Katalog KATARZYNA TALAROWSKA, 2013-05-22 ŁOWICZ Język angielski, Konspekty KONSPEKT NA LEKCJĘ JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE IIIPodręcznik New Sparks Plus 3 Zrealizowano: Liczba uczniów: TEMAT LEKCJI Konstrukcja - There is…/There are…. . Przyimki miejsca: in, on, under, behind. CELE LEKCJI: GŁÓWNY: * rozwijanie umiejętności rozumienia ze słuchu * rozwijanie umiejętności mówienia * rozwijanie umiejętności tłumaczenia * doskonalenie umiejętności zapamiętywania * doskonalenie umiejętności pisania OPERACYJNY: UCZEŃ POTRAFI: * rozpoznać i nazwać pomieszczenia w domu i meble * wysłuchać i powiedzieć wierszyk * przetłumaczyć zdania na język polski – z pomocą nauczyciela * wskazać różnicę pomiędzy liczbą pojedynczą i mnogą * wskazać słowa i rysunki na podstawie usłyszanych informacji * uzupełnić zdania nazwami mebli na podstawie rysunku * stwierdzić czy zdania są prawdziwe czy fałszywe METODY PRACY: praca z tekstem słuchanym i pisanym, metoda słowna, pokaz ŚRODKI DYDAKTYCZNE: podręcznik, zeszyt ćwiczeń, karty obrazkowe, karty pracy, realia, tablica, magnetofon, CD FORMY PRACY: praca zbiorowa, praca indywidualna PRZEBIEG LEKCJI 1. Powitanie klasy 2. Sprawdzenie obecności 3. Realizacja lekcji 1. „Lustro” - rozgrzewka Nauczyciel przedstawia czynności, które zazwyczaj odbywają się w określonym pomieszczeniu w domu, a uczniowie maja odgadnąć, które to pomieszczenie. Następnie nauczyciel pokazuje czynności, a uczniowie muszą naśladować ruchy nauczyciela i podać nazwy mebli. 2. Prezentacja – przyimki miejsca Nauczyciel, za pomocą przedmiotów i mebli w klasie, przedstawia przyimki określające położenie. Następnie prosi uczniów, aby umieścili przybory szkolne tam, gdzie im dyktuje. 3. Wierszyk Uczniowie słuchają wierszyka i starają się pokazywać usłyszane nazwy zwierząt i mebli. Następnie, wspólnie z nauczycielem, uczniowie powtarzają wierszyk. 4. Konstrukcja „There is… / There are… Nauczyciel wyjaśnia konstrukcję zdań „there is… / there are…”. Następnie uczniowie wraz z nauczycielem tłumaczą na język polski zdania z wierszyka. 5. Słuchanie Uczniowie słuchają nagrania i wskazują odpowiedni obrazek. Następnie mają powtórzyć usłyszane słowa, a potem wybrać cyfrę – 1,2,3,4 i dopasować usłyszane zdanie do obrazka. 6. Pisanie Uczniowie mają za zdanie uzupełnić luki w zdaniach używając nazw mebli na podstawie rysunku. 7. Prawda – fałsz – ćwiczenie utrwalające Uczniowie otrzymują karty pracy. Na kartach, uczniowie wspólnie z nauczycielem, mają przeczytać zdania i sprawdzić czy zdanie to zgadza się z przedstawionym obrazkiem. 4. Podsumowanie lekcji i ocena pracy uczniów na lekcji 5. Zadanie pracy domowej Uczniowie mają nauczyć się czytać wiersz <ćw. 3 s. 19>, a także wykonać zadanie z zeszytu ćwiczeń – ćw. 3 s. 11. 6. Pożegnanie z klasą Wyświetleń: 2612
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |