Katalog Marta Sekuła, 2013-05-28 Wojnarowa Geografia, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowegoIMFORMACJE O NAUCZYCIELU: 2. Posiadane kwalifikacje: wyższe studia magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym na kierunku geografia studia podyplomowe w zakresie „Edukacja i potrzeby rewalidacyjne osób z niepełnosprawnością intelektualną" 3. Nazwa szkoły, w której jest odbywany staż: 4. Zajmowane stanowisko, nauczany przedmiot: nauczyciel geografii 5. Posiadany stopień awansu zawodowego: nauczyciel mianowany 6. Staż pedagogiczny: 7 lat 7. Czas trwania stażu : 2 lata 9 miesięcy 8. Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2010r WYMAGANIE I § 8 ust. 2 pkt 1 Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły, a w przypadku nauczycieli, o których mowa w art. 9e ust. 1-3 Karty Nauczyciela – uzyskanie pozytywnych efektów w zakresie realizacji zadań odpowiednio na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w związku z zajmowanym stanowiskiem lub pełnioną funkcją; ZADANIA SZCZEGÓŁOWE DZIAŁANIA I FORMY REALIZACJI DOKUMENTOWANIE TERMINY 1. Poznanie procedury awansu zawodowego pozwalającego ubiegać się o stopień nauczyciela dyplomowanego. - zapoznanie się z przepisami prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego nauczyciela * Rozporządzenie MEN z dnia 01.12.2004 roku w sprawie uzyskiwania stopnia awansu zawodowego, * udział w szkoleniu na temat awansu zawodowego, * analizowanie materiałów dotyczących awansu zawodowego nauczyciela publikowanych w czasopismach oświatowych, w Internecie i innych źródłach, 2. Sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu. - sformułowanie wniosku o rozpoczęcie stażu na nauczyciela dyplomowanego, - wniosek o rozpoczęcie stażu IX 2010 3. Opracowanie planu rozwoju zawodowego. - opracowanie planu rozwoju zawodowego na nauczyciela dyplomowanego, - przedstawienie planu rozwoju zawodowego do zatwierdzenia przez Dyrektora Szkoły 4. Odbycie stażu dotyczącego awansu zawodowego na nauczyciela dyplomowanego. - dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego - analiza stopnia realizacji zadań zawartych w planie rozwoju zawodowego, - gromadzenie dokumentów: zaświadczeń, scenariuszy, protokołów konkursów, - założenie teczki na dokumentację okres stażu 5. Doskonalenie kompetencji zawodowych i warsztatu pracy - udział w szkoleniach i warsztatach organizowanych przez ODN - udział szkoleniach organizowanych przez wydawnictwa - zaświadczenia, - notatki okres stażu 6. Aktualizacja wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki. - czytanie fachowej literatury, - wykorzystanie nabytych wiadomości i umiejętności w praktyce szkolnej, 7. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności z zakresu nauczanego przedmiotu - studiowanie literatury fachowej, wykorzystanie publikacji z Internetu 8. Opracowanie planów pracy, wymagań edukacyjnych - zapoznanie uczniów z wymaganiami edukacyjnymi i stosowanie ich na lekcji, 9. Przygotowywanie uczniów do egzaminu zewnętrznego - prowadzenie zajęć przygotowujących uczniów klas 3 do egzaminu, WYMAGANIE II § 8 ust. 2 pkt 2 Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej; ZADANIA SZCZEGÓŁOWE DZIAŁANIA I FORMY REALIZACJI DOKUMENTOWANIE TERMINY 1. Organizacja warsztatu pracy przy użyciu technologii komputerowej. - opracowanie dokumentacji szkolnej, - wykonywanie pomocy dydaktycznych - opracowywanie sprawdzianów, kartkówek 2. Wykorzystywanie technologii komputerowej na lekcji. - wykorzystywanie technologii komputerowej w pracy z uczniem na lekcji. - scenariusze lekcji okres stażu 3. Wykorzystanie zasobów Internetu - śledzenie stron internetowych pod kątem wyszukiwanie ofert szkoleń i innych form doskonalenia zawodowego, wypełnianie formularzy zgłoszeń - wykorzystanie Internetu jako źródła informacji z zakresu nauczanego przedmiotu, - umieszczenie planu rozwoju zawodowego na stronie internetowej. 4. Doskonalenie wiedzy i umiejętności w zakresie obsługi komputera. - ukończenie kursu komputerowego WYMAGANIE III § 8 ust. 2 pkt 3 Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć; ZADANIA SZCZEGÓŁOWE DZIAŁANIA I FORMY REALIZACJI DOKUMENTOWANIE TERMINY 1. Prowadzenie lekcji otwartych. - prowadzenie lekcji otwartych dla nauczycieli, w szczególności dla nauczycieli stażystów i kontraktowych - prowadzenie lekcji otwartych dla rodziców 2. Prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach WDN - wygłoszenie referatu na temat pracy z uczniem słabym 3. Współpraca z innymi nauczycielami - kontakty z nauczycielami w celu wymiany doświadczeń. WYMAGANIE IV § 8 ust. 2 pkt 4a Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich, ZADANIA SZCZEGÓŁOWE DZIAŁANIA I FORMY REALIZACJI DOKUMENTOWANIE TERMINY 1. Program zajęć korekcyjno – kompensacyjnych - opracowanie programu zajęć korekcyjno – kompensacyjnych dla uczniów posiadających opinie PPP 2. Program zajęć pozalekcyjnych - opracowanie programu zajęć pozalekcyjnych realizowanych metodą projektów z zastosowaniem strategii PBL § 8 ust. 2 pkt 4c Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych, ZADANIA SZCZEGÓŁOWE DZIAŁANIA I FORMY REALIZACJI DOKUMENTOWANIE TERMINY 1. Zorganizowanie i przeprowadzenie szkolnego konkursu geograficznego - organizacja szkolnego konkursu geograficznego * opracowanie regulaminu konkursu, *opracowanie pytań konkursowych * poprawa prac * ogłoszenie wyników i rozdanie nagród 2. Organizowanie wyjazdów, wycieczek edukacyjnych - organizacja wyjazdów edukacyjnych do parków narodowych itp. 3.Prowadzenie zajęć korekcyjno – kompensacyjnych - prowadzenie nieodpłatnych zajęć korekcyjno – kompensacyjnych z uczniami posiadającymi opinie PPP 4. Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych - wdrożenie programu zajęć pozalekcyjnych realizowanych metodą projektów z zastosowaniem strategii PBL § 8 ust. 2 pkt 4f Uzyskanie innych znaczących osiągnięć w pracy zawodowej ZADANIA SZCZEGÓŁOWE DZIAŁANIA I FORMY REALIZACJI DOKUMENTOWANIE TERMINY 1. Przygotowywanie uczniów do olimpiady przedmiotowej - indywidualna praca z uczniem WYMAGANIE V § 8 ust. 2 pkt 5 Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych, z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. ZADANIA SZCZEGÓŁOWE DZIAŁANIA I FORMY REALIZACJI DOKUMENTOWANIE TERMINY 1. Podejmowanie działań opiekuńczo – wychowawczych - realizacja programu wychowawczego szkoły - współpraca z wychowawcami, rodzicami - notatki okres stażu 2. Diagnozowanie problemów edukacyjnych lub wychowawczych - obserwacja oraz podejmowanie działań mających na celu eliminowanie problemów edukacyjnych lub wychowawczych uczniów - opis i analiza przypadku okres stażu 2. Praca z uczniem słabym - praca z uczniem słabym na lekcjach - stosowanie się do zaleceń PPP Wyświetleń: 601
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |