Katalog Aneta Kulig, 2013-05-28 Kraków Wychowanie fizyczne, Plany rozwoju zawodowego awans zawodowyPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO nauczyciela mianowanego mgr Anety Kulig ubiegającej się o stopień awansu zawodowego na nauczyciela dyplomowanego Informacje o nauczycielu: 1. Imię i nazwisko: Aneta Kulig 2. Pełniona funkcja w szkole: nauczyciel wychowania fizycznego 3. Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2010 r. 4. Czas trwania stażu: 2 lata 9 miesięcy 5. Staż pracy: 16 lat 6. Stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany 1. Opracowanie i wdrażanie przedsięwzięć i programów na rzecz doskonalenia swojej pracy i podwyższania jakości pracy szkoły, w tym wykorzystywanie i doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej ( § 5 ust. 2 pkt 1). Zadania: Poznanie procedur awansu zawodowego pozwalających ubiegać się o stopień nauczyciela dyplomowanego. Formy realizacji: Zapoznanie się z przepisami prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczyciela. Zadania: Przeanalizowanie materiałów dotyczących awansu zawodowego nauczyciela publikowanych w internecie i innych źródłach. Formy realizacji: Odbycie stażu dotyczącego awansu zawodowego. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego. Zadania: Sporządzenie sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego. Zadania: Opracowanie kryteriów systemu oceniania. Formy realizacji: Opracowanie i wdrożenie wymagań edukacyjnych z wychowania fizycznego Zapoznanie z kryteriami oceniania uczniów i stosowanie ich na lekcji. Zapoznanie uczniów z wymogami edukacyjnymi. Zadania: Praca z uczniem zdolnym. Formy realizacji: Przygotowanie uczniów do reprezentowania szkoły w zawodach sportowych miejskich i wojewódzkich na zajęciach pozalekcyjnych. Zadania: Wdrożenie programu zajęć pozalekcyjnych Formy realizacji: Szkolenie uczniów. Zadania: Zorganizowanie i przeprowadzenie meczy towarzyskich w piłkę ręczną, siatkówkę, koszykówkę, tenisa stołowego Opracowanie i wdrożenie przedsięwzięć. Organizacja wspólnie z innymi nauczycielami wychowania fizycznego zawodów między klasowych z okazji „Dnia Sportu”. Zadania: Wykorzystanie i doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej. Formy realizacji: Wykorzystanie komputera do opracowywania sprawozdań, tworzenia dyplomów. Tworzenie dokumentacji planu rozwoju zawodowego. Wykorzystanie Internetu jako źródła informacji z zakresu sportu, wychowania fizycznego i zdrowia 2. Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi pracownikami szkoły (§ 5 ust. 2 pkt 2). Zadania: Dzielenie się swoją wiedzą. Formy realizacji: Prowadzenie lekcji otwartych w celu wymiany doświadczeń. Prezentowanie własnych rozwiązań w zakresie dydaktyki i wychowania na forum Rady Pedagogicznej. Czynny udział w WDN. Prezentowanie nauczycielom materiałów metodycznych podczas szkoleń samokształcenia. Sposoby organizacji imprez i zawodów sportowych na terenie szkoły i innych Zadania: Przygotowywanie uroczystości szkolnych Formy realizacji: Opracowanie układu tanecznego „Poloneza” dla uczniów klas maturalnych. 3. Opracowanie co najmniej dwóch publikacji, referatów lub innych materiałów związanych z wykonywaną pracą (§ 5 ust.2 pkt 3b). Zadania: Promocja szkoły w środowisku Formy realizacji: Opublikowanie planu rozwoju zawodowego w Internecie. Zadania: Opracowanie publikacji związanych z wykonywaną pracą. Formy realizacji: Publikacje w prasie artykułów oraz wyników o treningu lekkoatletycznym. 4. Prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, lub podejmowanie działań związanych z wewnątrz szkolnym doskonaleniem zawodowym (§ 5 ust. 2 pkt 3c). Zadania: Prowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych wychowania fizycznego oraz rodziców Formy realizacji: Zajęcia otwarte Zadania: Udział w procesie wewnątrzszkolnego doskonalenie zawodowego. Formy realizacji: Udział w konferencjach i szkoleniach. 5. Aktywna i systematyka współpraca ze strukturami samorządowymi lub innymi organizacjami działającymi na rzecz edukacji, pomocy społecznej, lub postępowania w sprawach nieletnich (§ 5 ust. 2 pkt 3d). Zadania: Współpraca z doradcą metodycznym. Formy realizacji: Rozmowy, szkolenia. Zadania: Współpraca ze Szkolnym Związkiem Sportowym, klubami sportowymi, Urzędem Miasta, Strażą Miejską, AWF Formy realizacji: Organizacja zawodów sportowych dla szkół 7Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych umożliwiających poszerzenie zakresu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z zadaniami szkoły (§ 5 ust. 2 pkt 3g). Zadania: Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy. Formy realizacji: Udział w konferencjach metodycznych. Udział w szkolnych posiedzeniach Rady Pedagogicznej. Aktywny udział we wszystkich formach doskonalenia adekwatnego do potrzeb nauczyciela i szkoły. Studiowanie literatury pedagogicznej. Zadania: Podejmowanie działań mających na celu doskonalenie warsztatu i metod pracy. Formy realizacji: szkolenia zawodowe, kursy 8. Wykonywanie samodzielnie lub we współpracy z zespołem, innych zadań na rzecz edukacji, pomocy społecznej, postępowania w sprawach nieletnich lub uzyskanie znaczących osiągnięć w pracy zawodowej (§ 5 ust. 2 pkt 3h). Zadania: Aktywne i bezpieczne spędzanie czasu wolnego Formy realizacji: Powadzenie zajęć rekreacyjno-sportowych dla młodzieży. Zadania: Aktywna praca z młodzieżą szkolną Formy realizacji: Powadzenie zajęć rekreacyjno-sportowych dla młodzieży. Zadania: Aktywna praca z młodzieżą szkolną Formy realizacji: Organizowanie wewnąrzszkolnych turniejów z poszczególnych dyscyplin sportowych. Organizowanie międzyszkolnych turniejów z poszczególnych dyscyplin sportowych. Zadania: Dokumentowanie życia sportowego szkoły. Formy realizacji: Powadzenie dokumentacji zawodów. Zadania: Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych z piłki ręcznej. Formy realizacji: Zajęcia pozalekcyjne. 9. Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych i wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony (§ 5 ust.2 pkt 4). Zadania: Rozpoznanie i rozwiązanie problemów edukacyjnych, wychowawczych i innych z uwzględnieniem specyfiki i typu szkoły. Formy realizacji: Opis i analiza przypadków rozpoznawania i rozwiązania problemów edukacyjnych, wychowawczych. Wyświetleń: 1135
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |