|
|
Katalog Martyna Fiuk, 2013-05-27 Mława Język angielski, Konspekty Last year I...-Revision of Past Simple. Kl.6KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO 1.Typ szkoły: Szkoła Podstawowa 2. Poziom nauczania: VI klasa (3 godziny tygodniowo) 3. Liczba uczniów: 12 4. Data: 25.04.2012 r. 5. Imię i nazwisko nauczyciela: mgr Martyna Fiuk 6. Czas trwania lekcji: 45 minut 7. Temat lekcji: Last year I...-Revision of Past Simple. (W zeszłym roku...-Powtórzenie czasu przeszłego Past Simple). 8. Cele ogólne jednostki lekcyjnej: • Ćwiczenie i utrwalenie czasowników regularnych i nieregularnych • Ćwiczenie czasu Past Simple we wszystkich typach zdań-oznajmujące, pytające i przeczące • Ćwiczenie czytania ze zrozumieniem • Ćwiczenie mówienia • Ćwiczenie pisania 9. Cele operacyjne jednostki lekcyjnej: • Uczeń wie jak tworzyć czas przeszły od czasowników regularnych • Uczeń zna formy czasowników nieregularnych • Uczeń potrafi zapisywać i wymawiać czasowniki • Uczeń umie zadawać pytania na temat przeszłości i udzielać odpowiedzi 10. Materiały, środki dydaktyczne: • Karta pracy • Zeszyt • Kartki ze zdaniami 11. Metody pracy • Gry dydaktyczne • Ćwiczenia na kartach pracy 12. Formy pracy • Indywidualna • Całą klasą PRZEBIEG LEKCJI Wstęp Czynności organizacyjne. Sprawdzenie listy. Zapisanie tematu lekcji. Sprawdzenie pracy domowej. Rozgrzewka językowa 1. Zadanie na karcie pracy-krzyżówka z czasownikami nieregularnymi. Prezentacja 1. Uczniowie wykonują zadanie na kartach pracy: a) czytają tekst b) odpowiadają na pytania do tekstu Faza główna 1. Gra „Bingo”. Uczniowie wybierają 9 dowolnych czasowników ze zbioru czasowników podstawowych i zapisują je w diagramie w formie czasu przeszłego. Nauczyciel dyktuje wybrane przez siebie czasowniki w czasie przeszłym, a uczniowie wykreślają je w swoich diagramach. Wygrywa ten, kto pierwszy wykreśli czasowniki ułożone w pionie, poziomie lub na ukos. 2. Uczniowie wykonują zadanie na kartach pracy: układają zdania z rozsypanki wyrazowej. 3. Gra „Find someone who…”-„Znajdź kogoś, kto…”. Na kartach pracy wypisane są nazwy różnych czynności. Zadaniem uczniów jest odnalezienie w klasie osób, które wykonywały dane czynności i zapisanie imienia na swojej karcie. 4. Zadanie na kartach pracy. Uzupełnianie zdań przy użyciu czasownika „być”. Zakończenie Rysowanie historyjki. Nauczyciel dyktuje historyjkę w czasie przeszłym. Uczniowie rysują scenkę opisaną przez nauczyciela. Zadanie pracy domowej. Uzupełnienie pocztówki. Zadania dodatkowe Gar „Kalambury” Wyświetleń: 2460
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |