Katalog Sylwia Supeł, 2013-05-14 Rawa Mazowiecka Matematyka, Konspekty Konspekt lekcji matematyki w klasie drugiej gimnazjumKonspekt lekcji matematyki w klasie drugiej gimnazjum Temat: Jak się posługiwać własnościami czworokątów? Po zakończeniu zajęć uczeń potrafi: · rozpoznać, nazwać i narysować różne rodzaje czworokątów, · podać własności danej grupy czworokątów, · rozwiązywać zadania, stosując własności czworokątów, · obliczać długości boków i miary kątów czworokąta, · obliczać obwody czworokątów. Metody pracy: · praca z podręcznikiem, · praca w parach, · dyskusja, · ćwiczenia. Materiały i środki dydaktyczne: · figury z papieru (kwadraty, prostokąty, romby, równoległoboki, trapezy), · kartki z nazwami figur · kartki z opisem figur · podręcznik, zeszyt ćwiczeń – Matematyka, klasa II gimnazjum, M. Świst, B. Zielińska; Oficyna Edukacyjna* Krzysztof Pazdro Planowany przebieg zajęć: 1. Wprowadzenie - Nauczyciel poleca, by uczniowie, siedzący w parach, podzielili czworokąty z papieru na grupy, przyporządkowali im odpowiednie nazwy i właściwy opis (załącznik nr 1). - Następnie uczniowie prezentują i uzasadniają swój podział figur, omawiają jedną grupę figur podając własności danej grupy na podstawie informacji podanych na rysunku. 2. Działanie - Uczniowie głośno rozwiązują zadanie 5/144 (Z pomocą nauczyciela formułują wniosek: w każdym czworokącie suma miar jego kątów jest równa 360°). - Uczniowie rozwiązują zadania: 8 /145 (rysują równoległobok w zeszytach, obliczają miarę wskazanego kąta) oraz 9/145 (rysują trapez w zeszytach, obliczają długość boku). Następnie jeden z uczniów uzasadnia obliczenia na tablicy. W razie wątpliwości nauczyciel wyjaśnia je. 3. Podsumowanie Uczniowie powtarzają i omawiają poznane czworokąty, dokonują samooceny swojej pracy (załącznik nr 2). Zadanie domowe – zad. 10/145(podręcznik), dla chętnych zadanie 11/145(podręcznik), 7/25(zeszyt ćwiczeń). Załącznik nr 1 TRAPEZY PROSTOKĄTY ROMBY KWADRATY RÓWNOLEGŁOBOKI Czworokąty, w których boki są równej długości. Czworokąty, w których co najmniej dwa boki są równoległe. Czworokąty, w których wszystkie kąty są proste. Czworokąty, w których dwie pary boków są równoległe. Czworokąty, w których wszystkie boki są równe i wszystkie kąty są proste. Załącznik nr 2. Karta samooceny ucznia po lekcji (podkreśl jedną odpowiedź) 1. Twoim zdaniem temat lekcji był ciekawy i spełnił Twoje oczekiwania: - niewystarczająco - średnio - dobrze 2. Lekcja była – Twoim zdaniem: - interesująca - nudna - nijaka 3. Jaki był Twój udział w rozwiązywaniu zadań? - bardzo aktywny - średnio aktywny - mało aktywny 4. Pracowałem/am: - z przyjemnością - bez przyjemności 5. Zrozumiałem/am: - wszystko - prawie wszystko - niewiele 6. Za aktywny udział w lekcji chciałbym/chciałabym wyróżnić następujące osoby: …............................................................................................................................ Opracowała: Sylwia Supeł Wyświetleń: 1040
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |