Katalog Dymitr Pastuch, 2013-05-14 Łuków Język angielski, Plany rozwoju zawodowego Plan Rozwoju (tabela)Dmytro Pastukh nauczyciel języka angielskiego Zespół Szkół nr 4 w Łukowie PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJĄCEGO SIĘ O STOPIEŃ NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Data rozpoczęcia stażu: 1 września 2010 r. Data zakończenia stażu: 31 maja 2013 r. Czynności organizacyjne Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Zapoznanie z procedurą awansu zawodowego Analiza przepisów dotyczących awansu zawodowego nauczycieli (Karta Nauczyciela, Rozporządzenie MENiS z 1 grudnia 2004 r. z późniejszymi zmianami w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli) Sierpień - wrzesień 2010 r. Wniosek o rozpoczęcie stażu 2. Przygotowanie planu rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowego do 31 sierpnia 2010 r. Plan rozwoju zawodowego 3. Dokumentowanie przebiegu stażu Gromadzenie dokumentów potwierdzających realizację wymagań, opracowanie materiałów z przebiegu stażu Na bieżąco Potwierdzenia, zaświadczenia, opracowane materiały 4. Opracowanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju Przygotowanie sprawozdania z realizacji zatwierdzonego planu rozwoju Czerwiec 2013 r. Sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego. REALIZACJA POSZCZEGÓLNYCH PUNKTÓW ROZPORZĄDZENIA DOTYCZACYCH AWANSU ZAWODOWEGO Uzyskanie pozytywnych efektów w pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienie jakości pracy szkoły. (§ 8 ust. 2 pkt 1) Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Uczestniczenie w różnych formach doskonalenia służących własnemu rozwojowi i podniesieniu poziomu jakości pracy szkoły - aktywny udział w różnych formach doskonalenia zawodowego adekwatnego do potrzeb nauczyciela i szkoły - udział w szkoleniowych radach pedagogicznych - udział w kursie na temat problemów dysleksji w nauczaniu języka angielskiego Cały okres stażu Zaświadczenia 2. Samodzielne pogłębianie wiedzy i umiejętności - studiowanie literatury dydaktyczno-metodycznej i wykorzystanie Internetu w celu aktualizacji problemów oświatowych oraz poszukiwania nowych pomysłów Cały okres stażu Zestawienie bibliograficzne, adresy stron WWW 3. Doskonalenie warsztatu i metod pracy pedagogicznej - zakup literatury specjalistycznej i pomocy naukowych (słowniki, repetytoria, poradniki gramatyczne) - wzbogacanie biblioteki szkolnej w literaturę angielskojęzyczną – utwory literackie w oryginalnej wersji językowej - udział w różnych formach kształcenia i doskonalenia zawodowego związanych z metodyką nauczania jęz. angielskiego Cały okres stażu Zaświadczenia 4. Doskonalenie umiejętności oceniania osiągnięć uczniów - opracowanie wymagań edukacyjnych z języka angielskiego oraz planów wynikowych z wyszczególnieniem treści podstawy programowej - przeprowadzenie testu diagnozującego z języka angielskiego w klasach pierwszych w celu ustalenia poziomu wiadomości i umiejętności uczniów po gimnazjum oraz dostosowania metod i form pracy Cały okres stażu Sierpień – wrzesień 2010 r. Wrzesień 2010, 2011, 2012 Wymagania i plany wynikowe Wyniki i ich analiza 5. Poszerzanie wiedzy i umiejętności podejmowania działań na rzecz podwyższenia jakości pracy szkoły - udział w pracy komisji przedmiotowej poprzez analizę wyników testu diagnozującego, wyników matury próbnej i właściwej, udział w lekcjach otwartych - zachęcanie uczniów do udziału w Olimpiadzie Języka Angielskiego oraz pomoc w przygotowaniu do niej Cały okres stażu Dyplomy, testy, protokoły 6. Praca z uczniem zdolnym - opracowanie i wdrożenie planu pracy koła języka angielskiego mającego na celu przygotowanie uczniów do Olimpiady Języka Angielskiego - realizacja i ewaluacja planu. Wrzesień 2010 r. Plan, sprawozdanie 7. Praca z uczniem mającym trudności w nauce - opracowanie i wdrożenie planu pracy zajęć w ramach konsultacji przedmiotowych - dostosowanie metod i form pracy do potrzeb i możliwości uczniów. - realizacja zajęć i ewaluacja planu pracy Okres stażu Plan, sprawozdanie 8. Przygotowanie uczniów do egzaminu maturalnego z języka angielskiego Prowadzenie dodatkowych zajęć dla uczniów deklarujących zdawanie egzaminu maturalnego na poziomie rozszerzonym: doskonalenie umiejętności wypowiedzi pisemnej i ustnej, umiejętności rozumienia tekstu czytanego i słuchanego oraz umiejętność rozpoznawania i zastosowanie struktur leksykalno-gramatycznych na poziomie rozszerzonym Cały okres stażu Dziennik zajęć 9. Współpraca z rodzicami Spotkania z rodzicami, spotkania indywidualne w celu omówienia wyników nauczania oraz ustalenia zależności wyników od frekwencji Cały okres stażu Harmonogram spotkań, listy obecności Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. (§ 8 ust. 2 pkt 2) Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Umiejętność korzystania z technologii komputerowej. - przygotowywanie testów, ankiet, planów wynikowych i konspektów techniką komputerową. - analiza wyników egzaminu maturalnego poprzez wykorzystanie arkusza kalkulacyjnego. Na bieżąco Cyklicznie po każdym egzaminie Przykłady wydruków Przykłady wydruków 2. Wykorzystanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej. - korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, filmów, słowników internetowych - zainstalowanie i wykorzystanie podczas lekcji sieciowego programu edukacyjnego „Supermemo” - wykorzystanie serwisów edukacyjnych związanych z nauką języka obcego - prowadzenie lekcji z wykorzystaniem Internetu jako źródła informacji - zachęcanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej oraz Internetu podczas przygotowania projektów, prezentacji oraz w trakcie przygotowania do konkursó w i olimpiad - zorganizowanie konkursu na temat dziedzictwa kulturalnego krajów anglojęzycznych w formie prezentacji multimedialnej. Okres stażu Okres stażu Okres stażu Okres stażu Luty 2011 r. Opis wykorzystania, adresy stron Adresy stron Scenariusze zajęć Prace uczniów Prace uczniów Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami. (§ 8 ust. 2 pkt 3) Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Prowadzenie zajęć otwartych - prowadzenie zajęć otwartych i lekcji koleżeńskich w szczególności dla nauczycieli stażystów i nauczycieli kontraktowych W okresie stażu Scenariusze lekcji, sprawozdania, potwierdzenie obecności nauczycieli 2. Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem - dzielenie się wiedzą z nauczycielami Komisji Językowej z odbytych szkoleń - przygotowanie i opublikowanie materiałów dotyczących doświadczeń z pracy (plan rozwoju, sprawozdania, scenariusze zajęć) Okres stażu Okres stażu Potwierdzenie Adres strony 3. Udzielanie pomocy - udostępnianie opracowanych testów, sprawdzianów, scenariuszy, planów wynikowych (Internet, biblioteka szkolna, pedagogiczna) - opracowanie wraz z innymi nauczycielami PSO zgodnego z maturalnymi wymaganiami edukacyjnymi Okres stażu Podziękowania, przykładowe materiały PSO Opracowanie i wdrożenie programu dotyczącego działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. (§ 8 ust. 2 pkt 4a) Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Nabywanie umiejętności autorskiego projektowania własnych działań - opracowanie i wdrożenie planu pracy koła języka angielskiego mającego na celu przygotowanie uczniów do egzaminu maturalnego na poziomie rozszerzonym - opracowanie i wdrożenie programu: „Elementy edukacji zdrowotnej w języku angielskim” dla klas z rozszerzonym programem nauczana biologii i chemii Październik 2010 r. Grudzień 2010 r. Opracowany program, sprawozdanie Opracowany program, sprawozdanie Wykonywanie zadań doradcy metodycznego, egzaminatora okręgowej komisji egzaminacyjnej, eksperta komisji kwalifikacyjnej lub egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy (§ 8 ust. 2 pkt 4b) Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Wykonywanie zadań egzaminatora dla egzaminu maturalnego z języka angielskiego - sprawdzanie pisemnych prac maturalnych uczniów. W trakcie egzaminu maturalnego Zaświadczenia z OKE o pełnieniu funkcji Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych. (§ 8 ust. 2 pkt 4c) Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Rozwijanie zainteresowań młodzieży - przygotowanie lekcji związanych z zainteresowaniami uczniów - prowadzenie szkolnego zespołu muzyczno-wokalnego: przygotowanie imprez okolicznościowych oraz temetycznych Cały okres stażu Materiały, scenariusze lekcji Zdjęcia z występów zespołu, nagrania 2. Organizowanie konkursów przedmiotowych - zachęcanie uczniów do udziału w konkursach - przeprowadzenie pozaszkolnych konkursów języka angielskiego - organizacja konkursu na najlepsze opowiadanie fikcyjne „I’m a short story writer” - organizacja konkursu Piosenki Angielskiej Cały okres stażu Cały okres stażu Grudzień 2010 r. Rok szkolny 2011-2012 Prace uczniów, protokół Prace uczniów, protokół Protokół, zdjęcia 3. Organizowanie konkursów międzyprzedmiotowych. - organizacja konkursu “Computer science in English/Informatyka po angielsku” - organizacja konkursu „Folk songs/Pieśni ludowe” w trzech językach: angielskim, rosyjskim, niemieckim W ciągu roku szkolnego Luty 2011 r. Prace uczniów, protokół Zdjęcia, nagrania, protokół Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowanie w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami. (§ 8 ust. 2 pkt 4e) Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Promowanie szkoły - Udział w spotkaniach z gimnazjalistami podczas Dni Otwartych w szkole - współpraca z Telewizją Master - współpraca z prasą – artykuły-sprawozdania z odbytych imprez (wycieczek dydaktyczno-wychowawczych, rockotek) - monitorowanie funkcjonowania szkolnej strony internetowej Cały okres stażu Cały okres stażu 2. Uczestniczenie w pracach organów szkoły związanych z realizacją jej podstawowych funkcji - współpraca z samorządem szkolnym - organizacja dyskotek, udział w powiatowych imprezach okolicznościowych - praca w maturalnej komisji egzaminacyjnej: pełnienie funkcji przewodniczącego przedmiotowego zespołu egzaminacyjnego podczas części wewnętrznej Cały okres stażu Cały okres stażu 3. Przygotowanie uczniów do udziału w życiu kulturalnym i korzystaniu z dóbr kultury - organizacja wyjazdu do teatru na sztukę anglojęzyczną - organizacja imprez szkolnych Cały okres stażu Karta wyjazdu Zdjęcia 4. Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami - współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w celu zdiagnozowania i monitorowania postępów uczniów z dysleksją i dysortografią - współpraca z Łukowskim Ośrodkiem Kultury w ramach organizowanych konkursach powiatowych oraz prezentacji dorobku szkoły podczas Finałów WOŚP Cały okres stażu Cały okres stażu Opis działań, potwierdzenia Dyplomy, podziękowania Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych. (§ 8 ust. 2 pkt 5) Lp. Zadania Formy realizacji Termin Dowody realizacji 1. Prezentacja przypadku rozpoznania i rozwiązywania problemów edukacyjno- wychowawczych - diagnoza wybranych problemów edukacyjnych lub wychowawczych: „uczeń z dysleksją lub dysortografią”, „uczeń nadpobudliwy”. - ustalenie i zastosowanie środków zaradczych Cały okres stażu, zgodnie z rzeczywistą sytuacją i potrzebami Opis przypadku Wyświetleń: 1379
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |