![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | FORUM | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Grażyna Kołtoniak, 2013-05-23 Wągrowiec Zajęcia zintegrowane, Konspekty Zajęcia korekcyjno-kompensacyjneGrażyna Kołtoniak Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne(matematyka) Klasa pierwsza liczba uczniów – 4 czas – 60 minut Temat:Rozróżnianie i kreślenie prostych figur geometrycznych. Cele: -usprawnianie koordynacji wzrokowo- ruchowej -wyrabianie orientacji przestrzennej -rozwijanie logicznego myślenia -rozwijanie sprawności manualnej -usprawnianie percepcji słuchowej -utrwalenie znajomości podst. figur geometrycznych Metody: - praktycznego działania - słowne - oglądowe 1) Zabawa orient-porządkowa -rozwijanie sprawności ruchowej, -rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i w przestrzeni Dzieci wykonują ćwiczenia ruchowe za nauczycielem. Treść rymowanki: „Prawa noga w przód, a rękoma zawiąż but. Powrót, przysiad, dwa podskoki, w miejscu biegaj, skłon głęboki. Wymach ramion w tył, do przodu- już rannego nie czuć chłodu.” 2) Rysowanie kół, kwadratów i prostokątów w powietrzu -usprawnianie koordynacji wzrokowo- ruchowej -wyrabianie orientacji w schemacie własnego ciała Dzieci za nauczycielem próbują rysować figury geom. w powietrzu przed sobą. Najpierw prawą, potem lewą ręką, następnie z boku obiema rękami. 3) Rzuty do celu -rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej Dzieci rzucają woreczkami (po 3 razy) do obręczy. 4) Łączenie w pary identycznych figur i obrazków -rozwijanie percepcji wzrokowej, -rozwijanie spostrzegawczości Do podanych wzorów dzieci dobierają identyczne figury z tabeli obok. 5) Dobieranie części do całości -rozwijanie uwagi i spostrzegawczości -rozwijanie percepcji wzrokowej Uczniowie dobierają pasujący element do podanej figury geometrycznej. 6) Rysowanie po śladzie -ćwiczenie koordynacji wzrokowo- ruchowej -kształcenie sprawności manualnej Dzieci rysują po śladzie podany wzór bez odrywania ręki od kartki. 7) Kolorowanie i przeliczanie -rozwijanie percepcji słuchowej -utrwalenie nazw podstawowych figur geometrycznych -kształcenie spostrzegawczości -rozwijanie logicznego myślenia Dzieci kolorują figury geometryczne według podanego kodu. Przeliczają i porównują, których figur jest najwięcej, następnie samodzielnie rysują odpowiednie figury geometryczne w podanym przez nauczyciela kolorze. 8) Rozwiązywanie zagadek matematycznych -usprawnianie percepcji słuchowej -rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej -rozwijanie logicznego myślenia Dzieci po wysłuchaniu zagadek matematycznych rysują w kratkach rozwiązanie z użyciem linijki i ekierki. 9) Układanie wzorów z patyczków -rozwijanie koordynacji wzrokowo- ruchowej -kształcenia spostrzegawczości Dzieci przeliczają zapałki w każdym układzie (na obrazku), następnie układają dowolny wzór z patyczków i rysują go. 10) Zadanie pracy domowej -utrwalenie poznanych figur geometrycznych Dzieci kolorują figury geometryczne odpowiednim kolorem (wg polecenia) Zgłoś błąd Wyświetleń: 985
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |