Katalog Elżbieta Węcławik, 2013-03-15 Uchanie Matematyka, Konspekty Konspekt lekcji otwartej z matematyki w klasie V :Temat: Mnożenie ułamków zwykłychKonspekt lekcji otwartej z matematyki w klasie V Temat: Mnożenie ułamków zwykłych Czas trwania zajęć: 1 godzina lekcyjna Cele operacyjne: Uczeń zna: Skracanie i rozszerzanie ułamków Dodawanie ułamków o takich samych mianownikach Uczeń rozumie: Obliczanie ułamka danej liczby Mnożenie ułamków zwykłych Zamianę liczby mieszanej na ułamek zwykły, w mnożeniu ułamków zwykłych przez liczby mieszane. Uczeń potrafi: Nazywać odpowiednie części ułamka, Rozwiązać praktyczne zadania dotyczące ułamków zwykłych, Pracować samodzielnie Współdziałać w grupie. Wykorzystać zdobytą wiedzę Rozwiązać zadanie z treścią dotyczące mnożenia ułamków. Metody pracy: pogadanka, pokaz, przypomnienie potrzebnych wiadomości; aktywizująca, praca z tekstem matematycznym Formy pracy: praca zbiorowa praca indywidualna uczniów praca w grupach dwuosobowa, zróżnicowana Środki dydaktyczne: -prezentacja w programie PowerPoint Point „Mnożenie ułamków zwykłych”, laptop, rzutnik -podręcznik, ćwiczenia „Matematyka wokół nas” dla klasy V, część I - kartki z zadaniami dla grup- plansze do zadań, karty pracy, Przebieg zajęć: I. Część wstępna 1.Przywitanie gości, sprawdzenie obecności uczniów. 2.Sprawdzenie zadania domowego- ćwicz. 8 s.72/ ćwicz. 6 s.71a i b 3.Przypomnienie wiadomości o ułamkach -wstęp do nowego tematu – praca zbiorowa I. Skracanie ułamków-karty pracy II. Rozszerzanie ułamków-karty pracy III. Dodawanie ułamków –karty pracy Sprawdzenie poprawności wykonania zadań na tablicy. 4.Podanie tematu lekcji – Mnożenie ułamków zwykłych. Zapisanie na tablicy i w zeszytach. 5. Prezentacja w PowerPoint „Mnożenie ułamków zwykłych” Zapisanie w zeszytach definicji. II. Cześć główna-Realizacja tematu lekcji 6.Rozwiązywanie zadań- praca grupowa, dwuosobowa, zróżnicowana (kolorowe kartoniki do obliczeń) .Praca na podstawie podręcznika. Zad. 4 strona 89 a) Zad.2 strona 89 a), b), Zad.2 strona 89c) i zad.4 d) Nauczyciel kontroluje pracę uczniów, w razie potrzeby tłumaczy uczniom jak poprawnie rozpocząć rozwiązywanie zadania. 7.Rozwiązywanie zadań z treścią- praca indywidualna, zróżnicowana z podręcznika I. Zad.6 s.89 Pani Agata kisi ogórki w pojemnikach. Do każdego z nich wkłada po 3 2/5 kg ogórków. Ile kilogramów ogórków potrzeba do pięciu takich pojemników? II.Zad.7 s.89 Ile metrów drewnianego płotka należy kupić aby ogrodzić kwadratową grządkę z ziołami o boku 6 1/2 m? Przedstawienie efektów pracy i rozwiązanie na tablicy. III. Podsumowanie lekcji: poprzez pytania podsumowujące. Dziś nauczyłem się………………… Przypomniałem sobie, …………………… Zaskoczyło mnie, że ………………………… Zadanie pracy domowej – wykorzystywanie wiedzy w praktyce. Wklej do zeszytu kolorowe kartki z zadaniami. Oblicz: Ćwiczenie 1 strona 73 Ćwiczenie 2 strona 74 Pożegnanie i podziękowanie Opracowała: Elżbieta Węcławik Wyświetleń: 2300
Uwaga! Wszystkie materiały opublikowane na stronach Profesor.pl są chronione prawem autorskim, publikowanie bez pisemnej zgody firmy Edgard zabronione. |