![]() |
![]() |
Katalog Monika Kania, 2013-05-22 Sandomierz Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego§ 7 ust. 1 pkt 1 Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego. 1. Aktywne uczestnictwo w pracach organów szkoły - organizacja i czuwanie nad przebiegiem Europejskiego Dnia Języków Obcych - organizacja Dni Kultury Europejskiej - organizacja apelu szkolnego z okazji święta patrona szkoły - przygotowywanie uczniów do konkursów szkolnych i ogólnopolskich - organizacja Przedmiotowego Konkursu z języka angielskiego - organizacja i czuwanie nad przebiegiem międzyszkolnego konkursu z języka angielskiego - prowadzenie Szkolnego Kółka Teatralnego z języka angielskiego - prowadzenie szkolnego kółka wyrównawczego oraz kółka zainteresowań z języka angielskiego - prowadzenie zajęć w ramach „Bajkowej Szkoły” - opieka nad uczniami podczas dyskotek i wycieczek szkolnych 2. Współpraca z rodzicami - indywidualne spotkania z rodzicami, podczas wywiadówek szkolnych - pomoc rodzicom mającym problemy wychowawcze, wspólne rozwiązywanie problemów uczniów, analizowanie wyników nauczania - współpraca z pedagogiem szkolnym 3. Udział w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań - uczestnictwo w pracach Rady Pedagogicznej - współpraca z dyrektorem szkoły - wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania 4.Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego - gromadzenie dokumentacji 5.Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego - opis realizacji planu rozwoju zawodowego - autorefleksje § 7 ust. 1 pkt 2 Pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego. 1.Rozwijanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych - udział w zajęciach warsztatowych - zbieranie dokumentacji warsztatowych 2.Poszerzenie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez udział w wewnętrznych i zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego - udział w różnych formach doskonalenia zawodowego tj.: szkolenia, kursy, konferencje metodyczne - tworzenie i doskonalenie własnego warsztatu pracy – budowanie bazy materiałów i pomocy dydaktycznych, czasopism, testów, gier, itp. - uczestnictwo w spotkaniach szkoleniowych organizowanych przez wydawców podręczników - aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli - uczestniczenie w radach szkoleniowych - kontakt z ŚCDN- Kielce § 7 ust. 1 pkt 3 Poznawanie przepisów dotyczące systemu oświaty z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły w której odbywa się staż. 1.Analiza dokumentacji: - rozporządzanie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli - znowelizowanej Karty Nauczyciela - rozporządzenia MEN z 19 kwietnia 1999 r. w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych - ustawy o systemie oświaty z 1991r. 2. Poznanie procedury awansu zawodowego - zapoznanie się z odpowiednimi przepisami dotyczącymi awansu zawodowego nauczycieli - sporządzenie Planu Rozwoju Zawodowego - sporządzenie wniosku o rozpoczęcie stażu 3. Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego (publikacje w prasie oświatowej, Internet) - samodzielna lektura i analiza publikacji interpretujących zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego - dokumentowanie osiągnięć związanych z ubieganiem się o stopień nauczyciela mianowanego § 7 ust. 2 pkt 1 Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach. 1. Wstępna ocena własnych umiejętności - samoocena pracy i osiągnięć – określanie mocnych i słabych stron własnej działalności - równomierne rozłożenie planowanych prac - monitorowanie własnych osiągnięć 2.Współpraca z opiekunem stażu - nawiązanie współpracy oraz ustalenie zasad jej przebiegu - konsultacje z opiekunem - ustalenie terminów spotkań z opiekunem 3. Organizacja i doskonalenie własnego warsztatu, metod pracy pedagogicznej, analiza i dokumentacja własnych działań - realizowanie zadań szkolnych i edukacyjnych o których mowa w § 7 ust. 1 pkt 1 - poszerzenie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu o którym mowa w § 7 ust. 1 pkt 2 - analiza i wybór programów nauczania w oparciu o ich wartości merytoryczne - opracowanie planu pracy dydaktycznej na dany rok szkolny – tworzenie lub gromadzenie gotowych rozkładów materiałów i planów wynikowych - stosowanie przedmiotowego systemu oceniania z języka angielskiego - stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania - obserwacja zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli - prowadzenie zajęć w obecności opiekun - wzbogacenie pracowni językowej w pomoce dydaktyczne 4. Dzielenie się wiedzą - opublikowanie własnych prac na stronie internetowej § 7 ust.2 pkt 2 Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych. 1.Rozpoznawanie potrzeb rozwojowych i sytuacji rodzinnej uczniów - diagnozowanie środowiska uczniów - współpraca z pedagogiem szkolnym - zapoznanie z orzeczeniami i opiniami Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej - kontakty z rodzicami (indywidualne, zebrania klasowe, współpraca ze szkolną Radą Rodziców) - konsultacje z innymi nauczycielami - obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych - indywidualne rozmowy z uczniem 2.Uwzględnienie potrzeb rozwojowych uczniów i problematyki środowiska lokalnego w swojej pracy - współpraca z ŚCDN- Kielce - koło języka angielskiego dla uczniów mających problemy z nauka języka angielskiego - przygotowanie uczniów i prowadzenie konkursów przedmiotowych, opracowanie scenariuszy i regulaminów konkursów - opracowanie dodatkowych zestawów zadań dla uczniów najzdolniejszych - prowadzenie Szkolnego Kółka Teatralnego (sztuki, przedstawienia w języku angielski) - dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych uczniów, u których stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub specyficzne trudności w uczeniu się, umożliwiające sprostanie tym wymaganiom 3. Uwzględnienie w swojej pracy współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych - podejmowanie tematów z zakresu kultury, gospodarki oraz polityki krajów anglojęzycznych § 7 ust. 2 pkt 3 Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. 1. Doskonalenie umiejętności korzystania z komputera i Internetu, sprawne posługiwanie się technologią komputerową - wykorzystanie Internetu i jego zasobów w tworzeniu i realizacji procesu dydaktycznego - sporządzanie testów, ankiet, ćwiczeń na zajęcia lekcyjne przy pomocy komputera - sporządzenie dokumentacji przebiegu stażu na komputerze - przeglądanie i wykorzystywanie materiałów sporządzonych przez wydawnictwa językowe - kontakt z ŚCDN w Kielcach - publikacje własnych prac na stronie internetowej 2. Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej na lekcjach - korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych: 1)komputerowy słownik języka angielskiego 2) korzystanie z Internetu 3) programy do nauki języka na płytach CD - korzystanie z odtwarzaczy CD, DVD, rzutnika - prowadzenie lekcji w pracowni komputerowej lub multimedialnej § 7 ust.2 pkt 4 Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań 1. Systematyczne pogłębianie wiedzy z zakresu dydaktyki, psychologii oraz pedagogiki - pogłębianie wiedzy z zakresu: 1) zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi (ADHD) 2) pracy z uczniem z Zespołem Downa 3) pracy z uczniem niepełnosprawnym fizycznie - uczestniczenie w wybranych formach doskonalenia zawodowego 2. Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych - pozalekcyjne spotkania z uczniami (próby uczestników apeli szkolnych, opieka nad uczniami podczas wycieczek szkolnych i dyskotek szkolnych) - współorganizowanie wycieczek szkolnych § 7 ust.2 pkt 5 Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż. 1. Znajomość zasad funkcjonowania i organizacji szkoły. -samodzielna lektura i analiza przepisów dotyczących systemu funkcjonowania szkoły (Statutu Szkoły, Programu Wychowawczego, Programu Rozwoju Szkoły, WSO, Programu Profilaktycznego, przepisów BHP) - sporządzenie Planu Rozwoju Zawodowego w oparciu o w/w programy *Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz.U. z 8.12.2004 r. nr 260, poz.2593) Sporządziła: Monika Kania Zatwierdził: Wyświetleń: 737
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |