Katalog

Justyna Pacuła, 2013-05-27
Michałów Reginów

Pedagogika, Artykuły

INNOWACYJNE METODY STOSOWANE W TERAPII PEDAGOGICZNEJ

- n +

INNOWACYJNE METODY STOSOWANE W TERAPII PEDAGOGICZNEJ
Biofeedback – jest to nowoczesna metoda pozwalająca kontrolować procesy zachodzące w organizmie. Uczy panowania nad własnymi reakcjami, pomaga odpowiednio relaksować się, a tym samym radzić sobie nawet w najbardziej ekstremalnych warunkach. Jest to technologia stworzona w Amerykańskim Centrum Badań Kosmicznych. Wykorzystywana do szkolenia astronautów i pilotów, którzy w warunkach ogromnego stresu muszą bezbłędnie wykonywać złożone czynności. Wykorzystywana jako element treningu sportowców do zwalczania stresu i napięcia. Coraz częściej stosowana w gabinetach terapii pedagogicznej w pracy z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych.
Sekrety które uczyniły z Adama Małysza mistrza świata

Sukcesy skoczka narciarskiego Adama Małysza były w dużej części zasługą stosowanej przez jego psychologa terapii biofeedback. Metoda biofeedback to jeden z elementów, który wchodził w skład treningu Adama Małysza, ale miał niezwykle istotny wpływ na jego sukcesy. Pozwalał mu się wyciszyć i skupić przed skokami, a to bywa w sporcie decydujące.
Biofeedback/Neurofeedback
Są to precyzyjne urządzenia mierzące fizjologiczne aktywności takie jak fale mózgowe, czynność serca, aktywność mięśni i temperaturę skóry.
Instrumenty te bezzwłocznie zwracają dokładną ‘informację zwrotną’ do użytkownika. Dzięki temu pacjent uczy się kontroli nad emocjami.
Terapia zalecana jest dla dzieci z:
 problemami szkolnymi,
 ADHD,
 ADD,
 dysleksją,
 zaburzeniami uczenia,
 stanami lękowymi,
 tikami,
 migreną,
Jako forma wspomagania osób:
 z zespołem Aspergera,
 w stanach pourazowych,
 w zaburzeniach depresyjnych,
 w przewlekłych bólach głowy,
 z epilepsją,
 doświadczających przewlekłego stresu
Inne możliwości wykorzystania biofeedback:
Zdrowie i relaks
 odprężenie i likwidacja stresu,
 szybkie odzyskanie energii,
 poprawienie samopoczucia i odświeżenie umysłu.
Nauka
 Wykorzystany w przerwach podczas nauki lub pracy poprawia koncentrację i zapamiętywanie,
 przyśpieszy naukę dowolnego materiału (super learning) przy pomocy nagrań dokonanych przez osobę uczącą się,
 używany podczas nauki z wykorzystaniem specjalnych kursów językowych.
Kreatywność
 zwiększenie kreatywności.
mgr Justyna Pacuła
Wyświetleń: 536


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.