Katalog Mariola Wiertel, 2013-05-23 Polanica-Zdrój Język rosyjski, Konspekty konspekt lekcji języka rosyjskiegoKonspekt lekcji języka rosyjskiego Klasa: 1 e (grupa) Szkoła: I LO im .B . Chrobrego w Kłodzku Nauczyciel: Mariola Wiertel Data: 16 kwietnia 2013 Temat: Что ты делаешь весь день?-Co robisz cały dzień?- opis czynności codziennych. Formy pracy: frontalna, grupowa, indywidualna Metody pracy: aktywizujące Cele lekcji : 1) Ogólne (językowo-komunikacyjne) -Przygotowanie ucznia do ustnej wypowiedzi na temat zajęć codziennych w różne pory dnia oraz nazywanie czynności z tym związanych. -Powtórzenie konstrukcji leksykalno-gramatycznych umożliwiających zbudowanie powyższych wypowiedzi.-przyimek после rzeczownikami i czasowniki zwykłe i zwrotne. -Powtórzenie i utrwalenie poznanych z lekcji poprzednich wyrażeń leksykalnych 2) Operacyjne –uczeń : -rozumie słyszaną wypowiedź -potrafi zredagować ustną wypowiedź z użyciem poznanego słownictwa -potrafi prowadzić rozmowę z nauczycielem na temat swojego dnia PRZEBIEG LEKCJI I. Faza organizacyjno-porządkowa: Powitanie , sprawdzenie listy obecności, podanie tematu ,określenie celu lekcji ,sprawdzenie pracy domowej.(wyrażenia z tekstu z lekcji poprzedniej)-rekapitulacja wtórna oraz przeczytanie tekstu dodatkowego samodzielnie opracowanego przez uczniów. II. Realizacja głównego celu lekcji: -praca w grupach –budowanie zdań z użyciem poznanych wyrażeń-tłumaczenie ich na język rosyjski. N. dzieli U. na 4 grupy po 3 osoby. Każda grupa losuje kartonik z porami dnia i wyrażeniami w języku polskim ( podanymi na str.3 ) 1-Co robisz rano? 3- Co robisz po szkole? 2-Co robisz w szkole? 4- Co robisz wieczorem? Uczniowie pracują w grupach-5 min .a następnie każdy prezentuje po 2 zdania. Cała prezentacja powinna zająć ok.10 minut. Do pracy zaangażowany jest każdy uczeń. III. Faza utrwalająco - podsumowująca . 1.Jeden uczeń opowiada o swoim dniu w formie dialogu z nauczycielem.-rekapitulacja pierwotna. 2.Nauczyciel zadaje i omawia pracę domową- przygotować w formie pisemnej i ustnej wypowiedź o swoim dniu. Uczniom szczególnie uzdolnionym (oraz innym chętnym) N. proponuje materiały z dodatkowym, trudniejszym słownictwem do wykorzystania w pracy domowej. 3.Ocena aktywności uczniów na lekcji. 4.Zaspiewanie piosenki – Белые розы. Uwaga:w trakcie lekcji doskonalono wszystkie sprawności językowe z naciskiem na sprawność mówienia. Konspekt opracowany do lekcji z podręcznika DIALOG 1. Что ты делаешь утром? wstawać o… myć się czyścić zęby ubierać się jeść śniadanie wychodzić do szkoły Что ты делаешь в школе? jechać do szkoły…./ iść pieszo uczyć się w szkole słuchać nauczyciela pisać w zeszycie odpowiadać na pytania zadawać pytania Что ты делаешь после школы? wracać do domu o ……. jeść obiad myć naczynia odpoczywać wychodzić z psem odrabiać lekcje Что ты делаешь вечером? jeść kolację oglądać TV serfować po Internecie czytać książkę brać prysznic kłaść się spać Wyświetleń: 1203
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |