Katalog Katarzyna Żywno, 2013-05-28 Ełk Zajęcia zintegrowane, Program nauczania program zajęć wspomagających w klasie IIIPROGRAM zajęć wspomagających w klasie III „To nie takie trudne” Cele: Głównym celem zajęć jest wyrównywanie braków w wiadomościach i umiejętnościach uczniów będących przyczyną trudności szkolnych, zachęcenie ich do zwiększenia wysiłku w uczeniu się matematyki, ortografii i gramatyki, pobudzanie do aktywności i twórczego myślenia oraz wskazanie korzyści płynących z nauki matematyki i języka polskiego. Cele szczegółowe: rozwijanie pojęć i umiejętności matematycznych, rozbudzanie zainteresowań, wyrabianie własnej motywacji do (pracy) nauki, ułatwienie dziecku umiejętności liczenia poprzez ćwiczenia koncentracji uwagi, rozwijanie spostrzegawczości, kształtowanie umiejętności porównywania, segregowania i samokontroli, rozwijanie umiejętności posługiwania się metodami matematycznymi w życiu codziennym, doskonalenie umiejętności stosowania zdobytej wiedzy w praktyce; doskonalenie umiejętności rozwiązywania zadań z treścią; doskonalenie umiejętności wypowiadania się, czytania i pisania, doskonalenie umiejętności pracy z tekstem, wdrażanie do poprawnego konstruowania zdań oraz formułowania czytelnego komunikatu mówionego i pisanego, co prowadzi do skutecznego porozumiewania się w różnych sytuacjach, wzbogacanie słownictwa czynnego i biernego, zachęcanie do korzystania z różnych źródeł informacji ( słowniki, książki, czasopisma, programy edukacyjne, multimedialne, reklamy ), wdrażanie do stosowania w tekstach pisanych poznanych zasad ortograficznych i interpunkcyjnych, przekonywanie uczniów o potrzebie czytania dla zdobywania informacji oraz dla kształtowania osobistej wiedzy. Treści z edukacji polonistycznej: 1. Wspomnienia z wakacji – układanie zdań na dany temat. Dzielenie wyrazów na litery, głoski, sylaby. 2. Pisanie, uzupełnianie, przekształcanie zdań. Porządkowanie zdań w określonej kolejności. 3. Ćwiczenia w redagowaniu zdań na dany temat. 4. Układanie pytań do tekstu literackiego, wyszukiwanie w nim odpowiedzi, uzupełnianie luk w zdaniach. 5. Ćwiczenia w doskonaleniu umiejętności ortograficznych: „ó” wymienne i niewymienne. 6. Ćwiczenia w doskonaleniu umiejętności ortograficznych: „rz” wymienne i niewymienne oraz po spółgłoskach. 7. Ćwiczenia w doskonaleniu umiejętności ortograficznych: „ż” wymienne i niewymienne. 8. Ćwiczenia w doskonaleniu umiejętności ortograficznych: wyrazy z „h” i „ch”. 9. Ćwiczenia w doskonaleniu umiejętności ortograficznych: wyrazy ze zmiękczeniami. 10. Ćwiczenia w doskonaleniu umiejętności ortograficznych: wyrazy z „ą” i „ę”. 11. Ćwiczenia w doskonaleniu umiejętności ortograficznych: wyrazy z „om”, „on”, „em”, „en”. 12. Ćwiczenia w układaniu zdań z rozsypanek wyrazowych oraz krótkich opowiadań z rozsypanek zdaniowych. 13. Wyróżnianie rodzajów zdań i ćwiczenia w ich układaniu i zapisywaniu. Ćwiczenia w rozwijaniu zdań i poprawnym przepisywaniu 14. Ćwiczenia w redagowaniu krótkich form wypowiedzi pisemnej: kartka pocztowa, list, życzenia; adresowanie, stosowanie wielkiej litery w wyrazach: Twój, Wam, Ci, Tobie, Cię, Ciebie. 15. Ćwiczenia w redagowaniu opisów. 16. Ćwiczenia w redagowaniu ogłoszenia. 17. Ćwiczenia w redagowaniu zaproszenia. 18. Grupowanie rzeczowników, czasowników i przymiotników w odpowiednie miejsca tabeli. 19. Utrwalanie alfabetu i ćwiczenia w ustalaniu kolejności alfabetycznej zgromadzonych wyrazów. Korzystanie z różnych źródeł wiedzy. Treści z edukacji matematycznej: 1. Zapisywanie liczb dwucyfrowych słowami i cyframi. 2. Porównywanie liczb, porządkowanie ich w ustalone ciągi liczbowe: rosnące, malejące. 3. Wskazywanie w liczbie dwucyfrowej jedności, dziesiątek. 4. Liczby parzyste i nieparzyste. 5. Zaznaczanie liczb na osi liczbowej, graficzne prezentowanie działań /drzewka, grafy, oś liczbowa, tabelki/. 6. Dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 100 bez przekraczania progów dziesiątkowych. 7. Dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 100 – związek dodawania i odejmowania. 8. Mnożenie i dzielenie liczb w zakresie 30. 9. Rozwiązywanie zadań tekstowych na dodawanie i odejmowanie. 10. Rozwiązywanie zadań tekstowych na mnożenie i dzielenie.. 11. Obliczenia pieniężne. 12. Odczytywanie wskazań termometru, obliczanie różnic temperatury. 13. Linie proste, krzywe i łamane; odcinki. Obliczanie długości. 14. Rozpoznawanie i rysowanie figur geometrycznych, prostych równoległych i prostopadłych. 15. Jednostki miary, masy i pieniędzy. 16. Odczytywanie godzin na zegarze; dokonywanie obliczeń związanych z upływem czasu: doba, tydzień, dekada, kwartał, odczytywanie temperatury. 17. Obliczanie upływu czasu zegarowego. 18. Obliczenia kalendarzowe. Wyświetleń: 1177
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |