Katalog

Marzena Górska, 2013-05-28
Radom

Uroczystości, Scenariusze

Scenariusz imprezy szkolnej - Otrzęsiny klas pierwszych

- n +

Scenariusz imprezy szkolnej - Otrzęsiny klas pierwszych

Typ szkoły: szkoła średnia

Cel ogólny: integracja uczniów klas pierwszych z młodzieżą ze starszych klas

Cele szczegółowe:
- umożliwienie pierwszakom pokazania się na forum szkoły z jak najlepszej strony
- przedstawienie starszym klasom uczniów klas pierwszych i wyrobienie wzajemnych przyjaznych relacji
- zapobieganie niepotrzebnym aktom przemocy związanym z tzw. „koceniem”
- budowanie pozytywnych relacji z wychowawcą, który oczywiście kibicuje swojej klasie
- poznawanie szkoły
- wytworzenie poczucia akceptacji w szkole w uczniach klas pierwszych
- dobra zabawa
Organizacja: Organizacją imprezy powinni się zająć uczniowie starszych klas, mogą to być członkowie Samorządu Szkolnego. Jest to bardzo ważne ze względu na cel integracji uczniów jaki przyświeca otrzęsinom.

Przygotowania do imprezy należy poprzedzić wyborem reprezentantów klas pierwszych (najlepiej po dwóch z każdej klasy : chłopak i dziewczyna), którzy wezmą aktywny udział w otrzęsinach. Reszta klasy będzie im kibicować podczas imprezy.

Miejsce: Impreza powinna się odbyć w dużej sali, auli lub sali gimnastycznej tak, aby na widowni mogli zasiąść wszyscy uczniowie pierwszych klas oraz przynajmniej samorządy klasowe pozostałych klas.

Czas trwania: uzależniony od ilości uczestników 45 min lub 90 min

Jury: Bardzo ważną rolę w otrzęsinach odgrywa JURY, które przydziela punkty po każdej konkurencji np. od 1 (za wzięcie udziału) do 5 (za najlepszy wynik). W konkurencjach, w których jest możliwe jednoznaczne wytypowanie I, II i III miejsca można przyznać odpowiednio 5 punktów za I, 4 za II, 3 za III , a po jednym punkcie dla pozostałych uczestników. W skład JURY powinni wchodzić nauczyciele oraz uczniowie.

Tablica wyników: Po każdej konkurencji JURY podaje wyniki przez mikrofon, a także jeden z uczniów organizatorów zapisuje je na tablicy dobrze widocznej dla całej widowni.

KONKURENCJE:

1. Przedstawienie się:
Każdy z uczestników ma przedstawić się w sposób jak najbardziej ciekawy i zabawny.

2. Przebranie:
Jury ocenia przebranie uczestników doceniając pomysłowość, wkład pracy w przygotowanie stroju itp. Oczywiście uczestnicy byli wcześniej poinformowani o tym, że za przyjście na otrzęsiny w przebraniu uzyskają dodatkowe punkty.

3. Picie mleka:
Potrzebne rekwizyty: miseczki z mlekiem , ławeczka
Na niskiej ławeczce układamy miseczki z mlekiem, a wszystkie „koty” czyli uczestnicy naszego konkursu klękają przed ławeczką z rękami na plecach. Zadanie polega na wypiciu mleka w jak najkrótszym czasie i uniesieniu miseczki w zębach do góry. Przed konkursem należy się upewnić, że wszystkie dzieci mogą pić mleko. Jeśli okaże się, że któreś dziecko nie może to w jego miseczce zamiast mleka wlewamy soczek

4. Quiz:
Potrzebne rekwizyty: pytania konkursowe
Każdy z uczestników podaje numer pytania na które chce odpowiedzieć. Przeprowadzamy dwie serie pytań. Za poprawną odpowiedź Jury przyznaje 1 punkt za błędną 0. Pytania powinny być łatwe, zabawne i raczej na spostrzegawczość niż na sprawdzenie wiedzy.
Przykładowe pytania: Kto jest dyrektorem szkoły? , Jaki numer ma pokój nauczycielski?, Ile jest schodów pomiędzy parterem , a pierwszym piętrem w naszej szkole? (można się pomylić o 3), Kto jest patronem szkoły ? itp.

5. Tor przeszkód:
Potrzebne rekwizyty: stoper oraz w zależności od możliwości np. ławeczka, skrzynia, materac itp. Uczniowie pokonują przygotowany wcześniej tor przeszkód. Wygrywa ta osoba, która pokona go najszybciej. Warto zwrócić uwagę, aby przeszkody były dość łatwe do pokonania dla wszystkich tzn. dla uczniów bardzo wysokich jak i niskich, grubych
i chudych, tak, aby nikogo nie narazić na śmieszność. Trzeba to dobrze przemyśleć. Pomogą nam w tym na pewno nauczyciela wychowania fizycznego.

6. Rysowanie wychowawcy:
Potrzebne rekwizyty: kartki papieru, kredki, ołówki, stoper
Uczniowie w określonym czasie np. 5 min. przy pomocy ołówka lub kredek próbują narysować wychowawcę swojej klasy. Jury ocenia najwyżej te prace, w których widać największy rys podobieństwa.

7. Śpiewanie:
Potrzebne rekwizyty: gazety, książki
Uczniowie śpiewają fragment tekstu z gazety, lektury lub podręcznika na znaną melodię np. „Sto lat” lub „Szła dzieweczka do laseczka”

8. Reklama:
Potrzebne rekwizyty: różne dziwne przedmioty w ilości odpowiadającej liczbie uczestników
Uczniowie losują przedmiot, który po chwili przygotowania muszą zareklamować
i znaleźć dla niego ciekawe zastosowanie. Mogą to być np. papier toaletowy, kalosz, sznurek, stary wazon, maska gazowa itp.

9. Taniec z miotłą:
Potrzebne rekwizyty: miotła, podkłady muzyczne na płytach, odtwarzacz CD
Uczestnicy tańczą z miotłą do wylosowanego podkładu muzycznego. Wcześniej należy przygotować różnorodne podkłady muzyczne i ponumerować je.

10. Rzucanie do tarczy:
Potrzebne rekwizyty: tarcza i lotki
Uczniowie rzucają lotkami do tarczy. Każdy oddaje trzy rzuty. Wygrywa osoba, która w sumie zdobędzie największą ilość punktów.

11. Dogrywka:
Jeżeli zajdzie potrzeba dogrywki to można skorzystać z niewykorzystanych pytań
w Quizie lub zrobić nową konkurencję np. skakanie na skakance – kto dłużej?.

Po przeprowadzeniu wszystkich konkurencji JURY dokonuje posumowania punktów i ogłasza werdykt przyznając tytuł KOTA ROKU.

„Koronacja”: Uczniowie starszych klas przyczepiają KOTOWI ROKU wąsy, uszy oraz ogon, wręczają dyplom oraz nagrodę. Nasi uczniowie często żartobliwie dołączają do nagrody puszkę karmy dla kotów.


Wyświetleń: 543


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.