![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
AWANS | INFORMACJE | Dla nauczyciela | Dla ucznia | LOGOWANIE |
![]() |
![]() |
Katalog Anna Mart-Szajner, 2013-05-16 Lublin Język polski, Plany pracy Program koła literackiegoPROGRAM PRACY KOŁA LITERACKIEGO DLA UCZNIÓW KLAS IV- VI W ROKU SZKOLNYM ……………………………… CEL OGÓLNY 1. Doskonalenie umiejętności polonistycznych uczniów. 2. Rozbudzanie zainteresowań językiem i literaturą piękną. 3. Wyzwalanie aktywności artystycznej. CELE SZCZEGÓŁOWE - zapoznanie się z zasadami redagowania tekstów literackich (dziennikarskich), - kształcenie poprawności stylistycznej, frazeologicznej, ortograficznej, - rozwijanie zdolności intelektualnych oraz osobowości uczniów, -rozwijanie aktywności twórczej, -rozwijanie umiejętności odbioru różnych tekstów kultury, -kształcenie umiejętności skutecznego komunikowania się, -motywowanie do samokształcenia, -rozwijanie umiejętności myślenia i formułowania własnych sądów. PROCEDURY OSIĄGANIA CELÓW -czytanie i różnorodne przekształcanie tekstów literackich, -tworzenie własnych tekstów literackich, poetyckich, użytkowych, -gry dydaktyczne służące wprowadzeniu w problematykę zajęć, -udział w konkursach szkolnych i międzyszkolnych, - gromadzenie, porządkowanie i selekcjonowanie informacji, -korzystanie z informacji klasycznej i multimedialnej, -redagowanie tekstów literackich, poetyckich i użytkowych. EWALUACJA -karty pracy, krzyżówki, rebusy, ćwiczenia rozwijające twórcze myślenie, -redagowanie tekstu użytkowego i formy literackiej, -prezentacja prac konkursowych. PRZEWIDYWANE OSIĄGNIĘCIA -zbieranie materiałów, redagowanie notatek i ich publikacja na szkolnej stronie internetowej, -osiągnięcie dobrych i bardzo dobrych wyników w konkursach szkolnych i międzyszkolnych ze szczególnym uwzględnieniem konkursu humanistycznego, -rozwiniecie indywidualnych zdolności twórczych, - wzrost zainteresowania językiem i literaturą piękną, -postawa twórcza przy rozwiązywaniu zadań. ZADANIA SPODZIEWANE EFEKTY UWAGI Zapoznanie się z zasadami redagowania różnych form wypowiedzi dziennikarskiej: wywiad, sprawozdanie, ankieta, sondaż, artykuł, reportaż. Twórcza postawa uczniów-tworzenie samodzielnych tekstów literackich. Ćwiczenia frazeologiczne, stylistyczne, ortograficzne. Poprawność stylistyczna, frazeologiczna, ortograficzna redagowanych prac. Redagowanie spójnych, logicznych wypowiedzi, dobrych pod względem treści i formy. Redagowanie tekstów dziennikarskich do umieszczenia na szkolnej stronie internetowej. Przygotowywanie i redagowanie artykułów, dyskusje nad poszczególnymi tekstami i ich korekta, kompletowanie materiałów. Czytanie i różnorodne przekształcanie tekstów literackich. Redagowanie własnych tekstów literackich, poetyckich i użytkowych. Redagowanie tekstów literackich i użytkowych związanych z tematem konkursu. Tworzenie samodzielnych prac literackich na dany temat. Zgłoś błąd Wyświetleń: 1298
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |