Katalog

Agnieszka Matyja, 2013-04-09
Zgierz

Joanna Kłobska
Matematyka, Scenariusze

SCENARIUSZ ZAJĘĆ MODELOWYCH ŁĄCZĄCYCH TREŚCI Z ZAKRESU JĘZYKA ANGIELSKIEGO I MATEMATYKI W KLASIE II GIMNAZJUM

- n +

SCENARIUSZ ZAJĘĆ MODELOWYCH ŁĄCZĄCYCH TREŚCI Z ZAKRESU JĘZYKA ANGIELSKIEGO I MATEMATYKI W KLASIE II GIMNAZJUM

Temat: Zastosowanie układów równań do rozwiązywania zadań tekstowych zapisanych w języku angielskim.
Metoda:
• dyskusja
• ćwiczenia
Formy:
• indywidualna
• praca w parach
• zbiorowa
Środki dydaktyczne:
• kserokopie zadań do pracy dla każdego ucznia
• karty ewaluacji zajęć dla każdego ucznia
• słowniki angielsko-polskie, polsko-angielskie
• tablica
• zeszyt
Ogólne cele edukacyjne:
• rozwijanie umiejętności logicznego rozumowania
• rozwijanie umiejętności ułożenia układu równań zgodnie z warunkami zadania
• umiejętność pracy z tekstem
• rozwijanie umiejętności stosowania strategii komunikacyjnych i kompensacyjnych
Cele sformułowane w języku ucznia.
Po lekcji będziecie potrafili:
• ustalać i zapisywać niewiadome w zadaniach
• określać zależności między nimi
• zapisywać treść zadania z użyciem symboli literowych i znaków działań
• oceniać wyniki własnego myślenia
• znaleźć w słowniku wyrażenia podane w karcie pracy
• przetłumaczyć krótki tekst pisemny
• zapisać wynik zadania w języku angielskim




Przebieg lekcji:
1. Sprawdzenie obecności, podanie tematu i celów zajęć.
2. Rozdanie uczniom załącznika nr 1.
3. Uczniowie w parach tłumaczą na język angielski wyrażenia podane w nawiasach z zadania z zał. 1. Uczniowie w parach tłumaczą na język polski zadanie z zał. 1, po czym następuje dyskusja dydaktyczna z nauczycielem na temat poprawności przetłumaczenia. Uczniowie przy pomocy nauczyciela matematyki opisują niewiadome, zapisują układ równań. Wybrana osoba rozwiązuje układ wybierając najkorzystniejszą metodę. Uczniowie zapisują odpowiedź, a następnie z pomocą nauczyciela języka angielskiego tłumaczą ją na język angielski. Nauczyciel zapisuje odpowiedź w języku angielskim na tablicy.

4. Rozdanie uczniom załącznika nr 2.
5. Uczniowie w parach tłumaczą na język angielski wyrażenia podane w nawiasach z zadania z zał. 2. Uczniowie w parach tłumaczą na język polski zadanie z zał. 2, po czym następuje dyskusja dydaktyczna z nauczycielem na temat poprawności przetłumaczenia. Uczniowie przy pomocy nauczyciela matematyki opisują niewiadome, zapisują układ równań. Wybrana osoba rozwiązuje układ wybierając najkorzystniejszą metodę. Uczniowie zapisują odpowiedź, a następnie z pomocą nauczyciela języka angielskiego tłumaczą ją na język angielski. Nauczyciel zapisuje odpowiedź w języku angielskim na tablicy.
6. Rozdanie uczniom załącznika nr 3. (O ile czas na to pozwoli)
7. Uczniowie w parach tłumaczą na język angielski wyrażenia podane w nawiasach z zadania z zał. 3. Uczniowie w parach tłumaczą na język polski zadanie z zał.3, po czym następuje dyskusja dydaktyczna z nauczycielem na temat poprawności przetłumaczenia. Uczniowie przy pomocy nauczyciela matematyki opisują niewiadome, zapisują układ równań. Wybrana osoba rozwiązuje układ wybierając najkorzystniejszą metodę. Uczniowie zapisują odpowiedź, a następnie z pomocą nauczyciela języka angielskiego tłumaczą ją na język angielski. Nauczyciel zapisuje odpowiedź w języku angielskim na tablicy.
8. Ocena umiejętności rozwiązywania zadań za pomocą układów równań oraz przetwarzania tekstu ustnie lub pisemnie przy pomocy metody "świateł ulicznych".
Uczniowie otrzymują kartki koloru zielonego, żółtego i czerwonego. Wybierają kartki czerwone jeśli nie rozumieją lekcji: nie potrafią uzupełnić luk w tekście, nie potrafią przetłumaczyć tekstu, nie umieją sami ułożyć układu równań. Uczniowie, którzy wybrali kartki żółte mają wątpliwości, popełnili błędy i kartki zielone, które oznaczają, że dobrze zrozumieli temat.
9. Podsumowanie lekcji.
Dzisiaj nauczyłem się ...
10. Ocena aktywności pracy uczniów na lekcji.




Exercise 1 (załącznik nr 1)
In the class IIB there are 25% (uczniów więcej) 1._________________ than in the class IIA. (W sumie) 2.________________, there are 45 students in both classes. (Ilu) 3. ____________ students are there in each class?

Exercise 2 (załącznik nr 2)
The (połowa) 1._______________ of one number and 10% of the (drugiej liczby) 2._______________ equals 70. The (pierwsza liczba) 3._________________ minus 20% of the second number equals 60. What are the numbers?

Exercise 3 (załącznik nr 3)
One table and six chairs (kosztowały) 1. ________________ 1020zl.
The (cena) 2. _____________ of the table was (obniżona) 3._______________ by 10%, and the price of the chairs was reduced by 20%. Now, the table and six chairs cost 846zl.
(Ile) 4. _______________ did the table cost and how much did the chair cost before the price was reduced?




Agnieszka Matyja-nauczyciel matematyki
Joanna Kłobska- nauczyciel języka angielskiego
w Gimnazjum nr 3 z Oddziałami Integracyjnymi w Zgierzu

Wyświetleń: 511


Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione.