Katalog Marta Rzepnicka, 2013-05-27 warszawa Zajęcia przedszkolne, Konspekty scenariusz zajęćSCENARIUSZ ZAJĘCIA OPRACOWAŁA: Marta Rzepnicka DATA: 17.01.2013r. GRUPA WIEKOWA: 4 - latki TEMAT KOMPLEKSOWY: „W ten zimowy czas” TEMAT DNIA: Zabawy zimowe CELE OGÓLNE: - dostrzeganie w krajobrazie zmian związanych z zimą; - wypowiadanie się na temat obrazka; - doskonalenie umiejętności liczenia CELE OPERACYJNE: Dziecko: - klasyfikuje według kształtu - zna zabawy zimowe - potrafi bezpiecznie bawić się na śniegu i lodzie - bierze aktywny udział w zabawach - koncentruje się na wykonywanych zadaniach - zgodnie współdziała w grupie - rozwija sprawności manualne - wypowiada się na określony temat METODY: - czynna - słowna - obrazkowa FORMY PRACY: - zbiorowa - grupowa - indywidualna ŚRODKI DYDAKTYCZNE: Płatki śniegowe z papieru, chmurki z papieru, gwiazdki o różnych kolorach, magnetofon, płyta CD, ilustracje do opowieści, elementy bałwanka, klej. Przebieg zajęcia : 1. Powitanie przy zabawie „Ludzie do ludzi”. Dzieci witają się w parach poszczególnymi częściami ciała ( np. prawa noga z prawą nogą, lewy łokieć z lewym łokciem itd.). 2. Opowieść nauczycielki pt. „Bawimy się na śniegu” (oglądanie ilustracji). Śnieg padał i padał od samego rana. Za oknem było bardzo biało. Dzieci postanowiły pójść na podwórko, aby wspólnie pobawić się na śniegu. Najpierw lepiły śnieżki i rzucały się nimi. Potem zaczęły lepić bałwana. Toczyły jedna kulę – największą, potem drugą i trzecią – najmniejszą. Ustawiły kule jedną na drugiej. Z kamyczków zrobiły bałwankowi oczy i guziki, a z marchewki – nos. Na głowę założyły mu kapelusz. Gdy bałwan był gotowy, dzieci stanęły wokół niego i zatańczyły. Potem jedne ciągnęły drugie na sankach, inne zjeżdżały z górki. Jeszcze inne przypięły do nóg narty, wzięły kijki i wchodziły na górkę, by potem z niej zjechać Gdy zaczął padać śnieg, chwytały w ręce płatki i przyglądały się im. Po takich zabawach poczuły się zmęczone i zabierając sanki i narty, wróciły do przedszkola. 3. Rozmowa na temat treści wiersza .Utrwalenie wiadomości na temat bezpieczeństwa w czasie zimowych harców. 4. „Płatki śniegu” – zabawa na spostrzegawczość, klasyfikowanie według kształtu. Na tablicy przygotowane są trzy chmurki. Na każdej chmurce znajduje się jeden płatek śniegowy (na każdej chmurce – inny kształt płatka). Dzieci wybierają jeden płatek z koszyka i przyporządkowują go do odpowiedniej chmurki. 5. Zabawa ruchowa „Śnieżyca”. Dzieci stoją w kole. Osoba prowadząca wywołuje kolory wizytówek. Wywołane osoby wykonują wcześniej ustalony ruch: - gwiazdki żółte – klaszczą w dłonie, - gwiazdki srebrne – klaszczą dłońmi o uda, - gwiazdki niebieskie – podskakują do góry, - gwiazdki białe – tupią nogami. 6. Taniec integracyjny „Śnieżek”. Dzieci idąc w kółku naśladują ruchy pokazane przez nauczycielkę. „Pada śnieg. (rękami naśladujemy opadanie płatków śniegu) Wieje wiatr. (podniesienie rąk do góry i pokazanie jak wieje wiatr) Błyskawica, grzmot. (klaśnięcie, tupnięcie) Słońce.” (rozchylamy ręce nad głową) 7. Praca plastyczna: „Bałwanek” . Dzieci otrzymują kartki oraz elementy bałwanka. Ich zadaniem jest przyklejenie tych elementów tak aby powstał bałwanek. 8. Podsumowanie zajęć. Wystawka prac i ich omówienie. Wyświetleń: 890
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |