Katalog

Dobrosława Loegler, 2013-04-29
bielsko-biała

Język angielski, Scenariusze

`Baby Slow Down` by U2 - listening comprehension and vocabulary activities.

- n +

Scenariusz lekcji z języka angielskiego

1. Temat zajęć: `Baby Slow Down` by U2 – listening and vocabulary activities. ( `Baby Slow Down`- utwór zespołu U2 – rozumienie tekstu słuchanego i ćwiczenia leksykalne).
2. Cel zajęć : Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu; ćwiczenia językowe na bazie tekstu piosenki, doskonalenie umiejętności tłumaczenia prostych tekstów anglojęzycznych połączonych z własną interpretacją tekstu; rozwijanie umiejętności pracy ze słownikiem, wprowadzenie gier językowych mobilizujących uczniów do zaangażowania się w pracę na lekcji.
3. Metody pracy: aktywizujące ( symulacje)
4. Formy pracy: jednostkowa, grupowa, zbiorowa.
5. Sposoby oceniania uczniów: oceny za aktywność i najlepsze tłumaczenie .
6. Środki dydaktyczne: magnetofon, CD, tablica, magnesy.
7. Pomoce dydaktyczne: podręcznik, materiały przygotowane przez nauczyciela, słownik.
. 8. Przebieg zajęć edukacyjnych:
Faza wprowadzająca:
1. Powitanie uczniów/Sprawdzenie listy obecności.
2. Podanie tematu i celu lekcji.
3. Włączenie fragmentu utworu, by przekonać się czy uczniowie kojarzą nagranie.
4. Podanie podstawowych informacji kulturowych na temat grupy U2. – krótka informacja o zespole dołączona do materiałów w formie xero.
Faza realizacji:
1. Słuchanie utworu – xero tekstu utworu ` Baby Slow Down` zespołu U2.
a) Uzupełnienie brakujących słów w tekście piosenki.
b) Wspólne sprawdzenie i porównanie odpowiedzi.
c) Odszukanie w słowniku i dopasowanie synonimów do niektórych słów z tekstu
piosenki ( ćwiczenie na tablicy).
d) Tłumaczenie fragment utworu przez uczniów (praca grupowa).
e) Wspólne porównanie interpretacji tekstu – wybór najlepszego tłumaczenia.

f) Doskonalenie umiejętności językowo- wokalnych – wspólne śpiewanie utworu.

2. Gry językowe
a) Prezentacja ( poprzez gestykulację lub naszkicowanie) wylosowanego słówka z tekstu utworu przez danego ucznia połączona z odgadnięciem go w języku angielskim przez rówieśników.
Faza powtórzeniowa:
1. Odpytanie w sposób losowy słownictwa poznanego na zajęciach.
2. Oceny za aktywność.







Wyświetleń: 738


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.