AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Mart-Szajner, 2013-05-16
Lublin

Język polski, Plany pracy

Program koła literackiego

- n +

PROGRAM PRACY KOŁA LITERACKIEGO

DLA UCZNIÓW KLAS IV- VI W ROKU SZKOLNYM ………………………………


CEL OGÓLNY

1. Doskonalenie umiejętności polonistycznych uczniów.
2. Rozbudzanie zainteresowań językiem i literaturą piękną.
3. Wyzwalanie aktywności artystycznej.

CELE SZCZEGÓŁOWE

- zapoznanie się z zasadami redagowania tekstów literackich (dziennikarskich),
- kształcenie poprawności stylistycznej, frazeologicznej, ortograficznej,
- rozwijanie zdolności intelektualnych oraz osobowości uczniów,
-rozwijanie aktywności twórczej,
-rozwijanie umiejętności odbioru różnych tekstów kultury,
-kształcenie umiejętności skutecznego komunikowania się,
-motywowanie do samokształcenia,
-rozwijanie umiejętności myślenia i formułowania własnych sądów.


PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW

-czytanie i różnorodne przekształcanie tekstów literackich,
-tworzenie własnych tekstów literackich, poetyckich, użytkowych,
-gry dydaktyczne służące wprowadzeniu w problematykę zajęć,
-udział w konkursach szkolnych i międzyszkolnych,
- gromadzenie, porządkowanie i selekcjonowanie informacji,
-korzystanie z informacji klasycznej i multimedialnej,
-redagowanie tekstów literackich, poetyckich i użytkowych.


EWALUACJA

-karty pracy, krzyżówki, rebusy, ćwiczenia rozwijające twórcze myślenie,
-redagowanie tekstu użytkowego i formy literackiej,
-prezentacja prac konkursowych.

PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA
-zbieranie materiałów, redagowanie notatek i ich publikacja na szkolnej stronie internetowej,
-osiągnięcie dobrych i bardzo dobrych wyników w konkursach szkolnych i międzyszkolnych ze szczególnym uwzględnieniem konkursu humanistycznego,
-rozwiniecie indywidualnych zdolności twórczych,
- wzrost zainteresowania językiem i literaturą piękną,
-postawa twórcza przy rozwiązywaniu zadań.




ZADANIA

SPODZIEWANE EFEKTY
UWAGI

Zapoznanie się z zasadami redagowania różnych form wypowiedzi dziennikarskiej: wywiad, sprawozdanie, ankieta, sondaż, artykuł, reportaż.


Twórcza postawa uczniów-tworzenie samodzielnych tekstów literackich.

Ćwiczenia frazeologiczne, stylistyczne, ortograficzne.

Poprawność stylistyczna, frazeologiczna, ortograficzna redagowanych prac.


Redagowanie spójnych, logicznych wypowiedzi, dobrych pod względem treści i formy.

Redagowanie tekstów dziennikarskich do umieszczenia na szkolnej stronie internetowej.

Przygotowywanie
i redagowanie artykułów,
dyskusje nad poszczególnymi tekstami
i ich korekta, kompletowanie materiałów.

Czytanie i różnorodne przekształcanie tekstów literackich.
Redagowanie własnych tekstów literackich, poetyckich
i użytkowych.


Redagowanie tekstów literackich
i użytkowych związanych
z tematem konkursu.

Tworzenie samodzielnych prac literackich na dany temat.

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1298


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.