Katalog Donata Mieloch, 2013-05-06 Ostrów Wielkopolski Informatyka, Program nauczania Program zajęć dokształcających z informatyki 2)PROGRAM ZAJĘĆ DODATKOWYCH Z TECHNOLOGII INFORMACYJNEJ / INFORMATYKI Opracowanie: Donata Mieloch Wprowadzenie Program przeznaczony jest dla uczniów klas I lub II/III, którzy chcieliby poszerzyć swoje wiadomości i umiejętności z zakresu tworzenia stron WWW. Tematyka zajęć dotyczy tworzenia stron WWW zarówno przy wykorzystaniu dostępnych aplikacji, jak i pisania własnego kodu strony. Realizowane będą również zagadnienia poszerzające wiedzę w tym kierunku – m. in. wprowadzenie do języka PHP, MySQL. Wykorzystam także bardzo atrakcyjne i popularne ostatnio narzędzie, jakim jest program FLASH. Uczniowie poznają nowoczesny system zarządzania treścią CMS tworząc własny serwer publikacji artykułów w programie JOOMLA. Zajęcia te prowadzone będą w wymiarze 1 godziny tygodniowo w jednym okresie roku szkolnego, choć program jest elastyczny i liczba godzin może ulec zmianie. Program jest podzielony na moduły. Na jednych zajęciach może być realizowany jeden moduł bądź kilka - w zależności od potrzeb i zainteresowań uczniów, a także ich zdolności i umiejętności. Możliwe również jest rozwinięcie wybranych zagadnień na kilka zajęć. Program może podlegać ewaluacji, której celem będzie wprowadzenie ewentualnych zmian w trakcie jego wdrażania. Realizacja: Donata Mieloch Materiały: pomoce naukowe z Kursu I sprzęt multimedialny darmowe oprogramowanie internet materiały własne Formy pracy z uczniem: praca indywidualna praca w parach lub w grupach Metody pracy: pogadanka dyskusja „burza mózgów” realizacja zadań praktycznych wyszukiwanie i analiza wiadomości z Internetu projekty grupowe Cele programu 1. Cele ogólne: poszerzenie wiadomości i umiejętności informatycznych zarówno dla uczniów klas I, jak i II/III rozwijanie w uczniach zainteresowań technologią informacyjną i informatyką 2. Cele szczegółowe: znajomość struktury dokumentu HTML określanie sposobów tworzenia stron WWW umiejętność wykorzystania dostępnych aplikacji rozwijanie umiejętności pracy z różnymi formatami plików oraz uruchamiania ich w środowisku wirtualnym utrwalenie i poszerzenie wiadomości pracy nad rozbudowanym dokumentem HTML wykorzystanie rozbudowanych skryptów JavaScript oraz stylów CSS znajomość podstaw obsługi języka PHP oraz MySQL rozwijanie sprawności w wykorzystaniu narzędzi multimedialnych umiejętność tworzenia własnych animacji w programie Flash umiejętność zastosowania wiadomości przy tworzeniu serwera publikacji artykułów umiejętność wykorzystywania przez uczniów różnego rodzaju źródeł informacji, a także nowych aplikacji Treści kształcenia 1. Struktura dokumentu HTML. 2. Kaskadowe arkusze stylów CSS. 3. Tworzenie liczników na stronie WWW. 4. Korzystanie ze skryptów JavaScript. 5. Publikacja stron internetowych. 6. Przygotowanie środowiska wirtualnego – serwer pracy wirtualnej. 7. Tworzenie stron WWW w dostępnych aplikacjach – Word, Excel, PowerPoint. 8. Program NVU. Strony w języku HTML – dodatkowe znaczniki. 9. Wprowadzenie do języka PHP. 10. Wprowadzenie do baz danych MySQL. 11. Program Flash – podstawy obsługi. 12. Tworzenie własnych animacji w programie Flash. 13. Obroty w programie Flash. 14. JOOMLA – system zarządzania treścią CMS. 15. Własny serwer publikacji artykułów. Osiągnięcia uczniów Po zapoznaniu się z zagadnieniami zajęć dokształcających uczeń: zna różne sposoby tworzenia stron WWW i umie wykorzystać wiele narzędzi oraz aplikacji podczas ich tworzenia umiejętnie stosuje serwer pracy wirtualnej tworzy rozbudowane dokumenty HTML sprawnie korzysta z narzędzi multimedialnych poprawnie formatuje dokument HTML za pomocą stylów CSS potrafi zastosować zaawansowane możliwości tworzenia stron WWW zna sposoby wprowadzania języka PHP i MySQL na stronach WWW potrafi tworzyć rozbudowane animacje w programie Flash sprawnie wyszukuje określone informacje w Internecie i potrafi z nich skorzystać umiejętnie wykorzystuje nowe aplikacje i programy tworzy własny serwer publikacji artykułów wykorzystując zdobyte umiejętności wykorzystuje podstawową wiedzę w sytuacjach typowych i nietypowych Ewaluacja programu Po zakończeniu zajęć program może ulec ewaluacji. Na podstawie wyników ankiety oraz obserwacji uczniów podczas zajęć, a także rozmów z uczniami mogą być wprowadzone zmiany w programie nauczania na następne lata. Autor: Donata Mieloch Wyświetleń: 731
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |