Katalog

Mariola Wiertel, 2013-05-23
Polanica-Zdrój

Język rosyjski, Konspekty

konspekt lekcji języka rosyjskiego

- n +

Konspekt lekcji języka rosyjskiego

Klasa: 1 e (grupa)
Szkoła: I LO im .B . Chrobrego w Kłodzku
Nauczyciel: Mariola Wiertel
Data: 16 kwietnia 2013

Temat: Что ты делаешь весь день?-Co robisz cały dzień?- opis czynności codziennych.
Formy pracy: frontalna, grupowa, indywidualna
Metody pracy: aktywizujące
Cele lekcji :

1) Ogólne (językowo-komunikacyjne)
-Przygotowanie ucznia do ustnej wypowiedzi na temat zajęć codziennych w różne pory dnia oraz nazywanie czynności z tym związanych.
-Powtórzenie konstrukcji leksykalno-gramatycznych umożliwiających zbudowanie powyższych wypowiedzi.-przyimek после rzeczownikami i czasowniki zwykłe i zwrotne.
-Powtórzenie i utrwalenie poznanych z lekcji poprzednich wyrażeń leksykalnych

2) Operacyjne –uczeń :
-rozumie słyszaną wypowiedź
-potrafi zredagować ustną wypowiedź z użyciem poznanego słownictwa
-potrafi prowadzić rozmowę z nauczycielem na temat swojego dnia

PRZEBIEG LEKCJI

I. Faza organizacyjno-porządkowa:

Powitanie , sprawdzenie listy obecności, podanie tematu ,określenie celu lekcji ,sprawdzenie pracy domowej.(wyrażenia z tekstu z lekcji poprzedniej)-rekapitulacja wtórna oraz przeczytanie tekstu dodatkowego samodzielnie opracowanego przez uczniów.

II. Realizacja głównego celu lekcji: -praca w grupach –budowanie zdań z użyciem poznanych wyrażeń-tłumaczenie ich na język rosyjski.

N. dzieli U. na 4 grupy po 3 osoby. Każda grupa losuje kartonik z porami dnia i wyrażeniami w języku polskim ( podanymi na str.3 )

1-Co robisz rano? 3- Co robisz po szkole?
2-Co robisz w szkole? 4- Co robisz wieczorem?

Uczniowie pracują w grupach-5 min .a następnie każdy prezentuje po 2 zdania.
Cała prezentacja powinna zająć ok.10 minut.

Do pracy zaangażowany jest każdy uczeń.

III. Faza utrwalająco - podsumowująca .

1.Jeden uczeń opowiada o swoim dniu w formie dialogu z nauczycielem.-rekapitulacja pierwotna.
2.Nauczyciel zadaje i omawia pracę domową- przygotować w formie pisemnej i ustnej wypowiedź o swoim dniu. Uczniom szczególnie uzdolnionym (oraz innym chętnym) N. proponuje materiały z dodatkowym, trudniejszym słownictwem do wykorzystania w pracy domowej.
3.Ocena aktywności uczniów na lekcji.
4.Zaspiewanie piosenki – Белые розы.





Uwaga:w trakcie lekcji doskonalono wszystkie sprawności językowe z naciskiem na sprawność mówienia.


Konspekt opracowany do lekcji z podręcznika DIALOG 1.





















Что ты делаешь утром?

 wstawać o…
 myć się
 czyścić zęby
 ubierać się
 jeść śniadanie
 wychodzić do szkoły



Что ты делаешь в школе?

 jechać do szkoły…./ iść pieszo
 uczyć się w szkole
 słuchać nauczyciela
 pisać w zeszycie
 odpowiadać na pytania
 zadawać pytania



Что ты делаешь после школы?

 wracać do domu o …….
 jeść obiad
 myć naczynia
 odpoczywać
 wychodzić z psem
 odrabiać lekcje
Что ты делаешь вечером?

 jeść kolację
 oglądać TV
 serfować po Internecie
 czytać książkę
 brać prysznic
 kłaść się spać

Wyświetleń: 1203


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.