Katalog Wioletta Stężewska, 2013-05-22 Chodecz Język niemiecki, Konspekty Konspekt lekcji języka niemieckiegoKonspekt lekcji języka niemieckiego Nauczyciel: XXXXXXXXXXXX Przedmiot: język niemiecki Klasa: II a, b – gimnazjum Data: XXXXXXXXX. Temat: In der Stadt – w mieście. Cele ogólne nauczania na poziomie III. 0. Uczeń: posługuje się podstawowym zasobem środków językowych; rozumie proste, krótkie wypowiedzi ustne oraz pisemne; samodzielnie formułuje krótkie, proste i zrozumiałe wypowiedzi ustne i pisemne. Cele szczegółowe Uczeń: prawidłowo stosuje przyimki miejsca z celownikiem; rozumie globalnie tekst słuchany i czytany; nazywa miejsca, lokale i instytucje w mieście Cele wychowawcze: motywowanie ucznia do dalszej pracy; rozbudzanie ciekawości poznawczej. Umiejętności wg nowej podstawy programowej: Słuchanie: określanie kontekstu sytuacyjnego; Czytanie: wyszukiwanie informacji; Mówienie: odpowiadanie na pytania; Reagowanie: uzyskiwanie i udzielanie informacji Gramatyka: przyimki lokalne z celownikiem, czasowniki modalne Metody nauczania: podająca (objaśnienia); problemowa (burza mózgów); praktycznego działania. Techniki nauczania: słowna – rozmowa; oglądowa – pokaz; praktyczna – wykonywanie ćwiczeń. Formy pracy: indywidualna; w parach. Środki dydaktyczne: podręcznik „Team Deutsch 2 a”; ćwiczenia interaktywne na str. Internetowej www.learningapps.org słowniki: polsko – niemiecki i niemiecko – polski. Przebieg lekcji Faza organizacyjna powitanie uczniów, sprawdzenie listy obecności, sprawdzenie pracy domowej, zapisanie i wyjaśnienie tematu. Faza wprowadzająca przypomnienie zastosowania czasownika „möchten”; uczniowie samodzielnie odpowiadają na pytanie dotyczące miejsca zamieszkania i prezentują swoje wypowiedzi na forum grupy. Faza główna uczniowie zapoznają się z informacjami zawartymi w ćw. 2 str. 34, wyjaśniają nieznane słownictwo; uczniowie wykonują ćwiczenie interaktywne na stronie internetowej; nauczyciel przypomina użycie czasowników modalnych; uczniowie wykonują ćwiczenie utrwalające na stronie internetowej; nauczyciel przypomina informacje dotyczące przyimków miejsca „in” i „auf” w celowniku i zapisuje je na tablicy; przypomina użycie zaimka bezosobowego „man”; opisuje wybrane miejsce i zapisuje na tablicy; uczniowie zapoznają się ze zwrotami zawartymi w ćw. 2; wyjaśniają nieznane zwroty; uczniowie w parach układają wg wzoru własne propozycje zdań. Faza podsumowująca pary prezentują odpowiedzi na pytania na forum klasy; nauczyciel podsumowuje zagadnienia poruszane na lekcji. Zadanie domowe ćwiczenie 2 str. 90. Wyświetleń: 1657
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |