Katalog Monika Balcerzak, 2013-05-14 Kalisz Język polski, Plany rozwoju zawodowego Plan rozwoju zawodowegoPLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA MIANOWANEGO UBIEGAJACEGO SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO mgr … nauczyciel języka polskiego w Gimnazjum … 1. Data rozpoczęcia stażu: 01.09.2011 r. 2. Czas trwania stażu: 2 lata i 9 miesięcy ZADANIA FORMA REALIZACJI DOWODY REALIZACJI TERMIN Uzyskanie pozytywnych efektów pracy dydaktycznej, wychowawczej lub opiekuńczej na skutek wdrożenia działań mających na celu doskonalenie pracy własnej i podniesienia jakości pracy szkoły (§ 8 ust.2 pkt.1). 1. Poznanie procedury awansu zawodowego. • zapoznanie się z przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego nauczycieli • opracowany plan rozwoju zawodowego • znajomość prawa oświatowego • prawidłowo napisany wniosek o rozpoczęcie stażu • prawidłowo napisany plan rozwoju zawodowego IX 2011 2. Dokumentacja realizacji planu rozwoju zawodowego. • gromadzenie materiałów i dokumentów • notatki osobiste cały okres stażu 3. Przygotowanie projektu sprawozdania • autorefleksje, analiza, opis, realizacja planu rozwoju • sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego maj 2014 4. Aktywne uczestniczenie w pracach związanych z podniesieniem jakości pracy szkoły. • udział w pracach zespołu ds. ewaluacji różnych obszarów pracy szkoły • znajomość dokumentacji i wykorzystanie jej w codziennych zajęciach na bieżąco 5. Podnoszenie kwalifikacji zawodowych • udział w dostępnych formach kształcenia i doskonalenia zawodowego • zaświadczenie ukończenia kursu na bieżąco 6. . Wspomaganie ucznia zdolnego i mającego trudności w nauce • indywidualna praca z uczniem zdolnym i mającym trudności w nauce • zaświadczenia o ukończeniu kursach na bieżąco 7. Promocja szkoły w środowisku lokalnym. • udział uczniów w akcjach i konkursach ogólnopolskich • informacje ze stron internetowych na bieżąco Wykorzystywanie w pracy technologii informacyjnej i komunikacyjnej (§ 8 ust.2 pkt.2). 1. Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej w pracy pedagogicznej. • korzystanie z komputerowych programów edukacyjnych, encyklopedii multimedialnych, Internetu, wykorzystanie komputera podczas zajęć edukacyjnych • zapisy planów, sprawozdań, w formie elektronicznej • spis wykorzysta-nych programów i encyklopedii, scenariusze zajęć, dyplomy • potwierdzenie dyrektora szkoły na bieżąco 2. Komputerowe opracowanie materiałów związanych z pracą szkoły. • wykorzystanie komputera do pisania dyplomów, zaproszeń, ogłoszeń • pisanie i przepisywanie dokumentów, sprawozdań, protokołów – drukowanie lub zapisywanie ich w formie elektronicznej • wzory zaproszeń, dyplomów • dokumentacja szkolna na bieżąco 3. Realizacja projektu edukacyjnego z wykorzystaniem technologii informacyjnej i komunikacyjnej. • opracowanie projektu edukacyjnego we współpracy z uczniami • realizacja celów ujętych w projekcie • dokumentacja projektu w okresie stażu 4. Wdrażanie uczniów do korzystania z technologii komputerowej (zgodnie z ich możliwościami) podczas przygotowania różnych materiałów. • współpraca z nauczycielem informatyki • materiały dotyczące tematyki zajęć lub konkursów, gazetki szkolne na bieżąco Umiejętność dzielenia się wiedzą i doświadczeniem z innymi nauczycielami, w tym przez prowadzenie otwartych zajęć, w szczególności dla nauczycieli stażystów, kontraktowych, prowadzenie zajęć dla nauczycieli w ramach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego lub innych zajęć. (§ 8 ust.2 pkt.3). 1. Dzielenie się swoją wiedzą i doświadczeniem. • prowadzenie zajęć otwartych dla zainteresowanych nauczycieli, studentów • publikowanie swoich prac na stronach internetowych • opracowanie i udostępnienie w szkole konspektów zajęć, scenariuszy imprez, planów • scenariusze zajęć, referaty, potwierdzenia dyrektora, publikacje, adresy stron internetowych cały okres stażu 2. Współpraca nauczycieli w ramach zespołu przedmiotowego ( humanistycznego). • organizowanie spotkań zespołu, wspólne rozwiązywanie problemów, podejmowanie decyzji, opracowanie dokumentów • plan pracy zespołu cały okres stażu 3.Pprzygotowanie uczniów do konkursów przedmiotowych, literackich i innych • pomoc w przygotowaniach do konkursów • dyplomy, podziękowania za udział w konkursach cały okres stażu 4. Dzielenie się wiedzą zdobytą na kursach doskonalących z innymi nauczycielami. • wymiana doświadczeń z nauczycielami • przeprowadzenie szkolenia Rady Pedagogicznej • poświadczenie dyrektora szkoły Cały okres stażu 5.Opublikowanie w portalu internetowym „planu rozwoju zawodowego”. • Przygotowanie planu i przesłanie na strony internetowe. • Publikacja w Internecie. 2008/2009 Opracowanie i wdrożenie programu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich (§ 8 ust.2 pkt.4a). 1. Opracowanie indywidualnych programów edukacyjno- terapeutycznych dla uczniów upośledzonych w stopniu lekkim. • Indywidualne programy edukacyjno- terapeutycznych dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim. • Opracowany program oraz jego ewaluacja. Zaświadczenie dyrektora Na bieżąco 2. Opracowanie, wygłoszenie referatu i przeprowadzenie warsztatów dla rodziców i uczniów na temat agresji. • przygotowanie wystąpienia dla rodziców, • referat, • zapis w dzienniku lekcyjnym 2008/2009 Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych (§ 8 ust.2 pkt.4c). 1. Udział w kursach awansu zawodowego, doskonalenia jako nauczyciela języka polskiego i oligofrenopedagoga. • aktywny udział w spotkaniach, gromadzenie materiałów i informacji • zaświadczenie cały okres stażu 2. Poznanie sytuacji rodzinnej i organizowanie pomocy uczniom z problemami. • diagnozowanie środowiska ucznia • rozmowy z rodzicami • współpraca z Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną • współpraca ze szkolnym pedagogiem • organizowanie pomocy uczniom • notatki w dzienniku cały okres stażu 3. Organizowanie imprez oraz wycieczek szkolnych. • organizowanie wycieczek szkolnych • zapisy w dzienniku lekcyjnym, karty wycieczek cały okres stażu 4. Organizacja konkursów szkolnych i międzyszkolnych. • konkursy przedmiotowe • konkursy literackie • konkursy czytelnicze • potwierdzenie dyrektora cały okres stażu 5. Organizacja imprez, akcji, uroczystości i apeli szkolnych. Dbanie o poszanowanie tradycji i ceremoniału szkolnego. • organizowanie imprez, apeli i uroczystości szkolnych • scenariusze, potwierdzenia dyrektora szkoły na bieżąco Wykonywanie zadań na rzecz oświaty, pomocy społecznej lub postępowania w sprawach nieletnich we współpracy z innymi osobami, instytucjami samorządowymi lub innymi podmiotami (§ 8 ust.2 pkt.4e). 1. Koordynator ds. uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych. • organizowanie spotkań z rodzicami uczniów • opracowanie KIPU, PDW, IPET • potwierdzenie dyrektora cały okres stażu 2. Współpraca z Gminną Biblioteką Publiczną. • organizowanie lekcji bibliotecznych • konkursów czytelniczych dla dzieci • potwierdzenie cały okres stażu 3.Współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną. • konsultacje z pedagogiem i psychologiem • realizacja zaleceń poradni • potwierdzenie cały okres stażu Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły(§ 8 ust.2 pkt.5). 1. Rozpoznawanie i rozwiązywanie problemów edukacyjnych lub wychowawczych. • Opis i analiza przypadków • opracowanie opis i analiza cały okres stażu Wyświetleń: 662
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |