|
|
Katalog Martyna Fiuk, 2013-05-27 Mława Język angielski, Konspekty I can swim - verb „can” introduction. Kl.4KONSPEKT LEKCJI 1.Typ szkoły: Szkoła Podstawowa 2. Poziom nauczania: IV klasa (3 godziny tygodniowo) 3. Liczba uczniów: 11 4. Data: 22.05.2009 r. 5. Imię i nazwisko nauczyciela: Martyna Fiuk 6. Czas trwania lekcji: 45 minut 7. Temat lekcji: I can swim.-verb „can” introduction. 8. Cele ogólne jednostki lekcyjnej: • Wprowadzenie materiału leksykalno - gramatycznego dotyczącego czasownika „can” – móc, umieć. 9. Cele operacyjne jednostki lekcyjnej: • Uczeń zna nowe zagadnienie gramatyczne • Uczeń zna nowe słownictwo • Uczeń potrafi napisać i powiedzieć o swoich umiejętnościach • Poprzez wykonywanie ćwiczeń uczeń powtarza i utrwala poznane słownictwo. 10. Pomoce, materiały, środki dydaktyczne • Karty pracy • Kartki ze słownictwem • Obrazki • Zdjęcia 11. Metody pracy • Praca na kartach • Zabawa ruchowa 12. Formy pracy • Praca indywidualna • Praca z całą klasą • Praca w grupach. PRZEBIEG LEKCJI Wstęp 1. Zapisanie na tablicy tematu lekcji. 2. Nauczyciel wprowadza uczniów w temat lekcji poprzez pokazywanie obrazków ludzi wykonujących różne czynności. Zadaniem uczniów jest odgadnięcie kluczowego czasownika „umieć”. 3. Po odgadnięciu nauczyciel zapisuje czasownik na tablicy wraz z tłumaczeniem, a uczniowie przepisują do zeszytów. Prezentacja 1. Nauczyciel zawiesza na tablicy zdjęcia i grupę czasowników, a uczniowie dopasowują je w pary. 2. Gdy zadanie jest wykonane, nauczyciel podaje dodatkowo wymowę. Uczniowie notują nowe czasowniki. 3. Na podstawie obrazków uczniowie tworzą zdania oznajmujące z użyciem czasownika „can”. Następnie przepisują materiał do zeszytów. Faza główna 1. Uczniowie wykonują ćwiczenia na kartach pracy. a) Zadaniem jest zaznaczenie czynności, które potrafią wykonywać oraz napisanie zdania z tymi czasownikami. b) Uczniowie piszą zdania na podstawie obrazków zwierząt (np.”I can sing.”– Ja umiem śpiewać.) 2. Nauczyciel dzieli uczniów na dwie drużyny. Uczniowie ustawiają się w rzędach. Nauczyciel mówi szeptem zdanie pierwszej osobie z drużyny, a uczniowie przekazują sobie zdanie. Dwie ostatnie osoby z drużyn powtarzają wymawiają je głośno, porównują je ze sobą i poprawiają w razie potrzeby. 3. Uczniowie wykonują kolejne zadanie na kartach pracy. Zadaniem jest przeczytanie tekstu i uzupełnienie zdań na jego podstawie. Po skończeniu ćwiczenia uczniowie głośno czytają swoje prace. 4. Uczniowie czytają opisy zwierząt i próbują odgadnąć jego nazwę. Na końcu wybrani uczniowie głośno czytają odpowiedzi. 5. Uczniowie dostają zdjęcie przedstawiające twarz ludzką. Naklejają je do zeszytu i dorysowują resztę ciała wybierając czynność, którą dana osoba mogłaby wykonywać. Następnie dopisują zdania zaczynające się od słów „I can” - Ja potrafię. Podsumowanie Jako podsumowanie uczniowie zastanawiają się nad zdaniem opisującym jedna z ich umiejętności. Gdy wszyscy są gotowi każdy mówi swoje zdanie. Zakończenie Praca domowa-Ćwiczenie utrwalające poznane zagadnienie gramatyczne i słownictwo. Wyświetleń: 2082
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |