Katalog Kamila Urbaniak, 2013-05-23 Bydgoszcz Zajęcia przedszkolne, Konspekty Zestaw zabaw ruchowych prowadzonych metodą A i M Kniessów z wykorzystaniem kręgli;Kamila Urbaniak SCENARIUSZ ZAJĘĆ 1. Grupa wiekowa: 4-latki; 2. Treści programowe: -Wykorzystanie naturalnej potrzeby ruchu dziecka w ćwiczeniach i zabawach opartych na metodzie A. M. Kniessów; - Zachęcanie dzieci do wszelkich zabaw związanych z ruchem; - Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni i możliwości wyżycia się; 3. Czas trwania zajęcia: 15- 20 min.; 4. Temat zajęć: Zestaw zabaw ruchowych prowadzonych metodą A i M Kniessów z wykorzystaniem kręgli; 5. Cele edukacyjne: Dziecko: - potrafi maszerować w kole; - potrafi wykonać ćwiczenia za wzorem nauczyciela; - wskazać podstawowe części własnego ciała; - ćwiczy zręczność i koordynację ruchową; - ćwiczy wszystkie grupy mięśniowe; - potrafi improwizować do muzyki; - prawidłowo reaguje na zmianę muzyki; 6. Metody nauczania: - praktycznego działania; - metoda twórcza A i M Kniessów; 7. Formy organizacyjne: - zbiorowa; - indywidualna; 8. Środki dydaktyczne: - po 2 kręgle dla każdego dziecka; - strój sportowy; - kaseta magnetofonowa z nagraną muzyką; 9. Miejsce ćwiczeń: - sala zabaw; 10. Literatura: - Cz. Cyrański, M.Kwaśniewska: Moje przedszkole. Program wychowania przedszkolnego, Kielce 2003; - R. Przyborowska- Wynimko: Nowe rytmy, Gdańsk 2004. 11. Przebieg zajęć: 1. Rytmizowanie słowa dzień – do – bry z uderzaniem rękoma o siebie. – Powitanie gościa. 2. Marsz po obwodzie koła – n-l rozdaje kręgle dzieciom. 3. Marsz po obwodzie koła: - na palcach – uderzanie kręglami o siebie nad głową (4 x); powtarzamy 3x - na piętach – uderzanie kręglami o siebie z tyłu (4x); 4. Rytmiczne uderzanie kręglami o siebie ( dzieci stoją w rozsypce w lekkim rozkroku, ręce wyprostowane): - 4x przed sobą; - 4x nad głową; powtarzamy 3x - 4x o uda; - 4x z prawej strony; - 4x z lewej strony; powtarzamy 3x - 4x z tyłu; 5. Ćwiczenia rąk w staniu. Rytmiczne wymachy do przodu: - jedną ręką 4x; - drugą ręką 4x; - raz jedną, raz drugą, na zmianę 4x; powtarzamy 2x - obiema naraz 4x; 6. Skłony tułowia do przodu i rytmiczne uderzanie o podłogę: - 4x przy lewej nodze; - 4x na środku, między nogami; powtarzamy 3 x - 4x przy prawej nodze; - wyprost, 4x nad głową; 7. Uderzanie pod kolanami: - 1x pod jednym, 1x pod drugim na zmianę; - 2x pod jednym, 2x pod drugim, 8. Ruchy naprzemienne – prawy łokieć do lewego kolana, lewy łokieć do prawego kolana; 9. Rytmiczne podskoki do szybkiej muzyki w różnych kierunkach z uderzaniem kręglami o siebie. 10. Ćwiczenia w siadzie rozkrocznym: - 4x skłon do lewej stopy; - 4x skłon między nogami; powtarzamy 2x - 4x skłon do prawej stopy; - wyprost; 11.Ćwiczenie stóp w siadzie rozkrocznym z toczeniem kręgli po podłodze ( od jednej stopy do drugiej); 12.Ćwiczenie w leżeniu na plecach, 1 kręgiel między stopami, drugi leży obok, podnoszenie i opadanie nóg z trzymaniem kręgla. 13. Ćwiczenie w leżeniu na brzuchu, 1 kręgiel trzymany za głową, lekkie unoszenie głowy ( 2x – przerwa); powtarzamy 4 x 14. Relaksacja- swobodne leżenie w dowolnej pozycji, odpoczywanie. 15. Ćwiczenie oddechowe „Ognisko”- dzieci odkładają kręgle w jedno miejsce, tworząc stos (ognisko), i rozdmuchują ogień. 16. Marsz po obwodzie koła- zakończenie zajęcia. Wyświetleń: 1121
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |