AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Wosiak, 2013-05-28
Ostrołęka

Lekcja wychowawcza, Konspekty

Godzina wychowawcza

- n +

Godzina wychowawcza - HOSPITACJA

Temat: Czy rodzice powinni karać swoje dzieci?
Data: 2.04.2012
Nauczyciel prowadzący: mgr Anna Wosiak
Klasa/liczba uczniów: V / 4 uczniów
Cele:
- Uczeń uświadamia sobie co to jest kara i jakie są ich rodzaje
- Uczeń określa jakie cechy powinna mieć kara
- Uczeń wciela się w rolę rodzica i doświadcza trudności w podejmowaniu decyzji dot. kary
- Uczniowie odgrywają scenkę wcielając się w różnych członków rodziny
- Poznają swoje prawa – Prawa Dziecka
Materiały:
- rekwizyty do scenek (żelazko, telewizor, komputer, piłka, butelka, pilot do telewizora, worek ze śmieciami itp.)
- kartki papieru
- role i opis sytuacji do scenek
- Prawa Dziecka – wydruk
- Wiersz o Prawach Dziecka - wydruk
Przebieg lekcji:
1. Nauczyciel na tablicy pisze temat lekcji
Zadaniem uczniów jest udzielić odpowiedzi na zadane w temacie pytanie.
Następnie nauczyciel na tablicy w formie wagi zapisuje opinię klasy.
2. Następnie uczniowie wspólnie odpowiedzieć na pytanie „Co to jest kara?” i próbują ustalić jej definicję
3. Burza mózgów (Brainstorming). Uczniowie wymieniają jakie mogą być kary?
4. Zadaniem uczniów jest pomyśleć o czymś najgorszym co w swoim życiu zrobili, opowiadają oni następnie jak się czuli bezpośrednio po tym czynie i odpowiadają czy się wtedy czegoś bali.
Następnie uczniowie opowiadają czy dostali jakąś karę za to co zrobili i czy nauczyła ich czegoś owa kara.
5. Uczniowie odpowiadają na pytanie „Czy kary są potrzebne?” i „Czy rodzice powinni jednak karać swoje dzieci, żeby ich czegoś nauczyć?”. Nauczyciel zapisuje ogólną odpowiedz na tablicy ponownie w formie wagi z szalami.
6. Uczniowie na polecenie nauczyciela ustalają jakie mają prawa.
7. Następnie nauczyciel zapisuje na tablicy „PRAWA DZIECKA” i informuje uczniów kiedy były ustanowione, kto za nie odpowiada i po co zostały stworzone.
8. Następnie uczennica czyta wiersz, prezentujący w żartobliwy sposób Prawa Dziecka. A potem chłopcy, za pomocą ilustracji formułują swoje prawa.
9. Nauczyciel rozdaje scenariusz 2 scenki z podziałem na role, uczniowie przygotowują się i prezentują scenki. Po zakończeniu każdej z nich, mówią co czuli, decydują o jej dobrych i złych stronach, komentują zachowania odgrywanych przez siebie postaci i dyskutują na temat słuszności kary.
10. Uczniowie odpowiadają na pytanie „Jakie cechy powinna mieć kara?” i przy pomocy nauczyciela ustalają wszelkie ich aspekty.
11. Nauczyciel po raz ostatni zadaje pytanie traktujące o słuszności stosowania kar przez rodziców i rezultat zapisuje na szalach wagi.
12. Na koniec uczniowie przygotowują samodzielnie scenkę z uwzględnieniem poznanych na lekcji Praw Dziecka, cech jakie powinna mieć dobra kara oraz używając własnych doświadczeń i spostrzeżeń, prezentującą sytuację, gdzie dziecko dopuszcza się jakiegoś przewinienia i dostaje za ten czyn sprawiedliwą karę od rodziców.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1057


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.