Katalog

Marta Rzepnicka, 2013-05-27
warszawa

Zajęcia przedszkolne, Konspekty

scenariusz zajęć

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘCIA


OPRACOWAŁA: Marta Rzepnicka
DATA: 17.01.2013r.
GRUPA WIEKOWA: 4 - latki

TEMAT KOMPLEKSOWY: „W ten zimowy czas”
TEMAT DNIA: Zabawy zimowe

CELE OGÓLNE:
- dostrzeganie w krajobrazie zmian związanych z zimą;
- wypowiadanie się na temat obrazka;
- doskonalenie umiejętności liczenia

CELE OPERACYJNE:
Dziecko:
- klasyfikuje według kształtu
- zna zabawy zimowe
- potrafi bezpiecznie bawić się na śniegu i lodzie
- bierze aktywny udział w zabawach
- koncentruje się na wykonywanych zadaniach
- zgodnie współdziała w grupie
- rozwija sprawności manualne
- wypowiada się na określony temat

METODY:
- czynna
- słowna
- obrazkowa

FORMY PRACY:
- zbiorowa
- grupowa
- indywidualna

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:
Płatki śniegowe z papieru, chmurki z papieru, gwiazdki o różnych kolorach, magnetofon, płyta CD, ilustracje do opowieści, elementy bałwanka, klej.

Przebieg zajęcia :

1. Powitanie przy zabawie „Ludzie do ludzi”.
Dzieci witają się w parach poszczególnymi częściami ciała ( np. prawa noga z prawą nogą, lewy łokieć z lewym łokciem itd.).

2. Opowieść nauczycielki pt. „Bawimy się na śniegu” (oglądanie ilustracji).

Śnieg padał i padał od samego rana. Za oknem było bardzo biało. Dzieci postanowiły pójść na podwórko, aby wspólnie pobawić się na śniegu. Najpierw lepiły śnieżki i rzucały się nimi. Potem zaczęły lepić bałwana. Toczyły jedna kulę – największą, potem drugą i trzecią – najmniejszą. Ustawiły kule jedną na drugiej. Z kamyczków zrobiły bałwankowi oczy i guziki, a z marchewki – nos. Na głowę założyły mu kapelusz. Gdy bałwan był gotowy, dzieci stanęły wokół niego i zatańczyły. Potem jedne ciągnęły drugie na sankach, inne zjeżdżały z górki. Jeszcze inne przypięły do nóg narty, wzięły kijki i wchodziły na górkę, by potem z niej zjechać Gdy zaczął padać śnieg, chwytały w ręce płatki i przyglądały się im. Po takich zabawach poczuły się zmęczone i zabierając sanki i narty, wróciły do przedszkola.

3. Rozmowa na temat treści wiersza .Utrwalenie wiadomości na temat bezpieczeństwa w czasie zimowych harców.

4. „Płatki śniegu” – zabawa na spostrzegawczość, klasyfikowanie według kształtu.

Na tablicy przygotowane są trzy chmurki. Na każdej chmurce znajduje się jeden płatek śniegowy (na każdej chmurce – inny kształt płatka). Dzieci wybierają jeden płatek z koszyka i przyporządkowują go do odpowiedniej chmurki.

5. Zabawa ruchowa „Śnieżyca”.
Dzieci stoją w kole. Osoba prowadząca wywołuje kolory wizytówek. Wywołane osoby wykonują wcześniej ustalony ruch:
- gwiazdki żółte – klaszczą w dłonie,
- gwiazdki srebrne – klaszczą dłońmi o uda,
- gwiazdki niebieskie – podskakują do góry,
- gwiazdki białe – tupią nogami.
6. Taniec integracyjny „Śnieżek”.
Dzieci idąc w kółku naśladują ruchy pokazane przez nauczycielkę.
„Pada śnieg. (rękami naśladujemy opadanie płatków śniegu)
Wieje wiatr. (podniesienie rąk do góry i pokazanie jak wieje wiatr)
Błyskawica, grzmot. (klaśnięcie, tupnięcie)
Słońce.” (rozchylamy ręce nad głową)
7. Praca plastyczna: „Bałwanek” .
Dzieci otrzymują kartki oraz elementy bałwanka. Ich zadaniem jest przyklejenie tych elementów tak aby powstał bałwanek.
8. Podsumowanie zajęć. Wystawka prac i ich omówienie.

Wyświetleń: 890


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.