|
|
Katalog Martyna Fiuk, 2013-05-27 Mława Język angielski, Konspekty My favourite meal.-Names of food and meals. Kl.3KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO 1.Typ szkoły: Szkoła Podstawowa 2. Poziom nauczania: III klasa (2 godziny tygodniowo) 3. Liczba uczniów: 14 4. Data: 30.04.2013 r. 5. Imię i nazwisko nauczyciela: mgr Martyna Fiuk 6. Czas trwania lekcji: 45 minut 7. Temat lekcji: My favourite meal.-Names of food and meals. (Mój ulubiony posiłek.-Nazwy potraw i posiłków). 8. Cele ogólne jednostki lekcyjnej: • Ćwiczenie, utrwalenie słownictwa z zakresu nazw potraw • Prowadzenie nazw posiłków • Ćwiczenie słuchania ze zrozumieniem • Ćwiczenie czytania ze zrozumieniem, • Ćwiczenie mówienia i pisania 9. Cele operacyjne jednostki lekcyjnej: • Uczeń zna nazwy produktów spożywczych, potraw i posiłków • Uczeń potrafi wymawiać wyrazy • Uczeń umie opisać własne upodobania kulinarne • Uczeń umie zapytać o upodobania kulinarne kolegów 10. Podstawa Programowa; Treści nauczania-wymagania szczegółowe: • Czyta ze zrozumieniem wyrazy i zdania; • Nazywa obiekty z otoczenia; • Przepisuje wyrazy i zdania; • Współpracuje z rówieśnikami w trakcie nauki; • Zadaje pytania rówieśnikom i odpowiada na ich pytania 11. Materiały, środki dydaktyczne: • karty pracy • karty obrazkowe • kartki ze słownictwem • plakat • nagrania 12. Metody pracy • Gry dydaktyczne • Ćwiczenia na kartach pracy 13. Formy pracy • Indywidualna • Całą klasą PRZEBIEG LEKCJI Wstęp Czynności organizacyjne. Sprawdzenie listy. Zapisanie tematu lekcji. Sprawdzenie pracy domowej. Rozgrzewka językowa 1. Uczniowie odszukują nazwy potraw w ciągu wyrazowym, a następnie podpisują obrazki Prezentacja 1. Uczniowie tworzą zdania na podstawie obrazka, czytają gotowe zdania. 2. Uczniowie pytają kolegów o ich preferencje kulinarne. Odpowiedzi przenoszą na kartę pracy. 3. Nauczyciel opisuje produkty spożywcze używając różnych przymiotników, uczniowie odgadują. Następnie chętni uczniowie dokonują opisu, a klasa odgaduje. 4. Uczniowie uzupełniają zdania pytające, odczytują je i tłumaczą. Faza główna 1. Uczniowie słuchają 3 tekstów i dopasowują opisy do obrazków. Podkreślają nazwy posiłków i ćwiczą wymowę nowych słów. Uczniowie ćwiczą czytanie tekstów. 2. Uczniowie słuchają piosenki i dopisują brakujące słowa w tekście. 3. Uczniowie czytają dialogi, dopasowują je do obrazków. 4. Uczniowie rysują swoją ulubioną kanapkę, podpisują obrazek i czytają zdania. Zakończenie Gra z kartami obrazkowymi „Bingo”. Zadanie pracy domowej. Krzyżówka Zadania dodatkowe Gra: Powiedz „right” lub „wrong”. Gra „Muzyczne karty”. Wyświetleń: 1326
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |