![]() |
![]() |
Katalog Grażyna Góralczyk, 2013-05-27 Orzysz Przyroda, Scenariusze Scenariusz lekcji przyrody ,,Energoszczędny dom"Scenariusz lekcji na temat - Energooszczędny dom. Cele: uczeń po zajęciach -wie jak postępować aby jego dom był energooszczędny - potrafi rozpoznawać klasę sprzętów energooszczędnych - rozumie konieczność oszczędzania energii w najbliższym otoczeniu Czas jedna godzina lekcyjna Metody i formy pracy: pogadanka, burza mózgów, elementy gry dydaktycznej, test, elementy pokazu. Środki dydaktyczne: test energetyczny, folder klas efektywności energetycznej, panel z żarówkami( tradycyjne i energooszczędne), latarka z energooszczędnymi diodami LED, linijka, kalkulator z panelami solarnymi, oświadczenie o zaangażowaniu na rzecz Ziemi. Przebieg lekcji Faza przygotowawcza- Przygotowanie środków dydaktycznych Faza wprowadzająca: Podanie tematu - Energooszczędny dom Ustalenie co to jest energia w rozumieniu uczniów – w oparciu o burzę mózgów. Rozwiązanie testu energetycznego i jego omówienie. Faza realizacji: 1. Rozdanie zespołom zadań- zdania do ułożenia i określenie zasad pracy 2. Prezentacja panelu z żarówkami i podanie pierwszej z zasad poszanowania energii WYMIENIAMY ŻARÓWKI NA ENERGOOSZCZĘDNE 3. Etykieta z klasami efektywności energetycznej i ustalenie kolejnej zasady KUPUJEMY SPRZĘT O WYSOKIEJ KLASIE ENERGETYCZNEJ 4. Prezentacja pozostałych środków dydaktycznych ( latarka, linijka )- 5. Odczytanie i omówienie pozostałych zasad KORZYSTAMY Z ENERGII SŁONECZNEJ I INNYCH ŹRÓDEŁ ENERGII ODNAWIALNEJ. WYŁĄCZAMY ŚWIATŁO I URZĄDZENIA ZE STANU CZUWANIA GOTUJEMY ZAWSZE POD PRZYKRYWKĄ Z PRALKI I ZMYWARKI KORZYSTAMY GDY SĄ PEŁNE ZMNIEJSZAMY TEMPERATURĘ O 1 STOPIEŃ WIETRZYMY KRÓTKO ALE INTENSYWNIE GRZEJNIKI ZAWSZE SĄ ODSŁONIĘTE 6. Wyciągnięcie wniosku – dlaczego powinniśmy oszczędzać energię (propozycje uczniów) i ukierunkowanie na następujące cele: chronimy Ziemię, oszczędzamy pieniądze, oszczędzamy surowce, z których powstaje energia. 7. Podpisanie oświadczenia, ocena aktywności uczniów Faza podsumowania: 1. Głośne odczytanie oświadczenia. 2. Podanie pracy domowej- na karcie formatu a4 opracuję w postaci rysunku lub znaczka graficznego zachęcającego do poszanowania energii. Opracowała - Grażyna Góralczyk załącznik WYMIENIAMY ŻARÓWKI NA ENERGOOSZCZĘDNE. KUPUJEMY SPRZĘT O WYSOKIEJ KLASIE ENERGETYCZNEJ. KORZYSTAMY Z ENERGII SŁONECZNEJ I INNYCH ŹRÓDEŁ ENERGII ODNAWIALNEJ. WYŁĄCZAMY ŚWIATŁO I URZĄDZENIA ZE STANU CZUWANIA. GOTUJEMY ZAWSZE POD PRZYKRYWKĄ. Z PRALKI I ZMYWARKI KORZYSTAMY GDY SĄ PEŁNE. ZMNIEJSZAMY TEMPERATURĘ O 1 STOPIEŃ C. WIETRZYMY KRÓTKO ALE INTENSYWNIE. GRZEJNIKI ZAWSZE SĄ ODSŁONIĘTE. Wyświetleń: 741
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |