Katalog

Monika Kania, 2013-05-22
Sandomierz

Język angielski, Plany rozwoju zawodowego

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego

- n +

§ 7 ust. 1 pkt 1

Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych wynikających ze statutu szkoły oraz potrzeb szkoły i środowiska lokalnego.

1. Aktywne uczestnictwo w pracach organów szkoły
- organizacja i czuwanie nad przebiegiem Europejskiego Dnia Języków Obcych
- organizacja Dni Kultury Europejskiej
- organizacja apelu szkolnego z okazji święta patrona szkoły
- przygotowywanie uczniów do konkursów szkolnych i ogólnopolskich
- organizacja Przedmiotowego Konkursu z języka angielskiego
- organizacja i czuwanie nad przebiegiem międzyszkolnego konkursu z języka angielskiego
- prowadzenie Szkolnego Kółka Teatralnego z języka angielskiego
- prowadzenie szkolnego kółka wyrównawczego oraz kółka zainteresowań z języka angielskiego
- prowadzenie zajęć w ramach „Bajkowej Szkoły”
- opieka nad uczniami podczas dyskotek i wycieczek szkolnych

2. Współpraca z rodzicami
- indywidualne spotkania z rodzicami, podczas wywiadówek szkolnych
- pomoc rodzicom mającym problemy wychowawcze, wspólne rozwiązywanie problemów uczniów, analizowanie wyników nauczania
- współpraca z pedagogiem szkolnym

3. Udział w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji i wynikających z nich zadań
- uczestnictwo w pracach Rady Pedagogicznej
- współpraca z dyrektorem szkoły
- wdrażanie wewnątrzszkolnego systemu oceniania

4.Dokumentowanie realizacji planu rozwoju zawodowego
- gromadzenie dokumentacji

5.Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego
- opis realizacji planu rozwoju zawodowego
- autorefleksje


§ 7 ust. 1 pkt 2

Pogłębiać wiedzę i umiejętności zawodowe, samodzielnie lub przez udział w różnych formach kształcenia ustawicznego.

1.Rozwijanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych
- udział w zajęciach warsztatowych
- zbieranie dokumentacji warsztatowych

2.Poszerzenie wiedzy i umiejętności zawodowych poprzez udział w wewnętrznych i zewnętrznych formach doskonalenia zawodowego
- udział w różnych formach doskonalenia zawodowego tj.: szkolenia, kursy, konferencje metodyczne
- tworzenie i doskonalenie własnego warsztatu pracy – budowanie bazy materiałów i pomocy dydaktycznych, czasopism, testów, gier, itp.
- uczestnictwo w spotkaniach szkoleniowych organizowanych przez wydawców podręczników
- aktywny udział w wewnątrzszkolnym doskonaleniu nauczycieli
- uczestniczenie w radach szkoleniowych
- kontakt z ŚCDN- Kielce

§ 7 ust. 1 pkt 3
Poznawanie przepisów dotyczące systemu oświaty z uwzględnieniem specyfiki, typu i rodzaju szkoły w której odbywa się staż.

1.Analiza dokumentacji:
- rozporządzanie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
- znowelizowanej Karty Nauczyciela
- rozporządzenia MEN z 19 kwietnia 1999 r. w sprawie zasad oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania egzaminów i sprawdzianów w szkołach publicznych
- ustawy o systemie oświaty z 1991r.

2. Poznanie procedury awansu zawodowego
- zapoznanie się z odpowiednimi przepisami dotyczącymi awansu zawodowego nauczycieli
- sporządzenie Planu Rozwoju Zawodowego
- sporządzenie wniosku o rozpoczęcie stażu

3. Zapoznanie się z publikacjami interpretującymi zasady ubiegania się
o stopnie awansu zawodowego (publikacje w prasie oświatowej, Internet)
- samodzielna lektura i analiza publikacji interpretujących zasady ubiegania się o stopnie awansu zawodowego
- dokumentowanie osiągnięć związanych z ubieganiem się o stopień nauczyciela mianowanego

§ 7 ust. 2 pkt 1

Umiejętność organizacji i doskonalenia warsztatu pracy, dokonywania ewaluacji własnych działań, a także oceniania ich skuteczności i dokonywania zmian w tych działaniach.

1. Wstępna ocena własnych umiejętności
- samoocena pracy i osiągnięć – określanie mocnych i słabych stron własnej działalności
- równomierne rozłożenie planowanych prac
- monitorowanie własnych osiągnięć
2.Współpraca z opiekunem stażu
- nawiązanie współpracy oraz ustalenie zasad jej przebiegu
- konsultacje z opiekunem
- ustalenie terminów spotkań z opiekunem

3. Organizacja i doskonalenie własnego warsztatu, metod pracy pedagogicznej, analiza i dokumentacja własnych działań
- realizowanie zadań szkolnych i edukacyjnych o których mowa w § 7 ust. 1 pkt 1
- poszerzenie wiedzy i umiejętności poprzez aktywny udział w wewnątrzszkolnym i zewnątrzszkolnym doskonaleniu o którym mowa w § 7 ust. 1 pkt 2
- analiza i wybór programów nauczania w oparciu o ich wartości merytoryczne
- opracowanie planu pracy dydaktycznej na dany rok szkolny – tworzenie lub gromadzenie gotowych rozkładów materiałów i planów wynikowych
- stosowanie przedmiotowego systemu oceniania z języka angielskiego
- stosowanie w procesie dydaktycznym aktywnych metod nauczania
- obserwacja zajęć prowadzonych przez innych nauczycieli
- prowadzenie zajęć w obecności opiekun
- wzbogacenie pracowni językowej w pomoce dydaktyczne
4. Dzielenie się wiedzą
- opublikowanie własnych prac na stronie internetowej

§ 7 ust.2 pkt 2

Umiejętność uwzględniania w pracy potrzeb rozwojowych uczniów, problematyki środowiska lokalnego oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.

1.Rozpoznawanie potrzeb rozwojowych i sytuacji rodzinnej uczniów
- diagnozowanie środowiska uczniów
- współpraca z pedagogiem szkolnym
- zapoznanie z orzeczeniami i opiniami Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej
- kontakty z rodzicami (indywidualne, zebrania klasowe, współpraca ze szkolną Radą Rodziców)
- konsultacje z innymi nauczycielami
- obserwacja uczniów w sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych
- indywidualne rozmowy z uczniem

2.Uwzględnienie potrzeb rozwojowych uczniów i problematyki środowiska lokalnego w swojej pracy
- współpraca z ŚCDN- Kielce
- koło języka angielskiego dla uczniów mających problemy z nauka języka angielskiego
- przygotowanie uczniów i prowadzenie konkursów przedmiotowych, opracowanie scenariuszy i regulaminów konkursów
- opracowanie dodatkowych zestawów zadań dla uczniów najzdolniejszych
- prowadzenie Szkolnego Kółka Teatralnego (sztuki, przedstawienia w języku angielski)
- dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych uczniów, u których stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub specyficzne trudności w uczeniu się, umożliwiające sprostanie tym wymaganiom

3. Uwzględnienie w swojej pracy współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych
- podejmowanie tematów z zakresu kultury, gospodarki oraz polityki krajów anglojęzycznych

§ 7 ust. 2 pkt 3

Umiejętność wykorzystywania w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej.

1. Doskonalenie umiejętności korzystania z komputera i Internetu, sprawne posługiwanie się technologią komputerową
- wykorzystanie Internetu i jego zasobów w tworzeniu i realizacji procesu dydaktycznego
- sporządzanie testów, ankiet, ćwiczeń na zajęcia lekcyjne przy pomocy komputera
- sporządzenie dokumentacji przebiegu stażu na komputerze
- przeglądanie i wykorzystywanie materiałów sporządzonych przez wydawnictwa językowe
- kontakt z ŚCDN w Kielcach
- publikacje własnych prac na stronie internetowej

2. Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej na lekcjach

- korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych:
1)komputerowy słownik języka angielskiego
2) korzystanie z Internetu
3) programy do nauki języka na płytach CD
- korzystanie z odtwarzaczy CD, DVD, rzutnika
- prowadzenie lekcji w pracowni komputerowej lub multimedialnej

§ 7 ust.2 pkt 4

Umiejętność zastosowania wiedzy z zakresu psychologii, pedagogiki i dydaktyki oraz ogólnych zagadnień z zakresu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w rozwiązywaniu problemów związanych z zakresem realizowanych przez nauczyciela zadań

1. Systematyczne pogłębianie wiedzy z zakresu dydaktyki, psychologii oraz pedagogiki
- pogłębianie wiedzy z zakresu:
1) zespołu nadpobudliwości psychoruchowej z zaburzeniami koncentracji uwagi (ADHD)
2) pracy z uczniem z Zespołem Downa
3) pracy z uczniem niepełnosprawnym fizycznie
- uczestniczenie w wybranych formach doskonalenia zawodowego

2. Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych
- pozalekcyjne spotkania z uczniami (próby uczestników apeli szkolnych, opieka nad uczniami podczas wycieczek szkolnych i dyskotek szkolnych)
- współorganizowanie wycieczek szkolnych
§ 7 ust.2 pkt 5

Umiejętność posługiwania się przepisami dotyczącymi systemu oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich, w zakresie funkcjonowania szkoły, w której nauczyciel odbywał staż.

1. Znajomość zasad funkcjonowania i organizacji szkoły.
-samodzielna lektura i analiza przepisów dotyczących systemu funkcjonowania szkoły (Statutu Szkoły, Programu Wychowawczego, Programu Rozwoju Szkoły, WSO, Programu Profilaktycznego, przepisów BHP)
- sporządzenie Planu Rozwoju Zawodowego w oparciu o w/w programy








*Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli

(Dz.U. z 8.12.2004 r. nr 260, poz.2593)







Sporządziła: Monika Kania Zatwierdził:
Wyświetleń: 737


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.