Katalog Marzena Nasiłowska, 2013-05-23 siedlce Wychowanie komunikacyjne, Konspekty Konspekt zajęć logopedycznych - różnicowanie"s" i "sz"Marzena Nasiłowska Logopeda KONSPEKT ZAJĘĆ LOGOPEDYCZNYCH Temat: Różnicowanie głosek „s” i „sz” Cele: - usprawnianie narządów artykulacyjnych, - utrwalanie wymowy głoski sz, - usprawnianie kinestezji artykulacyjnej – wymowa i różnicowanie wyrazów zawierających głoski „s” i „sz”, - utrwalanie poprawnego używania wyrażeń przyimkowych - poszerzanie słownika, - usprawnianie koordynacji wzrokowo-ruchowej. PRZEBIEG ZAJĘĆ: 1.Ćwiczenia oddechowe – dmuchanie na wiatraczek (wydech długi, powolny/ krótki, szybki), przenoszenie słomką elementów większego obrazka 2.Ćwiczenia artykulacyjne - unoszenie języka do górnej i dolnej wargi, dotykanie językiem kącików ust, kląskanie językiem, liczenie zębów językiem, łopata, łyżeczka z języka 3.Ćwiczenia słuchowego różnicowania głosek s i sz Potrzebne przybory – 2 kartki A4 opisane „s” i „sz” , szczypce kuchenne, drobne przedmioty takie jak szyszki, muszelki, guziki itp. logopeda wymawia wyrazy: samolot, sarna, szafa, sernik, szuwary, szelki, soki, szyba, supełek, sroka, szynka, szkoła, sum, szydełko po usłyszeniu wyrazów dziecko szczypcami przenosi drobne przedmioty na odpowiednio oznaczoną kartkę 4.Ćwiczenia fonacyjne połączone z pracą dłoni – jak najdłużej fonujemy głoskę s (dłoń leży płasko), jak najdłużej fonujemy głoskę sz (dłoń uniesiona palcami w górę) 5.Ćwiczenia artykulacyjne •dziecko za pomocą wędki łowi wyrażenia, następnie dobiera je do obrazków szelki i spodnie, szare sandały, słodka gruszka, sympatyczny Szymon, stalowe szyny, szeroka sukienka, samochód Mateusza, sałatka z szynką Następnie dziecko próbuje układać zdania z wyrażeniami. •stawiamy przed dzieckiem stolik i szafę (np.dla lalek, ew. kładziemy obrazki przedstawiające te meble) i układamy kostkę i muszelkę w różnym stosunku do tych mebli, dziecko mówi: „Muszelka leży na stoliku”, „Kostka leży obok szafy”, „Muszelka leży pomiędzy stolikiem a szafą”, „Kostka leży przed szafą”, „Muszelka leży pod stolikiem” „Kostka leży na szafą” itd. •tworzenie liczby mnogiej do podanych wyrażeń: schowana koszula, szara sowa, szalony pomysł, srebrna szkatułka, stare sznurowadło, najciekawszy serial, szanowany sędzia, syn Szymona, dorosły kaszalot 6.Ćwiczenia końcowe – podsumowanie i krótkie omówienie zajęć, sukcesów dziecka, pochwała i nagroda za pracę Wyświetleń: 3243
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |