Katalog Dobrosława Loegler, 2013-04-29 bielsko-biała Język angielski, Scenariusze `Baby Slow Down` by U2 - listening comprehension and vocabulary activities.Scenariusz lekcji z języka angielskiego 1. Temat zajęć: `Baby Slow Down` by U2 – listening and vocabulary activities. ( `Baby Slow Down`- utwór zespołu U2 – rozumienie tekstu słuchanego i ćwiczenia leksykalne). 2. Cel zajęć : Doskonalenie umiejętności rozumienia ze słuchu; ćwiczenia językowe na bazie tekstu piosenki, doskonalenie umiejętności tłumaczenia prostych tekstów anglojęzycznych połączonych z własną interpretacją tekstu; rozwijanie umiejętności pracy ze słownikiem, wprowadzenie gier językowych mobilizujących uczniów do zaangażowania się w pracę na lekcji. 3. Metody pracy: aktywizujące ( symulacje) 4. Formy pracy: jednostkowa, grupowa, zbiorowa. 5. Sposoby oceniania uczniów: oceny za aktywność i najlepsze tłumaczenie . 6. Środki dydaktyczne: magnetofon, CD, tablica, magnesy. 7. Pomoce dydaktyczne: podręcznik, materiały przygotowane przez nauczyciela, słownik. . 8. Przebieg zajęć edukacyjnych: Faza wprowadzająca: 1. Powitanie uczniów/Sprawdzenie listy obecności. 2. Podanie tematu i celu lekcji. 3. Włączenie fragmentu utworu, by przekonać się czy uczniowie kojarzą nagranie. 4. Podanie podstawowych informacji kulturowych na temat grupy U2. – krótka informacja o zespole dołączona do materiałów w formie xero. Faza realizacji: 1. Słuchanie utworu – xero tekstu utworu ` Baby Slow Down` zespołu U2. a) Uzupełnienie brakujących słów w tekście piosenki. b) Wspólne sprawdzenie i porównanie odpowiedzi. c) Odszukanie w słowniku i dopasowanie synonimów do niektórych słów z tekstu piosenki ( ćwiczenie na tablicy). d) Tłumaczenie fragment utworu przez uczniów (praca grupowa). e) Wspólne porównanie interpretacji tekstu – wybór najlepszego tłumaczenia. f) Doskonalenie umiejętności językowo- wokalnych – wspólne śpiewanie utworu. 2. Gry językowe a) Prezentacja ( poprzez gestykulację lub naszkicowanie) wylosowanego słówka z tekstu utworu przez danego ucznia połączona z odgadnięciem go w języku angielskim przez rówieśników. Faza powtórzeniowa: 1. Odpytanie w sposób losowy słownictwa poznanego na zajęciach. 2. Oceny za aktywność. Wyświetleń: 738
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |