Katalog Alicja Gramsch, 2013-04-29 Zgierz Zajęcia pozaszkolne, Konspekty Halloween w naszej świetlicy– zapoznanie z genezą i zwyczajami - konspekt zajęć w Świetlicy Środowiskowej .Konspekt zajęć w Świetlicy Środowiskowej TEMAT: Halloween w naszej świetlicy– zapoznanie z genezą i zwyczajami. Opracowała: Alicja Gramsch Cel ogólny: Integracja społeczności świetlicowej, zapoznanie z genezą i zwyczajami Halloween. Cele szczegółowe: Wychowankowie: zintegrowali się z grupą zapoznali się z genezą i zwyczajami Halloween Metody: Werbalne Oglądowe Aktywizujące Formy: indywidualna, grupowa. Pomoce: dynie z pomarańczowej bibuły, świecące gumowe piłki z wypustkami „gluty”, małe wędki z magnesem, nietoperze z rolek od papieru toaletowego, miotły, kolorowa puszka z zadaniami do losowania, prezentacja multimedialna, prezentacja zdjęć typu slideshow, projektor, ekran, sprzęt estradowy, flipchart, dekoracje związane z Halloween. Przebieg: 1. Powitanie i zapoznanie uczestników z tematem zajęć, zaproszenie do obejrzenia za pomocą projektora, prezentacji multimedialnej dotyczącej Halloween (historia, zwyczaje), opracowanej przez jednego ze starszych uczestników świetlicy. 2. Pokaz prezentacji multimedialnej– autoprezentacja autora prezentacji. 3. Zaproszenie do obejrzenia za pomocą projektora pokazu zdjęć „Jak obchodziliśmy Halloween w latach poprzednich?” 4. Podział uczestników zabawy na dwie drużyny – dynie i kruki i zaproszenie do konkurencji drużynowych. 5. „Rzut dynią do ruchomego celu” – każda z drużyn wybiera przedstawiciela, który będzie łapał „dynie” za pomocą hula – hop, po czym po kolei każdy z drużyny oddaje jeden rzut, wygrywa drużyna, która odda więcej celnych rzutów. 6. „Turlanie dyni głową” - każdy z uczestników drużyny na czworakach przepycha „dynię” głową, obchodząc ułożone na podłodze hula – hop, wraca i przekazuję „dynię” następnemu zawodnikowi. Wygrywa drużyna, która zakończy konkurencję wcześniej. 7. „Przejście z „glutem” na głowie” - każdy z uczestników drużyny obchodzi z „glutem” na głowie ułożone na podłodze hula – hop, wraca i podaje „gluta” następnej osobie. Wygrywa drużyna, której uczestnicy przejdą wcześniej. 8. „Lot na miotle” – każda z drużyn otrzymuje miotłę, pierwszy zawodnik wykonuje „lot na miotle” pokonując wyznaczona trasę i przekazuję miotłę następnej osobie z drużyny. Wygrywa drużyna, której zawodnicy wykonają „lot” szybciej. Dodatkowo punktowany jest „wyraz artystyczny lotu”, całej drużyny. 9. „Łapanie nietoperzy na wędkę” – drużyny wybierają przedstawiciela, którego zadaniem jest „wyłowić” jak najwięcej „nietoperzy” ułożonych na podłodze za pomocą wędki z magnesem. Wygrywa drużyna, która wyłowi więcej „nietoperzy”. 10. Zakończenie konkurencji drużynowych, podsumowanie wyników. 11. „Puszka strasznych zadań” – uczestnicy zabawy ustawiają się w kole, gra muzyka, prowadzący przekazuje puszkę osobie z prawej, a ta podaje ją kolejnej osobie z prawej strony, kiedy muzyka przestaje grać, osoba, która ma w ręku puszkę losuje dla siebie „straszne” zadanie np. „Zaśmiej się najprzeraźliwiej jak potrafisz”. Po wykonaniu zadania, muzyka zaczyna grać i puszka jest przekazywana dalej. 12. „Taniec z miotłą” – uczestnicy tańczą w parach, jedna z osób tańczy z miotłą, kiedy muzyka przestaje grać, uczestnicy zmieniają partnerów, osoba, która nie znajdzie pary, tańczy z miotłą. 13. Rozstrzygnięcie konkursu na „najstraszniejsze” przebranie – prowadzący prosi uczestników zabawy o zaprezentowanie swoich kostiumów, jury wybiera zwycięzców. 14. Podsumowanie zajęć, rozdanie nagród i podziękowanie uczestnikom zajęć za udział w zabawie. Wyświetleń: 2825
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |