Katalog

Małgorzata Całus, 2013-05-23
Częstochowa

Język angielski, Konspekty

„A Holiday Puzzle” – praca z tekstem.

- n +

Scenariusz lekcji

Imię i nazwisko nauczyciela: Małgorzata Całus

Przedmiot: j. angielski Klasa: VI b Data: 10.03.2009

Temat: „A Holiday Puzzle” – praca z tekstem.

Cele ogólne:
1. Rozwijanie sprawności językowych w zakresie mówienia, czytania, pisania i słuchania.
2. Rozwijanie umiejętności efektywnego współdziałania w zespole, skutecznego porozumiewania się, twórczego rozwiązywania problemów.

Cele szczegółowe:
Po zakończeniu zajęć uczeń potrafi:
1. użyć właściwą formę gramatyczną.
2. zastosować właściwe słownictwo.
3. budować zdania w czasie Present Simple z konstrukcją ‘love/like/dislike/hate + gerund’.
4. odpowiadać na pytania do tekstu
5. opowiadać o tym co lubi i czego nie lubi robić
6. pracować w grupie.

Metody:
Metoda powtórzeniowa, praca z tekstem, metoda słuchowa, metoda ćwiczeń praktycznych

Pomoce dydaktyczne:
podręcznik, ćwiczenia, zeszyt, kaseta, magnetofon, kartki ze wzorami do wypełnienia

Przebieg lekcji:
1 Nauczyciel krótko wprowadza w temat, sprawdza listę obecności, następnie prosi wskazanych uczniów o przypomnienie wprowadzonego słownictwa. Wskazani uczniowie podają wyrażenia w języku angielskim.
2 Wskazuje tekst w podręczniku (ćw.1,2 str. 78). Prosi uczniów o wysłuchanie nagrania, śledzenie tekstu oraz zaznaczenie prawidłowych odpowiedzi. Wskazani uczniowie odczytują swoje odpowiedzi.
3 Nauczyciel zadaje pytania do tekstu. Wskazani uczniowie odpowiadają na podane przez nauczyciela pytania.
4 Nauczyciel rozdaje karty z krzyżówką i wyjaśnia zadanie. Uczniowie
w grupach rozwiązują krzyżówkę i podają poprawne odpowiedzi.
5 Nauczyciel przypomina konstrukcję ‘love/like/dislike/hate + gerund’ i podaje uczniom karty ze słowami, z których to uczniowie mają stworzyć zdania. Uczniowie w parach tworzą zdania z podanych słów, a następnie wskazani uczniowie je odczytują.
6 Nauczyciel rozdaje uczniom karty z krótkimi tekstami i objaśnia zadanie. Uczniowie czytają krótkie teksty, a następnie wypełniają tabelkę
z informacjami z tekstu, po czym wskazani uczniowie opowiadają o tym co lubią i czego nie lubią robić osoby z tekstów. Uczniowie stosują przy tym łączniki ‘and’ i ‘but’.
7 Nauczyciel rozdaje uczniom karty z tabelą i objaśnia zadanie. Uczniowie
w grupach uzupełniają tabelę zgodnie z własnymi preferencjami, następnie wskazany uczeń opowiada o tym, co lubią i czego nie lubią robić.
8 Nauczyciel przygotowuje kartki z napisanymi na nich czynnościami i objaśnia zadanie. Uczniowie losują karteczki i przedstawiają grupie daną czynność. Zadaniem uczniów jest odgadnąć, co to za czynność.
9 W miarę możliwości czasowych nauczyciel objaśnia dodatkowe ćwiczenie (ćw. 4 str. 69) Uczniowie budują zdania na podstawie informacji podanej
w tabeli. Wskazani uczniowie podają swoje odpowiedzi.
10 Nauczyciel zadaje pracę domową (ćw. 5 i 6 str. 69)

Opracowała:
Małgorzata Całus
Wyświetleń: 920


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.