Katalog Małgorzata Całus, 2013-05-23 Częstochowa Język angielski, Konspekty „A Holiday Puzzle” – praca z tekstem.Scenariusz lekcji Imię i nazwisko nauczyciela: Małgorzata Całus Przedmiot: j. angielski Klasa: VI b Data: 10.03.2009 Temat: „A Holiday Puzzle” – praca z tekstem. Cele ogólne: 1. Rozwijanie sprawności językowych w zakresie mówienia, czytania, pisania i słuchania. 2. Rozwijanie umiejętności efektywnego współdziałania w zespole, skutecznego porozumiewania się, twórczego rozwiązywania problemów. Cele szczegółowe: Po zakończeniu zajęć uczeń potrafi: 1. użyć właściwą formę gramatyczną. 2. zastosować właściwe słownictwo. 3. budować zdania w czasie Present Simple z konstrukcją ‘love/like/dislike/hate + gerund’. 4. odpowiadać na pytania do tekstu 5. opowiadać o tym co lubi i czego nie lubi robić 6. pracować w grupie. Metody: Metoda powtórzeniowa, praca z tekstem, metoda słuchowa, metoda ćwiczeń praktycznych Pomoce dydaktyczne: podręcznik, ćwiczenia, zeszyt, kaseta, magnetofon, kartki ze wzorami do wypełnienia Przebieg lekcji: 1 Nauczyciel krótko wprowadza w temat, sprawdza listę obecności, następnie prosi wskazanych uczniów o przypomnienie wprowadzonego słownictwa. Wskazani uczniowie podają wyrażenia w języku angielskim. 2 Wskazuje tekst w podręczniku (ćw.1,2 str. 78). Prosi uczniów o wysłuchanie nagrania, śledzenie tekstu oraz zaznaczenie prawidłowych odpowiedzi. Wskazani uczniowie odczytują swoje odpowiedzi. 3 Nauczyciel zadaje pytania do tekstu. Wskazani uczniowie odpowiadają na podane przez nauczyciela pytania. 4 Nauczyciel rozdaje karty z krzyżówką i wyjaśnia zadanie. Uczniowie w grupach rozwiązują krzyżówkę i podają poprawne odpowiedzi. 5 Nauczyciel przypomina konstrukcję ‘love/like/dislike/hate + gerund’ i podaje uczniom karty ze słowami, z których to uczniowie mają stworzyć zdania. Uczniowie w parach tworzą zdania z podanych słów, a następnie wskazani uczniowie je odczytują. 6 Nauczyciel rozdaje uczniom karty z krótkimi tekstami i objaśnia zadanie. Uczniowie czytają krótkie teksty, a następnie wypełniają tabelkę z informacjami z tekstu, po czym wskazani uczniowie opowiadają o tym co lubią i czego nie lubią robić osoby z tekstów. Uczniowie stosują przy tym łączniki ‘and’ i ‘but’. 7 Nauczyciel rozdaje uczniom karty z tabelą i objaśnia zadanie. Uczniowie w grupach uzupełniają tabelę zgodnie z własnymi preferencjami, następnie wskazany uczeń opowiada o tym, co lubią i czego nie lubią robić. 8 Nauczyciel przygotowuje kartki z napisanymi na nich czynnościami i objaśnia zadanie. Uczniowie losują karteczki i przedstawiają grupie daną czynność. Zadaniem uczniów jest odgadnąć, co to za czynność. 9 W miarę możliwości czasowych nauczyciel objaśnia dodatkowe ćwiczenie (ćw. 4 str. 69) Uczniowie budują zdania na podstawie informacji podanej w tabeli. Wskazani uczniowie podają swoje odpowiedzi. 10 Nauczyciel zadaje pracę domową (ćw. 5 i 6 str. 69) Opracowała: Małgorzata Całus Wyświetleń: 920
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |