Katalog Anna Skrzypnik, 2013-04-19 Katowice Fizyka, Scenariusze Scenariusz lekcji fizykiScenariusz lekcji z fizyki w klasie drugiej technikum. Prowadząca : … Obserwująca: …. Klasa: …. Data: ….. Temat : Prawa przepływu prądu elektrycznego. 1. Cele edukacyjne. Wiadomości i umiejętności: Uczeń Formułuje prawo Ohma Formułuje pierwsze prawo Kirchhoffa Stosuje poznane prawa i definicje do rozwiązywania zadań i problemów Zapisuje prawo Ohma Zapisuje pierwsze prawo Kirchhoffa Stosuje poznane prawa do wyjaśniania zjawisk występujących w przyrodzie Stosuje terminologię fizyczną do opisu zjawisk otaczającego świata Postawy i wartości: Uczeń Starannie i dokładnie wykonuje obliczenia, sporządza rysunki i schematy Jest zaangażowany w zdobywanie wiedzy Jest zaangażowany w doskonalenie własnego warsztatu pracy Współuczestniczy w odkrywaniu podstawowych praw przyrody 2. Metody Wykład Rozmowa dydaktyczna Eksperyment – film dydaktyczny 3. Formy Praca z całą klasą 4. Środki dydaktyczne Podręcznik Notatki własne uczniów Film dydaktyczny 5. Przebieg lekcji a) Czynności organizacyjne: Przywitanie klasy Sprawdzenie obecności Przypomnienie wiadomości na temat prądu elektrycznego Przygotowanie filmu dydaktycznego Zapisanie tematu lekcji b) Część właściwa lekcji: Faza wprowadzająca Nauczyciel podaje cele lekcji Nauczyciel kieruje tokiem rozumowania uczniów Uczniowie przypominają przyczyny przepływu prądu elektrycznego Uczniowie podają definicję natężenia prądu elektrycznego Nauczyciel na bazie filmu demonstruje pierwsze prawo Kirchhoffa Uczniowie oglądają film dydaktyczny Uczniowie formułują wnioski i treść pierwszego prawa Kirchhoffa Faza realizacyjna Nauczyciel wyjaśnia pojęcie oporu elektrycznego Nauczyciel podaje definicję, wzór na opór elektryczny Nauczyciel podaje przykładowe zadanie rachunkowe Uczniowie na podstawie rozmowy dydaktycznej sporządzają notatki Uczniowie rozwiązują przy pomocy nauczyciela przykładowe zadanie Nauczyciel demonstruje uczniom doświadczenie przedstawiające zależność pomiędzy napięciem a natężeniem prądu elektrycznego dla odcinka obwodu na bazie filmu dydaktycznego Uczniowie dostrzegają zależność między napięciem a natężeniem prądu i wyciągają wnioski Uczniowie formułują prawo Ohma dla odcinka obwodu Faza podsumowująca Uczniowie wyjaśniają sposób wyznaczania oporu Nauczyciel podaje zadanie domowe Nauczyciel ocenia aktywność uczniów Opracowała …. Wyświetleń: 1327
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |