Katalog Agnieszka Łuniewska, 2013-05-28 Kleosin Język rosyjski, Scenariusze Scenariusz lekcji j. rosyjskiego "Алфавит мы уже знаем !"Тема: Алфавит мы уже знаем ! – Alfabet już znamy ! 1. Cele lekcji: Uczeń powinien poznać: - kolejność liter alfabetu rosyjskiego, - nazwy liter alfabetu rosyjskiego, - historię powstania oraz nazwę alfabetu rosyjskiego. Uczeń powinien umieć: - nazywać litery alfabetu rosyjskiego, - zapisać po kolei litery alfabetu rosyjskiego, - układać wyrazy w kolejności alfabetycznej, - transponować słowa drukowane na pisane, - posługiwać się słownikiem rosyjsko-polskim, 2. Uwagi dotyczące organizacji lekcji: czas trwania przeznaczony jest na jedną jednostkę lekcyjną. 3. Metody pracy (formy socjalne): praca indywidualna, w parach, grupowa. 4. Środki dydaktyczne: - podręcznik Wriemena, zeszyt ćwiczeń, zeszyt przedmiotowy, - plansze z wyrazami, magnesy, - kartoniki z wyrazami, - słowniki rosyjsko-polskie, - odtwarzacz oraz płyta CD. 5. Tok lekcji: a) Część przygotowawcza (wstępna) – 5 min. - czynności organizacyjno porządkowe, - sprawdzenie obecności, - rozgrzewka językowa, b) Część główna – 32 min. - wprowadzenie w temat lekcji, - zapoznanie z celami i scenariuszem zajęć, - zapisanie tematu lekcji, - zapoznanie uczniów z historią alfabetu rosyjskiego, - zapoznanie uczniów z wersją dźwiękową alfabetu i kolejnością poszczególnych liter, - czytanie alfabetu przez uczniów (praca zbiorowa – czytanie chóralne), - chętni bądź wskazani uczniowie czytają alfabet rosyjski, - uczniowie zapisują w zeszytach litery rosyjskie w kolejności alfabetycznej , - uczniowie uzupełniają brakujące litery w podanym alfabecie (ćw. 34 str. 17 – zeszyt ćwiczeń ), - w grupach uczniowie układają słowa w kolejności alfabetycznej a następnie zapisują je w zeszytach, - pracując w parach uczniowie odnajdują w słownikach słowa, których znaczenia nie mogą się domyślić. c) Część podsumowująca – 8 min. - uczniowie krótko opowiadają historię powstania alfabetu i wymieniają jego litery, - ocena pracy uczniów na lekcji, - określenie pracy domowej: Nauczyć się alfabetu na pamięć. 6. Zakończenie zajęć. Wyświetleń: 1123
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |