Katalog Martyna Fiuk, 2013-05-27 Mława Język angielski, Konspekty A chair in the kitchen-games. Kl.3KONSPEKT LEKCJI JĘZYKA ANGIELSKIEGO 1.Typ szkoły: Szkoła Podstawowa 2. Poziom nauczania: III klasa (2 godziny tygodniowo) 3. Liczba uczniów: 19 4. Data: 08.02.2012 r. 5. Imię i nazwisko nauczyciela: mgr Martyna Fiuk 6. Czas trwania lekcji: 45 minut 7. Temat lekcji: A chair in the kitchen-games. (Krzesło w kuchni-gry). 8. Cele ogólne jednostki lekcyjnej: • Ćwiczenie, utrwalenie słownictwa z zakresu nazw mebli i pomieszczeń • Ćwiczenie liczb od 1 do 20 • Ćwiczenie przyimków • Ćwiczenie czytania ze zrozumieniem, mówienia i pisania 9. Cele operacyjne jednostki lekcyjnej: • Uczeń zna nazwy mebli i pomieszczeń w domu • Uczeń potrafi wymawiać wyrazy • Uczeń umie określać położenie przedmiotów • Uczeń zna kolory • Uczeń potrafi liczyć do 20 10. Podstawa Programowa; Treści nauczania-wymagania szczegółowe: • Czyta ze zrozumieniem wyrazy i proste zdania; • Nazywa obiekty z otoczenia i opisuje je; • Przepisuje wyrazy i zdania; • Współpracuje z rówieśnikami w trakcie nauki. 11. Materiały, środki dydaktyczne: • karty pracy • karty obrazkowe • plakat • kartki ze słownictwem • materiały plastyczne 12. Metody pracy • Gry dydaktyczne • Ćwiczenia na kartach pracy 13. Formy pracy • Indywidualna • W grupach • Całą klasą PRZEBIEG LEKCJI Wstęp Czynności organizacyjne. Sprawdzenie listy. Zapisanie tematu lekcji. Sprawdzenie pracy domowej. Rozgrzewka językowa a) Gra „Podaj kartę”. Jeden uczeń dostaje kartę z obrazkiem i podaje ją dalej. Gdy nauczyciel zatrzymuje nagranie, uczeń który jako ostatni dostał kartę musi powiedzieć co przedstawia rysunek. Prezentacja 1. Uczniowie wykonują dwa zadania na kartach pracy. a) wyszukują wyrazy i zapisują je, b) poprawiają błędy i zapisują poprawnie wyrazy. 2. Gra „Jeden za wszystkich”. Na plakacie zawieszonym na tablicy wskazuję pewien przedmiot i nazywam go. Jeśli nazwa jest poprawna, uczniowie powtarzają, jeśli błędna milczą. Jeśli choć jeden uczeń odezwie się, zdobywam punkt. Jeśli uda im się zachować ciszę-klasa zdobywa punkt. Zwycięża ta strona, która jako pierwsza zdobędzie 7 punktów. Faza główna 1. Uczniowie wykonują kolejne dwa zadania na kartach pracy. a) odszukują w grupie wyraz niepasujący do pozostałych. Wyjaśniają swój wybór. b) czytają trzy krótkie opisy, numerują obrazki i kolorują je według wskazówek zamieszczonych w tekście. 2. Gra „Lotto”. Nauczyciel dyktuje ciąg czterech liczb. Uczniowie zapisują je w zeszytach. Następnie nauczyciel zapisuje liczby na tablicy, a uczniowie sprawdzają. Jedna osoba ponownie czyta liczby. 3. Na kartach pracy uczniowie wyszukują w diagramie słowa i liczby. Zakończenie Gra „Pierwsze rzędy”. Uczniowie stają w dwóch rzędach. Nauczyciel pokazuje kartę obrazkową, wtedy głos mają uczniowie stojący na początku rzędów. Ten, który pierwszy poda nazwę rzeczy-siada. Wygrywa drużyna której zawodnicy usiądą pierwsi w ławkach. Zadanie pracy domowej. Praca plastyczna-kolaż. Zadania dodatkowe Gra „Czego brakuje”. Gra „Dyktando obrazkowe”. Wyświetleń: 1132
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |