AWANS INFORMACJE Dla nauczyciela Dla ucznia LOGOWANIE


Katalog

Anna Majchrzak-Barabasz
Fizyka, Scenariusze

Co pływa, a co tonie?

- n +

Co pływa, a co tonie?

CEL OGÓLNY:
-poznanie mechanizmu pływania ciał .
Cele operacyjne :
-uczeń dostrzega różne zachowanie przedmiotów zanurzonych w wodzie.
-wyjaśnia ,że pływanie ciał nie zależy od ich ciężaru ale od stosunku
ciężaru ciała do siły wyporu ,
-próbuje sformułować prawo Archimedesa,
-wyjaśnia w jaki sposób jest wykorzystywana siła wyporu .
Metody:
Obserwacyjne - ćwiczenia,
Słowne -pogadanka,elementy dramy.
Formy pracy: grupowa ,zbiorowa , indywidualna.

Środki dydaktyczne : instrukcje do doświadczeń , karty pracy , naczynia z wodą,
plastikowy korek, kamyk kawałek drewna, gumowa lub metalowa kulka, pudełko po lekarstwach (z przymocowanym plasteliną patykiem ), dynamometr, metalowy odważnik, plastelina, dwa jajka, sól .

PRZEBIEG LEKCJI
1.ZAANGAŻOWANIE
-Sprawy organizacyjne.
-Podział klasy na grupy .
-Podanie tematu lekcji
-Uświadomienie celów lekcji.
-Członkowie grupy dokonują podziału ról w grupie.
-Wstępne zapoznanie się uczniów z przydzielonymi zadaniami.

Umiejętności kluczowe : komunikowanie się.
Uwagi : wszystkie zespoły otrzymują karty pracy.
2.BADANIE , PRZEKSZTAŁCANIE.
-Uczniowie zapoznają się z instrukcją pracy, ustalają kolejność pracy , przydzielają funkcje.
-Wykonują doświadczenia.
-Zapisują wnioski.

Umiejętności kluczowe :
-komunikowanie się.
-czytanie ze zrozumieniem.
-współdziałanie w zespole.
-rozwiązywanie problemów w twórczy sposób

Uwagi: nauczyciel obserwuje przebieg pracy , może udzielać pomocniczych wskazówek.

3.PREZENTACJA

-Przedstawiciele wszystkich grup przedstawiają doświadczenia i odczytują wnioski.
-Uczniowie oceniają swoje zaangażowanie w pracę całej grupy podnosząc odpowiednią ilość palców od 1do 5
-Po omówieniu wyników doświadczeń uczniowie z pomocą nauczyciela
formułują prawo Archimedesa .
-Uczniowie ustalają warunki pływania ciał .
-Uczniowie przedstawiają krótką scenkę : Odkrycie Archimedesa .
-Uczniowie zastanawiają się nad praktycznym wykorzystaniem siły wyporu.
Umiejętności kluczowe:
-komunikowanie się,
-rozwiązywanie problemów w twórczy sposób,
-ocenianie własnego uczenia się.

Uwagi:
-uzupełnianie lub korygowanie odpowiedzi przez nauczyciela.


4.REFLEKSJA

-Uczniowie indywidualnie wykonują ćwiczenia -karty pracy (samokontrola)
-Uczniowie otrzymują pracę domową.

Umiejętności kluczowe :
-ocenianie własnego uczenia się.

Uwagi
-Jest to czas na zastanowienie się czego nauczyliśmy się na lekcji.

Opracowanie: Anna Majchrzak-Barabasz

Zgłoś błąd    Wyświetleń: 3337


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.


BAROMETR


1 2 3 4 5 6  
Oceń artukuł!



Ilość głosów: 0

Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy (dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb). Informujemy, że istnieje możliwość określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.
Dowiedz się więcej.