdanie zespołom kartek z hasłami (grupa 1 – hasło „Przepraszam”, grupa 2 – hasło „Dziękuję”, grupa 3 – hasło „Proszę”), karteczek samoprzylepnych i flamastrów.
4. Wytłumaczenie zadania (zadanie: podajcie jak najwięcej przykładów zachowań międzyludzkich związanych z waszym hasłem, zapiszcie te sytuacje na kartkach samoprzylepnych).
5. Prezentacja prac zespołów – każde dziecko przykleja pod hasłem „Moje zachowanie świadczy o mnie” karteczkę samoprzylepną oraz wyjaśnia zapisany przez siebie przykład sytuacji związanej ze słowem: „Proszę”, „Dziękuję”, „Przepraszam”.
6. Podsumowanie lekcji – prezentacja plakatu z hasłem „Moje zachowanie świadczy o mnie”.
Wyświetleń: 2465


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.