Katalog Iwona Nowoczyn, 2013-04-10 Gdynia Zajęcia zintegrowane, Scenariusze Scenariusz imprezy dla klas I-III Witamy wiosnę SCENARIUSZ ŚWIĘTA WIOSNY Cele główne: - kształtowanie świadomości ekologicznej i postawy proekologicznej sprzyjającej środowisku przyrodniczemu - kultywowanie tradycji związanych z Powitaniem Wiosny Cele szczegółowe: • kształtowanie umiejętności współpracy w grupie, prezentacja własnej pracy i pracy w grupie • integracja społeczności szkolnej • rozwijanie wrażliwości słuchowej i umiejętności odbierania muzyki • rozwijanie zdolności wokalnych i plastycznych • zdobywanie umiejętności „zdrowej rywalizacji” i współdziałania • wspieranie działań twórczych w różnych dziedzinach aktywności • uczenie nabywania serdecznego kontaktu z rówieśnikami Impreza przeznaczona jest dla klas I-III, odbędzie się środę 20 marca 2013 r. w dwóch turach, w każdej uczestniczy po 10 klas. Klasy będzie oceniało jury. Każda klasa przygotowuje wcześniej i przedstawia wszystkim: • Plakat o ochronie wiosennej przyrody ( I miejsce 10 p. II – 5 p, III – 3 p, pozostałe 1p) • Śpiewa jedną zwrotkę piosenki o wiośnie, ( I miejsce 10 p. II – 5 p, III – 3 p, pozostałe 1p) • Wystawia przedstawiciela, który zaprezentuje się jako wiosna (liczy się pomysł na strój i prezentacja) ( I miejsce 10 p. II – 5 p, III – 3 p, pozostałe 1p) Na spotkaniu odbędą się poza tym następujące konkurencje: • Kalambury: każda klasa typuje jedną osobę, która przedstawia swoim kolegom kalambury, można pokazywać gestami, mimiką, ale bez odzywania się, liczy się czas : słońce na niebie, wiatr, puszczanie latawca, topienie Marzanny, bociana, żaby, pieczenie kiełbasek, ognisko, śpiew ptaków, granie w piłkę, • Zagadki - wybrani przedstawiciele - 3 osoby zapisują rozwiązania zagadek, liczy się poprawność rozwiązania - barwny pas na niebie, najczęściej po burzy, kolorami świeci i pogodą wróży (tęcza) - fioletowe kwiaty kwitną w mroźne ranki, w krótkiej ich nazwie ukryły się „sanki” (sasanki) - zobaczysz je wiosną, gdy na wierzbach rosną, srebrne futra mają, jak się nazywają? ( bazie) - ma czerwone nogi, chociaż nie zmarzł wcale, chce zielony przysmak w mokrej znaleźć trawie (bocian) - przychodzi po zimie, lubimy jej imię, niesie niespodzianki, krokusy, sasanki (wiosna) - ten kwitnący kielich wszystkim się podoba, w jego nazwie czynność, pszczeli dom, osoba (tulipan) - śpiewa wysoko piosenki do słonka, głos ma podobny do drżenia dzwonka (skowronek) - jak się białe kwiatki nazywają, które spod śniegu główki wychylają? (przebiśniegi) • Dodatkowe punkty mogą być przyznane klasie, która będzie miała najwięcej wiosennych elementów. (5 p.) Podczas, gdy jury podlicza punkty klasa III d i III f przedstawia, krótkie, wiosenne przedstawienie. Ogłoszenie wyników i rozdanie nagród. Wyświetleń: 1696
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |