AWANS INFORMACJE FORUM Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Renata Greń, 2013-05-14
Chrzanow

Zajęcia zintegrowane, Konspekty

Konspekt zajęć z j. polskiego klasa III

- n +

Renata Greń

Konspekt lekcji z zakresu treści polonistycznych i społeczno – przyrodniczych w klasie III
- 2 godziny lekcyjne.

Temat: Droga Wisły od źródła do morza. Wyjaśnienie pojęć: źródło, koryto, ujście, dopływy. Zapoznanie z wierszem J. Porazińskiej „Wisła”. Wskazywanie miast, przez które przepływa rzeka. Praca z mapą. Ćwiczenia w pisowni wyrazów z ą i ę oraz zapisywanie ich w kolejności alfabetycznej.

Cele: rozwijanie umiejętności wykonywanie ćwiczeń na tablicy interaktywnej, uważnego słuchania recytacji wiersza, wypowiadania się na określony temat ,Doskonalenie umiejętności korzystania z mapy Polski, wskazywania największych miast, przez które przepływa rzeka, zapoznanie z pojęciami : źródło, koryto, dopływy, ujście, poprawnie Doskonalenie prawidłowego zapisywania wyrazów z ą i ę w odpowiedniej kolejności alfabetycznej.ważnie słucha recytacji wiersza.

Pomoce: ćwiczenia na tablicę interaktywną, mapa konturowa (tablica interaktywna), prezentacja w programie Power Point, mapa fizyczna Polski, mapki konturowe dla każdego ucznia, atlasy, podręcznik, ćwiczenia, wstążka.

Przebieg lekcji:

WSTĘP:
1. Rozwiązywanie zadań na tablicy interaktywnej. Prawidłowe wykonanie zadania skutkuje odkryciem pierwszej sylaby będącej częścią tematu lekcji.
2. Ułożenie z rozsypani sylabowej tematu lekcji: Od źródła do morza.

PRZEBIEG LEKCJI:

1. Wskazanie drogi Wisły na mapie Polski.
2. Odczytanie wiersza J. Porazińskiej pt. „Wisła” i rozmowa na jego temat.
3. Przedstawienie prezentacji „Płynie Wisła, płynie”. W trakcie wprowadzenie pojęcia: źródło, koryto, dopływy i ujście.
4. Zaznaczanie na mapie konturowej Polski miast, przez które przepływa rzeka Wisła.( Wisła, Kraków, Sandomierz, Kazimierz Dolny, Warszawa, Włocławek, Toruń, Gdańsk)
5. Odnalezienie na mapie i nazywanie rzek wpadających do Wisły. Ćwiczenia w pisowni wyrazów z ą i ę i zapisanie ich w kolejności alfabetycznej.
6. Układanie ze wstążki kształtu rzeki i kilka przykładowych dopływów.

PODSUMOWANIE:

1. Układanie odpowiedzi na pytania w związku z tematem lekcji.
2. Wskazanie miejsc na mapie.
3. Zadania pracy domowej- nauczyć się na pamięć wiersza „Wisła”
4. Ocena pracy uczniów.
Zgłoś błąd    Wyświetleń: 1598


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.