|
|
Katalog Małgorzata Całus, 2013-05-23 Częstochowa Język angielski, Konspekty Easter – poznajemy tradycje Świąt WielkanocnychKonspekt lekcji Imię i nazwisko nauczyciela: Małgorzata Całus Przedmiot: j. angielski Klasa: I b Data: 3.04.2012 Temat: Easter – poznajemy tradycje Świąt Wielkanocnych. Cele ogólne: 1. Rozwijanie sprawności językowych w zakresie mówienia, czytania, pisania i słuchania. 2. Rozwijanie umiejętności efektywnego współdziałania w zespole, skutecznego porozumiewania się, twórczego rozwiązywania problemów. 3. Rozwijanie w uczniach postawy ciekawości, otwartości i tolerancji wobec innych kultur. Cele szczegółowe: Po zakończeniu zajęć uczeń potrafi: 1. stosować słownictwo związane z nazwami symboli świątecznych, nazwami dni świątecznych oraz ze zwyczajami świątecznymi. 2. wyszukiwać informacje z tekstu. 3. odpowiadać na pytania do tekstu. 4. pracować w grupie. Metody: Metoda powtórzeniowa, praca z tekstem, metoda ćwiczeń praktycznych Pomoce dydaktyczne: Zeszyty, karty pracy, słowniki Przebieg lekcji: 1 Nauczyciel krótko wprowadza w temat, sprawdza listę obecności, następnie rozdaje przygotowane karty do uzupełnienia i objaśnia zadanie. Uczniowie w parach wypisują na karach swoje skojarzenia związane ze Świętami Wielkanocnymi. Para, która najszybciej wypisze 10 propozycji przedstawia je przy tablicy, inne zespoły uczniów dodają swoje skojarzenia. 2 Nauczyciel rozdaje tekst i objaśnia zadanie. Uczniowie indywidualnie czytają tekst. Zapoznają się z nim dokładnie. Mogą sporządzać notatki. 3 Nauczyciel prosi, aby uczniowie odłożyli teksty na bok, gdyż w następnej części zadania nie będą mieć do nich wglądu. Nauczyciel rozdaje karty z pytaniami do tekstu i objaśnia kolejne zadanie. 3 Uczniowie, w ramach uprzednio utworzonych grup zaznaczają na kartach odpowiedzi. Po zakończeniu zadania przekazują swoje kart odpowiedzi kolejnej grupie, która będzie sprawdzać poprawność wykonanego zadania. 4 Nauczyciel wyznacza uczniów z poszczególnych grup, którzy czytają poprawne odpowiedzi. 5 Nauczyciel rozdaje pytania do tekstu, w czasie tego zadania pozwala uczniom na korzystanie z tekstu. Każda grupa dostaje inny zestaw pytań. Uczniowie odnajdują w tekście odpowiedzi na podane im pytania. Następnie wyznaczona osoba z każdej grupy prezentuje skompletowane odpowiedzi na forum klasy. 6 Nauczyciel rozdaje krzyżówki i objaśnia zadanie. Po rozwiązaniu krzyżówek przybliża otrzymane hasło. Uczniowie w grupach rozwiązują krzyżówki. Wskazani uczniowie czytają poprawne odpowiedzi. 7 Nauczyciel objaśnia kolejne zadanie, prezentując wcześniej przygotowane losy. Wybrani uczniowie losują zadania do wykonania. Mogą konsultować się ze swoją grupą. 8 Nauczyciel wprowadza ćwiczenia powtarzające materiał, czyta pytania dotyczące tradycji Świąt Wielkanocnych. Chętni uczniowie odpowiadają na przedstawione pytania. 9 W miarę możliwości czasowych nauczyciel objaśnia dodatkowe zadanie – quiz. Uczniowie wykonują quiz, czytają poprawne odpowiedzi. 10 Nauczyciel zadaje pracę domową – napisz 6 zdań dotyczących tradycji Świąt wielkanocnych w twoim domu. Opracowała: Małgorzata Całus Wyświetleń: 944
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |