Katalog Joanna Szczepańska, 2013-04-24 Kraków Różne, Konspekty "Pudełkolandia" - konspekt zajęć świetlicowychKonspekt zajęć świetlicowych Temat: „Pudełkolandia” – zajęcia rozwijające twórcze myślenie Cele: Poznawczy: zapoznanie z techniką twórczego myślenia poprzez aktywny udział w zajęciach Kształceniowy: rozwijanie zdolności abstrahowania poprzez wyszukiwanie podobieństw między przedmiotami, kształtowanie zdolności samodzielnego, twórczego myślenia, rozwijanie wyobraźni, kreatywności, zdolności plastycznych i manualnych Wychowawczy: rozwijanie umiejętności współpracy w grupie, wdrożenie do bezpiecznego posługiwania się nożyczkami, oszczędnego korzystania z materiałów i estetycznego wykonania pracy Metody i techniki: pogadanka, pantomima, metoda zajęć praktycznych, burza mózgów, praca plastyczna Środki dydaktyczne: pudełka, papier kolorowy, folia samoprzylepna, bibuła, nożyczki, kleje Przebieg zajęć: I Wprowadzenie do tematu 1. Zagadka: Spróbujcie odgadnąć co może się znajdować w tym dużym pudle? Swobodne wypowiedzi dzieci. Prezentacja zawartości pudełka. (pudełka o różnym kształcie) II Realizacja tematu 1. Zabawa: „Pudła, pudełka” Jak można uporządkować te pudełka? Przykładowe propozycje dzieci: - według wielkości - według koloru - według kształtu - według przeznaczenia - według materiału z którego są zrobione Zabawa: Dobierzcie się teraz dwójkami i każda z par wylosuje karteczkę z dwoma przeciwstawnymi pojęciami, np. mały – duży. Każda z par ma zaprezentować wylosowane pojęcie. Zadaniem pozostałych uczestników jest odgadnąć o jakie pojęcie chodziło. Inne pojęcia: Słodki – kwaśny, szybki – wolny, bogaty – biedny, chory – zdrowy, gruby – chudy, niski – wysoki, lekki – ciężki, stary – młody, prosty – krzywy, głośny – cichy, ciepły – zimny, suchy – mokry. 2. Burza mózgów: - Pomyślcie do czego mogłyby służyć te pudełka? - Co wam przypominają ich kształty? Do czego są podobne? - Co można z nich zrobić? 3. Swobodna ekspresja plastyczna: W jaki sposób można ozdobić te pudełka? Co można z nich zrobić? Rozdanie pudełek. Dzieci ozdabiają pudełka według własnych pomysłów, wykorzystując różne techniki plastyczne. III Zakończenie zajęć 1. Prezentacja prac wykonanych przez dzieci 2. Podziękowanie za udział w zajęciach J. Szczepańska Wyświetleń: 840
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |